Când am citit
prima dată ”SpringShop.ro”, am crezut că e vorba despre cumpărături. Un magazin
prin care să mă plimb – virtual, desigur. Și deja mă gândeam că ar putea fi
vorba despre haine, produse naturiste, decorațiuni interioare, orice, numai la
magazin de magazine nu m-ar fi dus gândul.
Recunosc c-am
fost puțin dezamăgită când am văzut că nu e vorba despre un loc de unde să pot
cumpăra diverse, ci despre unul în care magazinele-și cumpără spațiu pentru
a-și deschide afacerea. Numele m-a indus în eroare. Asociez primăvara cu verde,
liber la shopping, tricouri și accesorii, nu cu comerțul de comerț.
Ăsta ar fi primul
lucru pe care l-aș schimba: numele site-ului. Cu unul mai sugestiv, care să nu
mai inducă în eroare persoanele ahtiate după cumpărături la modul tradițional.
Aș adăuga, de
asemenea, o secțiune în care să fie grupate toate magazinele care au cumpărat
spațiu pe SpringShop. Dacă tot am ajuns dintr-o neînțelegere, măcar să fie ceva
care să compenseze. Să pot ajunge de pe ”site-ul tată” la magazinele care mă
interesează. Cred că acest lucru ar fi util atât pentru cei ca mine, care n-au
înțeles din prima despre ce e vorba, cât și pentru cei care ar vrea să-și
deschidă un magazin on-line.
Varianta demo a
magazinului este utilă, dar o versiune deja existentă, care funcționează, a
unui magazin pe platformă ar fi de preferat. Ar da o imagine de perspectivă
viitorilor clienți despre cum va arăta magazinul lor, după ce-l vor fi
”populat” cu produse. În același timp, ar da și o idee despre ce fel se pot
mula partenerii pe cerințele și așteptările grafice ale potențialului client.
Mai degrabă cumperi un produs pe care-l și vezi, decât unul pe care ți-l
imaginezi, dintr-o descriere. O imagine a unui magazin deja existent dă o idee
despre cum îți vor vedea potențialii clienți produsele și ar crea o imagine
comparativă cu alte platforme care oferă aceleași servicii.
Ținând cont de
faptul că e un magazin de-abia deschis, va trebui să se impună în fața celor
deja existente. Va trebui să atragă prin ceva diferit și, oricât de tentant ar
suna ”fără comision din vânzări”, lumea se uită în primul rând la design, și
de-abia după la restul condițiilor.
Aș muta și
fereastrele de Live Chat și E-mail în secțiunea de Contact pentru că, în mod
normal, acolo se îndreaptă oricine are o întrebare. Faptul că chat-ul/mail-ul e
la secțiunea Suport poate crea confuzie, în ideea în care, cineva care vrea să
contacteze un admin, dă click direct pe Contact, nu stă să caute fereastra de
chat/adresa de mail. N-o găsește la Contact, prima concluzie va fi că chat-ul/mail-ul
nu există, iar răspunsul la întrebări nu poate fi aflat decât prin
telefon/vizită direct la sediul magazinului.
În rest... ca un
neofit ce mă aflu, site-ul mi se pare destul de ușor de folosit. Vreau să știu
prețul, am secțiune de preț. Am nelămuri și întrebări, există faq-ul, termenii
și condițiile sunt la vedere, beneficiile sunt prezentate clar, site-ul nu e
nici îngrămădit, nici supraîncărcat.
În speranța că
orice critică e constructivă, mă opresc aici. Spor la vânzări!
SuperBlog 2012, etapa 16.
aha, întradevăr denumirea nu prea potrivește
RăspundețiȘtergerei know, right?
Ștergere