.

luni, 6 septembrie 2010

DND! Fac gunoi!

Am cumpărat din nou saci menajeri. Din ăia, nici prea mari, nici prea mici, medii, cât să încapă într-un coş de gunoi de cameră, mediu, drăguţ şi cu capac. Trecem peste cât am căutat un coş de gunoi drăguţ, cu cap de broscuţă, sau cu ochişori, sau măcar cu o culoare mai acătării, fără să găsesc. Pentru că da, sună ciudat, dar am căutat câteva zile şi n-am găsit decât coşuri în culori sobre, că vezi tu, dragă doamne, coşurile trebuie să fie camuflate în cameră, nici să nu se simtă prezenţa lor, nici să nu se cunoască faptul că da, mai arunci conţinutul unei scrumiere, două ghemotoace de hârtie şi-un pachet gol de ţigări. Păi, eu voiam un coş care să strige din toţi rărunchii: "aici sunt! uite-mă! bagă-mă-n seamă! hrăneşte-mă!" Nu, nu mi-a mai sărit o doagă, dar când mă uit la săracul coş bej, mă apucă tristeţea...

Dar, reluând, am luat saci menajeri. Trebuie să mărturisesc, cu lăbuţa dusă ruşinos la inimă, că fac mult gunoi. Adică nu, să ne înţelegem, nu programez gunoiul cu pricina, nu mă trezesc într-o bună dimineaţă cu măreaţa idee de a croşeta gunoi, se întâmplă. Şi da, sacii menajeri se duc mai abitir decât metrii cubi de apă, pe apometru.

Am constatat eu aşa: două doze de cola, o sticlă de apă, vreo 2 pachete de ţigări, başca un caiet pe care trebuia să-l arunc demult, dar am amânat că nu-l mai găseam, gata sacu' menajer! Ia, Camelia, sacul decorat cu o fundiţă şmecherie, şi mazileşte-l afară din cameră; peste vreo două ore, încă unul, şi-ncă unul, şi aşa se duce tot sulul de saci, cumpăraţi cu grijă alaltăieri.

În momentul în care fac curat, na belea! mai ia o scamă, mai adu-ţi aminte că trebuie să scapi şi de toate revistele alea pe care le-ai citit cap-coadă, mai găseşte şi-o pereche de pantofi pe care nu-i mai porţi nici moartă, frate, mult gunoi!

Am constatat chestia asta de pe undeva de prin Cluj; venea coletu', despachetam, ambalajul la gunoi. Chestiile interioare coletului, aveau şi ele ambalaj; tot gunoi. Mai curăţă una, alta, gunoi again. Dacă mi-aş fi dat interesul, aş fi putut să fac excursii la "ţara gunoiului" de lângă bloc, de vreo 5 ori pe zi. Mai iei o apă minerală, ghici ce! Gunoi. Mai mănânci o ciocolată, din nou. Proasta inspiraţie de a cumpăra fistic pe care să-l ronţăi la film, nuuuuu, nu gunoi...

Şi stau şi mă gândesc aşa: cum ar fi o lume în care să n-ai voie să faci decât o anumită cantitate de gunoi pe zi, pe săptămână, pe lună? Păi, ar fi trist, trist de tot. Da' să se impoziteze gunoiul? Muuuamă, câţi bani şi-ar scoate statul de pe spinarea mea! Da' să fii plătit să faci gunoi? Mi-aş depune în mod clar cv-ul, pentru că ştiu să fac gunoi cu stil, ba chiar şi să-l împachetez fencitrendi...

Da, ştiu, văd vreo două sprâncene ridicate strategic. Adică, ce mi-a venit să dezbat gunoiul lunea? Păi, tocmai am făcut curat; am mutat patul, am scăpat de o serie de chestii inutile, şi acu' mai am de muncă încă o bucată de vreme, să car toţi sacii menajeri afară din camera mea lucind de curăţenie. Şi dup-aia să trag o fugă să mai cumpăr încă o generaţie de saci, pentru că au dispărut într-un mod inexplicabil; tre' să fie de vină sticla de şampanie pe care am îndesat-o în ultimul, pentru că, să ne înţelegem, sticlele trebuie puse în saci separaţi, hârtia în alţii, şi tot aşa, că cică tre' să fim responsabili, şi să ne transformăm în eco-făcători de gunoi.

14 comentarii:

  1. e mai convenabil sa iti cumperi un tocator... de gunoi, faci doar rumegus, dar intra mai mult in sac =))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Black Angel - hmm...toacă orice fel de gunoi?:P dacă da, atunci e o chestie la care merită să reflectăm:P

    RăspundețiȘtergere
  3. pe vremuri si eu mutam mobila, cred ca o data la doua saptamani. cu sora mea :) be ajutam reciproc :P

    RăspundețiȘtergere
  4. nu stiu cum se procedeaza in zona unde locuiesti,dar unde sunt eu pe langa faptul ca trebuie sa selectez foarte atent ce si unde bag,gen resturi de mancare intr.un sac biodegradabil,plastice si cartoane curate in alt sac (alb transparent), ambalaje murdare si sticle plastic in unul negru iar sticlatrebuie s.o port direct la un punct de colectare, plus de asta pt toate trebuie sa platesc colectarea ceva gen 95lei pe luna

    RăspundețiȘtergere
  5. @dreamr - mey, la două săptămâni n-aş putea nici dacă aş vrea; nu mi-ar trece febra musculară în acest răstimp:))

    RăspundețiȘtergere
  6. @liviu radulescu - ar fi o chestie dacă ar fi aşa şi la noi; tre' să mai curgă multă apă pe Dunăre până să se impună împărţirea pe saci...:(

    RăspundețiȘtergere
  7. Cami, gunoiul se impoziteaza! Se cheama taxa de habitat (unde intra si taxa pe gunoi) si probabil o plateste cineva si pentru tine :))! În rest, ştiu ce zici, frate, şi eu sunt o mare producatoare de gunoi!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Mihaela ( Catwoman) - ştiu că se plăteşte, dar e o taxă fixă; eu spuneam de impozit diferenţiat pentru cantitatea de gunoi produsă de mine; aş ajunge la sapă de lemn:))))))))))

    Şi-acu' mergea ceva de genul: producători de gunoi din toate ţările, uniţi-vă!;))

    RăspundețiȘtergere
  9. acum nu mai pot, pentru ca poate fi asezata numai intr-un singur fel :) dar ea a ramas la aceleasi obiceiuri :P

    RăspundețiȘtergere
  10. @dreamr - pai, tre' sa fie fain sa nu stii cum vei gasi mobila cand te duci in vizita:P

    RăspundețiȘtergere
  11. intotdeauna ma surprinde :) chiar si dupa atata timp...

    RăspundețiȘtergere
  12. @dreamr - inseamna ca are si idei, si spatiu in care sa le aplice;)

    RăspundețiȘtergere
  13. iti dai seama ca omul cand se plictiseste isi face treaba singur :P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger