- Promiți?
- Promit!
Și dup-aia el murea.
Asta nu pricepeam la filmele americane.
Asta și ”Promit să te iubesc veșnic” și-apoi divorțau. Sau își făceau viața
unul altuia un iad, pentru că-n momentul în care au promis, au promis pentru
moment.
Oricât am încercat să scot de la ai mei
promisiunea unei biciclete, n-am reușit. Pentru că știau că n-or să-mi cumpere
niciodată și, pe la 6 ani, mi s-a spus că niciodată nu promiți, dacă n-ai de
gând să te ții de promisiune. Niciodată nu promiți ceva ce știi că nu poți
face. Niciodată nu promiți ceva ce nu ține de tine.
Cele mai frumoase promisiuni sunt alea
care nu se-ndeplinesc. Știi că nu vor fi, dar îți imaginezi cum ar fi dacă. Un
soi de speranță. Cutia Pandorei. Cele care se îndeplinesc le luăm ca firești.
Ai promis, trebuia să se-ntâmple. Tânjim după cele care nu sunt și le ignorăm
pe cele care se întâmplă. Nu-i nimic spectaculos când cineva își respectă
promisiunea. Pentru că a promis ceea ce putea face.
Din promisiunile nerespectate ies filme de
Oscar și melodii care stau prea mult timp pe locul I în topuri. Din
promisiunile respectate ies doar amintiri frumoase și eticheta de
”seriozitate”. Ți-ai respectat promisiunea. Ești serios. Ești serios, din ce în
ce mai mulți vor dori să le faci promisiuni. Pe care le respecți, pentru că
seriozitatea e o etichetă grea. Ți-ai dorit-o, ai câștigat-o. Acum respect-o-n
continuare.
E ca la liceu, când profesorii te luau de
bun și, din momentul ăla, trebuia să te ridici la înălțimea așteptărilor timp
de 4 ani. Nimeni nu era frapat dacă jucai barbut în ultima bancă și într-o oră,
la un obiect, epatai cu ceea ce știi, pentru că ți-a plăcut lecția. În schimb,
dacă erai bun și greșeai o singură dată, dezamăgirea era majoră. Pentru toată
lumea și pentru tine-n special. Promisiune tacită pe care, mort-copt, trebuia
s-o respecți.
E greu să ajungi să fii etichetat
”serios”. Pentru o persoană e facultativ. Ești serios cu unii, neserios cu
alții, la urma urmei o viață ai. Îți alegi prioritățile. Îți alegi oamenii pe
care-i vrei aproape, promisiunile pe care le ții, unii te dezamăgesc, pe unii
îi dezamăgești, ești un om ca oricare altul. Poți greși, poți dezamăgi. Dacă te
iei prea în serios, îmbătrânești prea repede. Asta merge doar la oameni.
Pentru un magazin online, seriozitatea e
imperativă. Depinzi de fiecare client în parte. Promisiunile pe care le faci,
trebuie să le respecți pentru fiecare-n parte. N-ai cum să alegi, n-ai cum să
cerni. Și chiar dacă-n spatele magazinului on-line stau tot oameni, oamenii ăia
trebuie să respecte totul. Totul și unitatea. Magazinul respectă promisiunile făcute.
Fiecare om din spatele magazinului respectă, înainte de promisiunile făcute
celor apropiați, promisiunile făcute clienților.
1. Tratează-ți fiecare client, ca și cum
ar fi singurul.
2. Respectă-ți clientul și dorințele lui.
3. Răspunde clientului în cel mai scurt
timp posibil.
Clientul în poruncile serviciului clienți
la fel ca Tatăl, în cele 10 porunci.
Mai mult decât o promisiune. Un legământ.
Trei porunci, 13 ani, promisiune făcută.
Promisiune respectată.
Contează rapiditatea. Contează
promptitudinea. Contează prețul pe măsura produsului. Contează să-mi răspunzi
când întreb și contează să-mi dai soluții când le cer. Dacă-mi promiți asta și
te și ții de cuvânt, revin. Dacă revin, la fel ca mine revin și alții. Și asta
îți dă continuitate. Ție, magazin online, și oamenilor care au grijă să revin.
Promisiunile nu trebuie să fie mari,
trebuie să fie respectate. Pentru că nu vreau s-ajung subiect de Hollywood. Nu
când tot ce vreau e o comandă pe net și siguranța că-mi va ajunge intactă.
Subiect de Hollywood mă fac oamenii, nu comenzile.
SuperBlog 2012, etapa 3.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu