.

sâmbătă, 13 martie 2010

De după ochi de femeie

"Fată, e grasă!"
"Fată, s-a apucat de fumat!"
"Fată, e prea slabă!"
"Fată, ai văzut cum s-a tuns?"
"Fată, ce i-a trebuit să se mărite?"
"Fată, ce-i cu hainele alea?"
"Fată, nu ştiu de unde mai scoate toate tâmpeniile!"
"Fată, parcă s-a machiat pe întuneric!"
"Fată, fată, fată..."

Toate discuţiile încep cu "fată". Toate discuţiile sunt despre fete. Şi nu, nu de bine. Toate numai de rău. Nici o discuţie despre bărbaţi; pot fi cât de nespălaţi, unsuroşi, brutali, femeile nu comentează despre bărbaţi decât atunci când vor să facă "o combinaţie". Altminteri, ei nu există, chiar şi dacă le stau alături, nu sunt criticaţi, nu sunt ostracizaţi. Femeile sunt ţinta altor femei.

Am auzit ore întregi de critică; despre femei cunoscute, despre femei celebre, despre femei care le-ar putea avea numai făcând un semn cu mâna, şi toate numai de rău. Nici un cuvânt de laudă, nici o urmă de admiraţie. Numai răutăţi şi invidie.

Care e faza până la urmă? Chiar nu se mai poate aprecia frumuseţea altei femei? Distincţia, eleganţa, misterul, hainele, machiajul, ideile? Chiar este în sângele femeii să desfiinţeze orice altă persoană percepută - într-un fel sau altul - ca o ameninţare?

Mie îmi plac femeile. Femeile care merită plăcute. Nu mi-e ruşine să recunosc că am colege "fashioniste", că le admir pentru nonşalanţa cu care poartă tocuri şi rochiţe transparente, că le admir pentru că reuşesc să se distingă de restul lumii. Îmi place Deborah Harry, Madonna, Danny Klein, Lady Gaga, Meryl Streep,Greta Garbo,Marlene Dietrich, Mihaela Rădulescu, Elena Udrea, Yulia Tymoshenko, Angelina Jolie, Queen Latifah, şi lista poate continua. Mă opresc doar la ele, pentru că, altminteri, ar fi muuuulte pagini pline doar cu nume, şi nu ăsta e scopul.

Ideea e că îmi plac multe femei. Pe şi mai multe dintre ele le respect, pentru ceea ce au realizat, pentru ceea ce reprezintă dincolo de "carcasă". Pot să fac distincţia între fizicul unei persoane şi şarmul ei, între cum arată şi ceea ce face, între ceea ce a realizat şi cum a realizat acel ceva. Sunt persoane pe care nu le cunosc, dar a căror superioritate o recunosc, departe de câte operaţii estetice au făcut şi de prin câte persoane au trecut până a ajunge sus. Nu mă interesează cât au dat pe o poşetă, sau că ar fi putut, cu banii ăia, să hrănească o ţară mică din Africa; îmi place cum poartă poşeta respectivă. Şi, în măsura în care am auzit ore întregi de critică, pot crea ore întregi de laude. Problema e că prea puţine femei m-ar susţine dacă aş începe o campanie "Laudă femeia, nu o discredita"...

Revenind la partea de început, la invidia pe care o bănuiesc în spatele comentariilor răutăcioase, femei din toată lumea, staţi calme! Nimeni nu încearcă nici să vă fure bărbatul, nici să vă detroneze. Orice femeie cu cap e acolo pentru ea, nu pentru nervii altor femei. Şi n-o să îşi facă probleme Madonna pentru dieta la care vă supuneţi nici măcar zece la sută din cât vă faceţi voi pentru dieta ei...

2 comentarii:

  1. deci Cami reiau ... women hate women ! asa a fost mereu ... si asta provine din slabiciunea femeilor care most often than not sunt slabe ...
    un om nesigur pe el o sa-i atace intotdeauna pe cei din jur ... preventiv !
    rar gasesti specimene care chiar se sustin si eventual apreciaza ....

    RăspundețiȘtergere
  2. gata, s-a rezolvat si cu votul ..
    mi-am facut si cont pt tine special ...
    uf, cate nu fac eu pt tine :D

    good luck !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger