.

miercuri, 20 aprilie 2011

Iepuraşul de Paşte

Cică de Paşte şi de Crăciun e musai să mănânci cozonac. Mai nou cumpărat, pentru că puţini sunt cei care mai ştiu să facă un cozonac onorabil. Da' e imperios să-l mănânci; eventual unu' întreg o dată, să simţi că-i Paştele. Şi dacă nu bagi şi 5 ouă pe lângă el, tot degeaba, pentru că dup-aia nu te poţi plânge că ai luat proporţii din cauza sărbătorilor, şi nu mai ai motiv să ţii dietă juma' de an de-acu' încolo. De parcă ţi-am băgat eu pe gât cozonacul cu forţa, în timp ce persoane special antrenate şi plătite pentru chestia asta decojeau ou după ou; o bucată de cozonac, PAC! oul adiacent rostogolindu-se până-n stomac. La loc comanda! Se repetă acţiunea anterioară.

Înţeleg că e multă mâncare şi tentaţia ar părea majoră, da' pe bune că mai există şi ciudaţi ca mine care mănâncă la fel, indiferent de calendar. Dar da, noi suntem ăia cu capu', de nu ne bucurăm îndeajuns, băgând în noi ca sparţii...

Un personaj care mă enervează şi mă intrigă în acelaşi timp e Iepuraşul de Paşte. Ăla de-l vezi pe toate pliculeţele de vopsea, care aduce ouă şi cadouri. De unde a apărut, frate, şi iepuraşul ăsta? Dacă-mi aduc eu bine aminte, iepuraşii nu se ouă. Alea-s găinile. Da' n-o să vezi nici o găină pe nicăieri de Paşte, nici n-o să auzi "vine găina cu cadouri". Discriminare zic! Ce-au găinile? Da, nu-s la fel de pufoase ca iepuraşii, da, fac cam mult scandal şi adorm dacă le pui pătura-n cap. Dar ele sunt alea de fac ouă; datorită lor ai tu ce vopsi în ţâşpe mii de moduri. M-am săturat de iepuri cu coş; vreau să văd o găină cum îmi spune "Hristos a înviat!"; vreau să găsesc pene în cadoul de Paşte; vreau ouă de găină, nu de mamifer fricos.

Şi-apoi, care-i legătura? Ce alianţă secretă e între Isus, Petru şi Iepuraş? Ce pact au semnat şi ce contract publicitar? Ce ar trebui să-mi sugereze mie iepurele pascal? N-am văzut nici unul răstignit. Biblia nu consemnează nici un iepure de Înviere. N-am auzit de nici unul care să fi făcut cel gest extrem, cel sacrificiu suprem, în aşa fel încât să mă spameze o dată pe an.

Înţeleg metafora cu mieii, cu toate că mi se pare barbar. Da' nu ţin minte să fi scris pe undeva că, după Înviere, Isus s-a transformat într-un iepure alb şi s-a ridicat la cer. Nici că ar fi fost pufos şi rapid şi fricos. Şi nici că venea cu sacul de cadouri, după modelul lui Moş Crăciun, şi nici că organiza "vânători de ouă". Poate că mă lasă pe mine memoria. Sau poate doar mă enervează cumplit, pentru că nu-i văd sensul.

Pân' la următorii nervi, la bună vedere!

16 comentarii:

  1. Nici eu nu suport iepurasii de Paste! Nu fac parte din traditia noastra!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Cristi - îs importaţi, nu-i ăsta baiul. problema mea e care e legătura între ei şi paşte???

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu prea e legatura, doar ca, la noi, Pastele coincide cumva cu primavara, iar iepurii sunt asociati ei. Si, oricum, cineva tot trebuia sa aduca si cadourile :))

    RăspundețiȘtergere
  4. N-au nicio legatura cu Paştele. Probabil ca să fie vânzări şi la iepuraşi din ciocolată. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. intrebarea este de ce te agiti tu atata daca tot trambitezi ca nu esti credincioasa and shit :)

    RăspundețiȘtergere
  6. din cate retin, carnea de iepure era considerata de calugari "peste" ... si putea fi mancata in timpul postului. da' n-am timp acum sa caut referinte ...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Mihaela ( Catwoman) - ei, bine, eu vreau să aducă o găină cadourile:D ce, ea nu are dreptul la o primăvară?;)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Cristi - ciocolata e bună:D da' iepuraşii de ciocolată sunt ultimii mâncaţi; arată prea pufos:P

    RăspundețiȘtergere
  9. @INTJ - şi-au trecut de la mâncare "de post" direct la ciocolată şi ouă;)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Anonim - pentru că eu cred în doamne-doamne :D

    RăspundețiȘtergere
  11. revin cu niste referinte:

    "Medieval French monks are credited with domesticating rabbits between A.D. 500 and 1000. The monks had very special needs, apart from a taste for rabbit meat. At a time in Catholic Europe when even lay people had more fast days on the calendar than not, fetal or newborn rabbits—long a delicacy—were deemed "fish" by the Church authorities. Thus, monks could eat quite well on "laurices." For the monks to monitor pregnant females and be on hand at the moment of birth, the laissez-faire Roman style of keeping rabbits had to go. The monks instead kept their rabbits in smaller, high-walled and paved courtyards, forcing the rabbits to breed and give birth on the grounds." ... si nah: daca iepurasii aveau niste zile-n plus, cine mai statea sa verifice?

    Rabbits are considered fish?!?

    "In Medieval Europe, eggs were forbidden during Lent. Eggs laid during that time were often boiled or otherwise preserved. Eggs were thus a mainstay of Easter meals, and a prized Easter gift for children and servants."

    Easter Symbols and Traditions

    RăspundețiȘtergere
  12. @INTJ - îţi dai seama câte aş fi avut de comentat în perioada aia? de fapt, nu prea multe; "carne de rug" ar fi scris pe mine:D

    RăspundețiȘtergere
  13. @Camelia - vrajitoareo! huoooo!!! =))

    ps: tot e bine ca nu-i vodoo la moda-n RO ... :)) :))

    RăspundețiȘtergere
  14. @INTJ - aşa, aşa, să ştie toată lumea:)))

    nu e? îl facem să fie:D

    RăspundețiȘtergere
  15. Mi-a placut si am pus-o. Postarea. In Blog & roll. Cu Copy si Paste. Paste Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Natural - ms, ms:P
    Paşte fericit şi pentru tine!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger