.

duminică, 8 mai 2011

Aşa grăit-a Guru-ul - p. 3

Dintr-o carte proastă pe care am citit-o în nenumărate rânduri mi-a rămas o chestie: mereu trebuie să ai grijă de persoana numărul 1; adică de tine. Pentru că ceilalţi, oricât de bine intenţionaţi ar fi, oricât de mult le-ar păsa de tine, oricât de acolo ar spune că sunt, cel mai sigur tot la ei se vor gândi prima dată. Şi dacă n-ai tu grijă de tine, nu poţi băga mâna în foc că altcineva o va face.

Asta m-a ridicat de fiecare dată. Asta şi ideea că, într-un fel sau altul, totul se întoarce, mai devreme sau mai târziu. Şi dacă e mai târziu, atunci e foarte posibil să te lovească mai tare decât ai dat, dar poate aşa vei şti să nu mai loveşti şi-a doua oară.

Am învăţat că e bine să te porţi cu oamenii aşa cum se poartă ei cu tine. Faza cu "întoarce şi celălalt obraz" e so last year. Nu faci decât să te trezeşti cu vânătăi, şi cel mai probabil nici un sfânt nu-ţi va mulţumi pentru chestia asta. Martiriul nu e pentru mine; poate pentru că toţi martirii sunt morţi şi nu cred în grăbirea momentului final.

Gesturi; mai mici sau mai mari, toate îmi întăresc şi-mi conturează o părere. Cuvintele le ţin minte pentru că te bucură şi dup-aia te lovesc. Aşa că le ţin minte pe toate nu pentru că am o memorie de elefant, ci pentru că e singurul mod în care pot şti pe cine şi când să cred.

Cred că încăpăţânare în faptul că nu există situaţie fără ieşire, că nimic nu-i atât de negru pe cât pare, că dacă vrei poţi. Şi-aşa mai trece o zi. Şi-altele după ea, până când vezi că-i aşa cum zic eu. Şi dacă asta se bate cap în cap cu faptul că unele chestii nu pot fi schimbate nici dacă te rostogoleşti de trei ori şi te transformi în muscă, cu atât mai bine. De-ar fi totul mult prea clar, deja n-ar mai avea nici un farmec.

Iar dacă afli că eşti fără milă, umflă-te în pene. Deja eşti mai puternic. Pentru că altuia nu i-ar fi de tine; iar dacă i-ar fi, probabil s-ar uita fără să te-ajute. Să vadă cât rezişti.

Mi-am îmbrăcat hainuţa albă de guru în după amiaza asta. Şi nu pentru că e duminică; pentru că unele lucruri se văd mai bine scrise. Pentru că trebuia să mi le aduc eu aminte, înainte de a putea să crezi în ele.

Pân' la următoarea revelaţie, la bună vedere!

10 comentarii:

  1. Azi voi fi un adept recalcitrant, care are nevoie de explicații suplimentare:D

    E absolut logic să ai grijă, tu de tine, și să n-aștepți să te ajute alții:D Da' asta nu înseamnă că nu există persoane care n-ar trece pe lângă tine fără să te ridice și care te-ar putea pune pe primul loc.:) Iar când îți spun că vor fi acolo, pentru tine, no matter what, poate chiar vor fi:-?? C'mon...ar trebui să fii mai optimistă și să încerci să "vezi", nu doar să privești...:)

    Probabil doar lucrurile rele, mai devreme sau mai târziu, se întorc, cele bune nu nimeresc niciodată drumul înapoi.:) Bașca te mai trezești cu câte unul nașpa care te-a pocnit doar pentru că s-a rătăcit, iar tu erai în drumul lui...asta e, ghinion:) Sau poate ar fi timpul să te schimbi. Dacă poți...:) Dacă nu, iar: ghinion!

    Și dacă afli că ești fraier, atunci ce tre' să faci, guru-le?:) Rămâi neumflat în pene, nu? Dar să-ți spun un secret: știi cât de puternic te simți când constați că nu ești fără milă? (evident, cu excepțiile de rigoare:D) Pentru că tu poți fi așa iar ceilalți- mulți, din jurul tău- nu:) Și uneori e atât de plăcut să-i vezi cum te consideră naiv și cum au impresia că profită de tine:D moment în care, clar, trec în categoria excepțiilor:)) Dar măcar pentru alea câteva persoane importante din viața ta, care chiar merită tot, e atât fain să știi că nu, nu ești fără milă...:) Dilema mea e alta: oare e posibil ca, la un moment dat, excepțiile să ajungă să fie mai multe ca regula?:)))

    Mai ești în rochiță albă?:D Pot să văd și eu? Pot?:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Inache - nu înseamnă că nu există, dar nici că sunt la fiecare colţ de stradă. optimism împletit cu realism; altminteri tot degeaba.

    se-ntorc toate; trebuie doar să te prinzi care şi cum.

    fiecare cu părerile lui, până la urmă. dar dacă excepţiile ar fi mai multe ca regula, atunci nu s-ar mai numi excepţii.

    ăăăă...nu; şi nu:)))))

    RăspundețiȘtergere
  3. In my world, everyone’s a pony and they all eat rainbows and poop butterflies!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Anonim - mai sunt locuri acolo?:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. clar, cu mult realism chiar:P dar există:D

    ei, se pare că încă nu m-am prins:))) nu faci meditații pentru ăștia mai grei de cap?=)))

    eu încă n-am cunoscut o persoană din asta "fără milă" și sper să nu:D ce am vrut să zic de fapt cred că era că nu poți pune ștampila pe cineva să zici că-i fără milă și pe altul că-i fraier de bun:-?? felul în care te porți depinde de situație, de cealaltă persoană, de multe. chiar dacă una dintre cele două e mai puternică, ești și, și. părerea mea:D da' io-s doar învățăcel, ce știu eu...:P iar dacă excepțiile ar fi mai multe ca regula cred că ar deveni regulă:)))

    nuuu? waaaa:((( damn...se pare ca azi nu-i ziua mea norocoasă:)))

    RăspundețiȘtergere
  6. @Inache - neee, fiecare trebuie să înveţe pe propria piele.

    normal că depinde de multe chestii. depinde pân' la urmă şi de cum te trezeşti dimineaţa, şi pe cine ai în preajmă etc. dar sunt şi situaţii general valabile.

    RăspundețiȘtergere
  7. nașpa...:)))

    așa-i,cred că sunt și situații general valabile. eh, cam greu da' am ajuns, într-un sfârșit, la un numitor comun:))) pentru că, până la urmă, există 2 reguli: 1.guru are intotdeauna dreptate; 2.când guru nu are dreptate, se aplică regula nr. 1 :)))

    P.S. >:D< :P

    RăspundețiȘtergere
  8. o alta situatie "cu iesire" e si moartea ... :D :))

    RăspundețiȘtergere
  9. @INTJ - poate că da, poate că nu...:D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger