.

miercuri, 27 noiembrie 2013

De ce nu vreau unirea cu Basarabia

Pentru că vine 1 decembrie, deja au început lacheii să latre despre unirea cu Basarabia. Cum că ar trebui să redevină pământ românesc, cum suntem despărțiți de frații noștri de peste Prut, cum plânge trupul țării mamă după copilul ei demult pierdut, ba chiar am văzut pe unii care au propus ca, de această sfântă zi națională, să poarte toată lumea care-și dorește unirea bandană tricoloră. Un soi de Sabina reloaded, că tot nu s-a mai vorbit deloc de ea.

C-așa-s românii: își doresc lucruri inutile, ca să zică că au un ideal. La fel cum a fost la modă să vrea pod peste Dunăre, să urle că nu e normal să aibă Harghita autonomie sau să-și smulgă părul din cap pentru Roșia Montană. Lucruri inutile, care nu-i afectează nici cât negru sub unghie, că podul ăla până să fie construit, ești mort, autonomia Harghitei nu te afectează decât dacă stai acolo, iar respectiva Roșie oricum o să fie exploatată, da` fără să știi tu, și să ai impresia că, mamă, ce erou ai fost când ai stat în piață scandând versuri de clasa a doua.

Da` Basarabia, de ce ți-ai dori unirea cu ea? C-așa a zis Ștefan cel Mare, care acum e oale și ulcele. Că vorbim aceeași limbă, și ne curge același sânge-n vene. Eroare! Încearcă tu să-nțelegi ce română vorbește ăla de peste Prut, c-o să ai nevoie de dicționar. Cât despre sânge, la noi e atât de diluat, încât găsești mai degrabă adn-ul lui Attila, decât a lu` Stalin.

Dacă-i întrebi pe ăștia care latră de ce e nevoie de-o unire, o să bălmăjească niște motive lacrimogene, mustind de patriotism mucegăit și-o să-ți bage scurt pumnul ăla cum că nu ești român adevărat dacă nu sprijini unirea.

Nu sunt român adevărat. Nu sprijin unirea, ba chiar sunt total împotrivă.
Pentru că, dacă se realizează, impactul direct e distrugător.
Moldovenii or să-și egaleze prețurile cu ale noastre, și-atunci începe haosul.
Adio, bomboane Bucuria ieftine, adio, țigări de contrabandă, adio, biscuiți cu ovăz, pate, scrumbie afumată la prețuri derizorii, adio, hribi la borcan, susan și miezi de semințe cu miere, adio, dulciuri delicioase pe care plăteam infim și mâncam o lună întreagă, adio, economie națională!

Unirea ar însemna un la revedere răspicat spus tuturor mărfurilor de contrabandă, aduse pe șest, în dresuri strânse în jurul corpului, ascunse în transporturi legale de mere sau printre lemne cu acte. Ar însemna să plătesc mai mult pe lucruri pe care le știam ridicol de ieftine. Ar însemna să dispară, de asemenea, știrile alea cu ”captură de 50000 de pachete de țigări, ilegal introduse-ntr-un butoi cu curechi” și mărturiile inculpaților, din care pricepi cam 10%, și nu știi dacă să râzi sau să te-ntrebi unde încape atâta tupeu.
Ar fi sfârșitul lumii așa cum o știm, sfârșitul erei moldovenilor, ar dispărea mitul și bancurile, ar însemna distrugerirea viselor miilor de mici moldoveni care-și doresc să crească și să plece la studii în străinătate, la Galați, ar fi crud și inutil.

Eu nu vreau să fiu nici călăul meu, nici persoana din cauza căreia mii de vise se duc pe țeava de la wc. Eu nu vreau să strivesc nici bugetul meu, nici să iau pâinea de la gura ziariștilor care se-ntrețin din foiletonul moldovenesc. Eu nu vreau să fiu motivul pentru care Bălți va fi trecut pe hartă ca parte din România. Mi-ajung bălțile din oraș și balta din Bădălan după ploaie. Eu nu strivesc corola de minuni din piața rușilor. Rușine vouă, cei care vă doriți să fiți călăi, ascunși sub masca falsului patriotism!

Eu nu-mi doresc această unire. Acum, aruncați cu bolovani!


14 comentarii:

  1. Delicioasa faza cu plecatul moldovenilor la studii in strainatate , la GALATI!!!
    Inca mai rad...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. râzi tu, râzi, da`galațiul și-a triplat populația, și nu din cauză de nașteri :l

      Ștergere
  2. Parerea mea e ca n-am nicio parere.. Daca ne unim cu Iranul - da - o sa aruncam si cu pietre in tine.. Rusii? Hm, no comment. Moldovenii? Nu stiu, nu cunosc, Scrie-ne maine despre ziua recunostintei mai bine. A acelora la care istoria-ncepe cu un genocid.

    Nu-s, deci exist..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mă pasionează curcanii :(
      iar de Sitting Bull nu-mi permit să râd

      citești/scrii, deci exiști

      Ștergere
    2. Nu, nu ziceam sa razi de Sitting Bull.. Pentru mine e printre marii eroi ai lumii.. Nu scriu eu ci mainile mele, iar de citit citesc ochii mei.. Cateodata citesc cu inima. Eu nu-s, deci exist.. prin mainile si ochii mei. Ca inima nu mai am :))

      Ștergere
    3. vorbim cu vrăjitorul din oz, să facem rost de una ;)

      Ștergere
    4. Ala care n-avea termopane? Acu' are :))

      Ștergere
  3. Eu imi amintesc de perioada de dinainte de '97 cind vindeau moldovenii la tarabe, in piata, nu erau cladirile de acum..Acuma daca ma gindesc la ciite chestii comestibile fabuloase aduc ei la preturi mici, ooo, absolut, clar nu e nici un motiv sa se uneasca cu noi, pentru ca pierd si ei, pierdem si noi..Pe bune ca sint asa de gustoase toate marfurile lor? Hai ca mi-ai facut pofta:) Nu le stiu, si chiar sint curios..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt! bomboanele dau dependență și semințele/susanul cu miere te bagă-n criză de fiere, dar fiecare moment de suferință de după merită din plin ;)

      Ștergere
  4. Am scris si eu ceva pe tema Basarabiei acum ceva vreme (http://ioanaradu.com/basarabia-nu-e-romania/). M-au scuipat, m-au facut cu ou si cu otet pentru randurile alea, pentru faptul ca eu spun ca Basarabia NU e Romania. Si nici nu imi doresc sa fie. As mai adauga, la tot ceea ce ai scris tu, ca basarabeanul n-ar trebui sa isi doreasca unirea pentru ca, surpriza, n-ar mai beneficia de gratuitati asa cum o face in prezent. In calitate de fost student roman, am privit cum eu munceam sa imi permit sa platesc caminul, cand ei veneau si stateau ca regii, moca, in propria mea tara. Da, la Universitatea Valahia din Targoviste, caminul este gratuit pentru ex-fratii de peste Prut. Si o gramada de alte astfel de exemple ar fi.
    Ah, inca un motiv pentru care nu imi doresc unirea ar fi faptul ca tara asta oricum abia se descurca cu problemele ei, d-apai sa se mareasca. Teritoriu mai mare, probleme mai multe, bani de doua ori mai putini. Ca, deh, astia care se vor frati cu noi si care vorbesc in rusa pe coridoarele facultatilor... tot ei sunt cei care vor vrea sa aiba acces la buzunarul Romaniei, care oricum si ala e cam gol.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. și la cluj era aceeași situație: gratuități peste gratuități, doar pentru că nu aveau cetățenie. și noi plăteam totul, integral :l

      mie nu prea-mi pasă, sincer. dar e amuzant că lumea se isterizează pentru subiecte care 1. nu-i afectează și 2. puțin probabil să se împlinească

      Ștergere
  5. he, he, he, ce m-a distrat comentariul ăsta!
    eu nu vreau să ne unim cu moldova fiindcă nu avem puterea financiară să-i ducem în spate, n-avem nici pentru noi. adu-ți aminte ce a însemnat pentru germania reunirea cu germania de est, doar că ei au avut punguța destul de adâncă pentru a suporta așa ceva.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger