Pentru a exista o
competiție, ai nevoie de-o idee, de sponsori și de participanți. Ca să ai
participanți, ai nevoie de parteneri media. Da, e simplu să crezi că viitorii
participanți se vor anunța între ei și vor da sfară-n țară despre existența competiției
dar, dacă te bazezi doar pe asta, s-ar putea să realizezi că ai prea puține
persoane informate, deci nici o competiție. Așa că ceri ajutorul partenerilor
media. Să facă cunoscută competiția, să trezească interesul publicului, să te
facă cunoscut. Pe tine - organizator, pe ea – competiție, pe ei – participanți
și sponsori.
Teoretic e simplu
să fii partener media SuperBlog 2012. Promovezi, în funcție de aria ta de
dezvoltare. RadioLynx.ro face emisiuni cu și despre organizatori, participanți,
sponsori. Trilulilu, Connect, PHOTO Magazine, PRwave.ro, 121.ro și
JurnalLifeStyle.ro pot afișa banner-ul SuperBlog, pe Robintel.ro, Obisnuit.eu, MoneyWatch.ro
și ArenaIT.net pot exista articole despre concurs, informații generale, anunțul
de-nceput și concluziile de final. Fiecare partener după dorință și plăcere.
Dac-ar fi să
lucrez în media, să trebuiască să promovez SuperBlog, mi-ar plăcea să fiu om de
radio. Să fiu vocea care vorbește despre competiție, omul care sună
participanții, să-i întrebe ce părere au despre concurs, omul care cunoaște și
organizatori și sponsori, omul care te face să-ți pui întrebări și care-ți
aduce răspunsurile.
Ținând cont de
faptul că există deja o emisiune dedicată SuperBlogului în fiecare an,
formatului existent i-aș adăuga o bucată de timp dedicată participanților.
Pentru fiecare probă, după ce se acordă notele, aș invita persoana cu cel mai
mare și cel mai mic punctaj. Să-și spună părerea în direct. Și vocilor
nemulțumite în scris, le-aș da ocazia să-și exprime nemulțumirea on-line. Oare
vor fi la fel de furioși și pe post?
De asemenea, ar
exista și o rubrică de ”contestații în direct”. Sigur e simplu să contești ceva
în scris, dar oare cum ar fi contestațiile în direct? Cum și-ar susține
participanții contestația, cum și-ar motiva juriul nota, tot în direct? Cum ar
fi să explici pe loc ce ți-a plăcut, ce ți-a displăcut, cum ai făcut
departajarea?
Ar exista și-un
top al preferințelor, legat de probe, de sponsori, de participanți. Mai multe
top-uri, cu vot live, lansat la începutul fiecărei emisiuni, cu numărătoare la
sfârșit. Un grad de interactivitate mai ridicat. E știut faptul că suntem
tentați să dăm mai mare atenție informațiilor care ne implică direct.
Și cred că ar fi
2-3 emisiuni pe săptămână legate de SuperBlog. Comunicarea intensă ar atrage un
public mai larg și, dezbătând mai multe aspecte, tind eu să cred că ar scădea
nivelul de nemulțumire acuzat de participanți și, prin cunoasterea mai în
amănunt a persoanelor care notează, ar fi mult mai ușor să știi cine, ce
apreciază.
În plus, o
publicitate intensă cred că ar stârni curiozitatea celor care n-au participat
și i-ar tenta să-ncerce o participare în edițiile viitoare. Ar stimula
sponsorii care s-au retras sau au ezitat să mai sponsorizeze să încerce o
colaborare la anul; publicitatea atrage mereu.
Deci da, mi-ar plăcea
să fac partea de radio, pe post de colaborator media cu RadioLynx. Scrisul
oricum îl practic intens, deci nu știu ce suflu de nou aș putea aduce
colaborând cu partenerii media pe partea de redactare scrisă. Poate doar o
părere personală asupra articolelor de la fiecare probă, un soi de rezumat al
celor implicați, eventual cu pronosticuri despre ce articol va primi punctaj
maxim. Asta ar putea fi făcută colaborând cu oricare dintre partenerii media
axați pe scris. Și cred c-ar prinde la public, cu toate că ar fi o muncă
titanică. Ținând cont însă de faptul că nu sunt decât 2 luni pe an, zic eu că
ar fi binevenită ideea.
Cam atât despre
cum aș colabora eu cu partenerii media pentru a promova SuperBlogul. Nu știu cât de
fezabile sunt ideile mele dar da, dacă ar fi să promovez competiția, aș
încerca, pe cât posibil, să mă țin de program. Și dacă ai ideea primară,
promovarea vine de la sine.
SuperBlog 2012, etapa 29
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu