.

duminică, 29 mai 2011

Suma viciilor e constantă

Când am fost la medic, controlul anual obligatoriu, m-au întrebat aşa:
- Fumezi?
- Un pachet jumate pe zi.
- E mult. Cafea?
- În fiecare dimineaţă.
Concluzia doamnei cu titlul de "doctor" a fost: "de alcool nici nu te mai întreb"...

Recunosc, era dimineaţă. Eram după vreo 4 ore de somn, cu pierce-urile la vedere şi c-un tricou negru, lung, larg, tridimensional. Da' pe bune că eram shiny, de-abia scoasă din cutie, cu cafeaua deja băută, puţin nervoasă pentru că n-a catacdisit să mă invite pe cântar sau să-mi verifice centimetrii, deci funcţionabilă total. Cu gânduri de-a scăpa cât mai repede de acolo, pentru că singurul lucru util pe care îl păţeşti e să ţi se ia tensiunea, şi nici aia nu e tocmai relevantă pentru că, repet, băusem stacana de cafea şi am ajuns şi per pedes la cabinet. Deci, nimic vital, de care nu m-aş putea lipsi.

Da' stau eu şi mă întreb: de când concluzia logică dacă fumezi mult şi bei cafea e că alcoolul îl consumi la fel de fără măsură? E cumva o legătură indestructibilă între cele trei, de care n-am aflat până acum, cu toate că fumez de vreo 9 ani? Sau e la fel de pertinentă ca aceea pe care a tras-o diriga când eram în clasa a şaptea, conform căreia aveam vocea guturală pentru că fumez ca turcul? Şi, mamă, ce probleme, ce muncă de lămurire, ce joc de-a şoarecele şi pisica... M-a chemat de vreo două ori să vadă dacă nu miros a fum de ţigară, şi-a tras concluzia că fumez, da' nu se simte. Şi săraca de mine aveam vocea guturală din naştere, da' asta deja e altă poveste.

Revenind la concluzii de profesionist: profesionistu' ăsta a insinuat că beau la fel de mult pe cât fumez. Recunosc din nou, nu-s uşă de biserică. Nu pic de la jumate de bere şi nu mă fâstâcesc dacă-mi dai un vin bun. Ba chiar n-aş refuza nici un pahar de coniac. Nu amestecate, spun drept. Oricare dintre ele. Da' asta nu înseamnă că lumea mea se reduce la fumat şi băut. În stilul ăsta, mă gândesc că putea să spună că am trecut de la ţigară la pipă, ba chiar mai departe.

Clişeu: oamenii au idei preconcepute. Şi poţi să le baţi un cui în cap, şi tot n-o să le treacă. Dacă au ei anumite impresii, apăi nici ordinul procuraturii nu-i scoate din ale lor. Da' nu mă cunoşti pentru a trage concluzii şi pentru a emite judecăţi de valoare. Nu stai lângă mine zi de zi, nu ştii ce şi cum gândesc, mă vezi o dată-n viaţă, timp de 5 minute. Şi-n alea 5 minute ai impresia că ai dezlegat misterul vieţii mele, şi că mă poţi citi ca pe o carte deschisă. Newsflash: nu e chiar aşa. Sincer, n-avea nici un rost să stau să explic chestia asta. Pentru că, dacă e medic, clar ştie tot despre tine doar dintr-o privire. Şi cine sunt eu să-i stric iluzia creată în ani?

Pân' la următoarele concluzii, la bună vedere!

4 comentarii:

  1. Stereotipurile reprezinta modalitatea cea mai usoara a omului prost de a scapa de judecata la adresa lui. Faza: control medical facut in urma unor analize la sange, unde imi iesise glicemia FOARTE MICA. Mi se zice "n-as crede sa ai glicemia atat de mica, ca doar esti grasa" :-o Like, wtf?! Asadar, impaca-te cu ideea ca esti o alcoolica notorie si`un pierde vara fara margini. "Imi place vinu` sec, imi place sa petrec, la bautura sa ma`ntrec, sunt ciumeg" -Parazitii.

    Dar e ok sa fii alcoolica si fumatoare asa ca tine, eu, fiind o obeza morbida, te inteleg :)

    Sa fie ei la fel de grasi si alcoolici ca noi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @'zinho - au nişte texte în ei de te-apucă durerea de cap...

    daaa, subscriu la Paraziţii:)) asta e, nu mai am cum să mă schimb. life goes on şi dacă unii au cine ştie ce impresii. pân' la urmă contează mai mult ce ştim noi despre noi, nu ce cred ei:P

    :)) ne înţelegem reciproc; vicios pe vicios se recunoaşte:D

    RăspundețiȘtergere
  3. io nu inteleg de ce te plangi (aka critici): ti-ar fi convenit mai mult varianta "de sex nici nu te mai întreb"? :)) ... ca daca inlocuiesti in textul tau "alcool" cu "sex" ...

    RăspundețiȘtergere
  4. @INTJ - mă-doiesc că ar fi avut motiv - medical vorbind - să se intereseze de aspectul sexual:))))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger