Singura amendă pe
care am primit-o a fost pentru că n-am traversat pe la trecere. Primul salariu,
prima amendă. De-atunci traversez doar pe trecere.
Accident mortal
pe trecerea de pietoni. Adică aproape pe trecere. Lângă stâlpul de semafor. O mașină
a intrat în alta, care a omorât o persoană care aștepta regulamentar verdele.
Pe trecerea de
pietoni, în fața mea, o mașină a intrat într-o femeie cu copil în brațe. Femeia
a fost ok, copilul a făcut un salt în aer și s-a auzit cum s-a rupt ceva,
acolo.
Am văzut persoane
trecând – pe trecere, într-adevăr – dar la centimetru de autobuz. La mustață de
sicriu. Pentru că se grăbeau și era prea greu să aștepte câteva minute pentru a
traversa în siguranță.
Dacă înainte cele
mai multe accidente mortale de care auzeam erau undeva, între localități, sau
pe drumuri naționale, din ce în ce mai des aud de accidente pe trecere. Cu sau
fără semafor. Se conduce prost, se conduce repede, se conduce fără ideea că,
din vina ta sau din vina altuia, poți muri. Sau poți omorî. Se traversează
rapid și aventuros, de parcă e un concurs de cine pe cine evită.
Cu sau fără
asigurare, dacă e să fie mortal, accidentul tot tu îl plătești. Șofer sau
pieton.
În ordinea asta
de idei, pentru București există deja harta celor mai periculoase treceri de pietoni, realizată de RCA-Ieftin.ro, în baza datelor obținute de la Poliția rutieră, pe
anul 2012. O hartă înroșită de numărul accidentelor, răniților, morților.
Teoretic,
ar trebui să te facă să te uiți și-n stânga și-n dreapta înainte de a traversa,
frumos și cum ai învățat de la școală, măcar în punctele alea. Practic îți
arată că în orice punct ai traversa, nu ești invincibil.
Nu contează din
vina cui, nu contează nici măcar când sau cum, harta aia îți arată că, fără un minimum de
atenție, poți deveni o cifră roșie pe-o hartă. Și-atât.
O piuneza infipta in harta insangerata.
RăspundețiȘtergerede-ar fi doar una
Ștergere