Să spunem că am un magazin on-line şi vând produse it, şi electronice, şi electrocasnice. Şi cum aş putea face rost de cât mai multe relaţii în blogosferă decât prin contact direct? Mă rog, „direct” prin mail.
O echipă de 3-4 persoane care să se ocupe cu navigat-ul din blog în blog şi să trimită mail-uri cu propuneri de colaborare.
Pagină dedicată pe site-ul meu on-line, pentru bloggerii care acceptă banner/link exchange. Diferenţa faţă de alte propuneri de genul ăsta, va fi că mail-urile nu vor suna stereotipic. Vor fi personalizate, în funcţie de fiecare blog în parte. Nu-i nimic mai enervant decât să primeşti acelaşi text pe care l-au mai primit şi alţi 500 înaintea ta.
În nici un caz cei care acceptă nu vor fi spamaţi periodic cu oferte din partea magazinului. E clar faptul că spam-urile ajung direct în trash, fără a fi măcar deschise. E de ajuns faptul că am realizat o „bază de date”, la care se poate apela în momentul în care e nevoie de mai multă promovare.
Odată stabilită baza, pasul următor:
Advertoriale. Dar nu pentru site în sine, ci pentru produsele nou introduse, sau pentru „oferta lunii”, de exemplu. Aceeaşi echipă care va trimite cerinţele.
Unele persoane acceptă pentru bani, altele refuză pentru că nu-i tocmai domeniul lor. Se va evita agasarea celor care refuză şi a doua oară, pentru că vrem să păstrăm relaţia de colaborare, măcar la nivel de link.
Pentru cei care acceptă: advertorialul va trebui mai întâi trimis spre aprobare. Doar cele selectate vor fi publicate şi plătite. Nu se va ţine cont de page rank sau trafic în momentul propunerii, ci doar de calitate, corectitudine gramaticală, cursivitate a textului. De-abia după „triere” va fi stabilit un preţ. Şi pentru că s-ar pune accent pe calitate, şi pentru că am nevoie de ele atât pentru Seo cât şi pentru „awareness”, preţul va fi între 10 şi 100 de euro/articol, cu posibilitate de „negociere” pentru articolele foarte bune, pe un site cu vechime şi trafic mare.
Rezultatele vor fi uşor de monitorizat, măcar la nivel de răspândire a zvonului despre existenţa companiei, ţinând cont de faptul că există statistici care să-mi spună câţi vizitatori au venit, şi de unde.
Un concurs i-ar face, probabil, şi pe cei care nu obişnuiesc să scrie advertoriale să vorbească despre site-ul meu. Ba chiar şi pe persoanele care au refuzat din prima orice fel de colaborare. Participarea lor depinde de dispoziţie, de premiile puse-n joc şi de cerinţe. Şi aş propune concursuri pe durată scurtă de timp. Un concurs de două săptămâni, cam o dată la 3 luni. Respectând periodicitatea. Blogosfera să ştie că, la fiecare 3 luni, trebuie să se aştepte la premii. O singură cerinţă, 2 săptămâni pentru redactarea articolului, 3 premii. Alternând vouchere ce pot fi folosite în magazinul on-line, cu produse diverse, în funcţie de specificul cerinţei. Din când în când, premii prin tragere la sorţi, pentru a se evita ideea de favoritism. Şi da, cred că ar da rezultate vizibile această strategie.
Să-nceapă promovarea, zic!
Super Blog, etapa 20.
E un articol foarte bine scris, cami, chiar l-am citit cu atentie si-n locul alora, te-as premia, o spun cu mana pe inima :)
RăspundețiȘtergere@teonegura - mulţumesc mult, teo:)
RăspundețiȘtergere