.

marți, 6 decembrie 2011

Vecinii sunt ciudaţi

Pe vecina mea o văd mai rar dacă-i soare, frumos şi cald afară. Atât de rar că, uneori, uit că mai există. O mai aud din când în când tuşind. Da, vecina care şi-a făcut rezerve de apă pentru sfârşitul lumii. Cred că sunt câteva luni bune de când uitasem de existenţa ei.

Cum începe să plouă, cum îşi face şi ea apariţia. Dacă ninge, deja o văd mai des. Iar dacă sunt nămeţii de zăpadă, şi tre' să înoţi prin curte, mi se pare că-i eternă. Cine s-o mai înţeleagă?

Plouă? Torenţial? Acolo e de ea! Mai că am impresia că o să-nceapă un dans ciudat în mijlocul curţii; să mulţumească divinităţii că nu mai e secetă... Şi sincer am impresia că apa nu se lipeşte de ea. Oricât s-ar plimba, are capotul uscat, de parcă de-abia a ieşit din casă.
Ninge? Şi e zăpada pân' la brâu? Ghici cine dă cu patos cu lopata, şi face ture-ture prin curte. Vecina, normal! Parcă are contract cu vremea rea. Cât timp e fain afară, ea hibernează. Dup-aia revine la viaţă.

Cred c-ar fi cea mai fericită femeie în mijlocul unui uragan. Sau al unei tornade. Toată lumea ar fi murată, iar ea s-ar plimba impasibilă, în capotul ei veşnic uscat, în învelişul ei natural impermeabil, făcând incantaţii ca să ţină furtuna cât mai mult, iar inundaţiile să fie totale. Şi lumea zice că eu îs aia ciudată...

Cum azi plouă, s-a perindat de-a lungul curţii toată dimineaţa. Ce face, ce meştereşte, ea ştie. Pentru mine e un du-te-vino năucitor, fără scop şi finalitate. Dar clar e ceva dubaş la mijloc. Şi-abia acum îmi dau seama că n-a îmbătrânit deloc în ultimii 10 ani, de când o ştiu. Să-ncep să mă tem?

Pân' la următoarea dilemă, la bună vedere!

10 comentarii:

  1. Clar...vine dintr-o lume paralela ...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Rus Bianca - deja am câteva scenarii, şi-o să-nchid uşa cu cheia de acum încolo...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca-i in aceiasi lume cu mine,cu al meu tata si cu vecinii mei :))
    Cat e vara de lunga,ascunsi,cum da zapada sa vezi cum iese al meu tata la lopata,la roaba si cred ca e capabil sa o care si cu sacosa :))
    Cat despre vecina de vis-a-vis nici nu iti pot spune cat o bucura zapada.
    Mie-mi place si ploaia,dar ei ma-ntrec la zapada.
    P.S- locuiesc intr-un cartier,unde iarna,oamenii trecuti de 50 de ani,ii scot pe cei mai tineri (18-44) la sanius.Cea mai in varsta are 85 :)),dar zau ca se misca mai bine decat mine cateodata.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Fetita Junglei13 - deci nu's în pericol? răsuflu uşurată...:D
    vreau şi eu cu sania!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai,cand o sosi,te anunt imediat,macar virtual si tot te duc :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Fetita Junglei13 - daaaa! am ani buni de când nu m-am mai plimbat cu săniuţa:P

    RăspundețiȘtergere
  7. In Blog and roll esti deja. Daca esti cumva si in Craiova miercuri te invit la un concurs.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Natural - înc-un blog and roll;)
    hmm... nu cred, dar mulţumesc de invitaţie.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger