.

miercuri, 4 mai 2011

Yo mama

Când vine vorba despre mine şi copiii şi spun că nu, nu vreau să contribui la popularea planetei, de cele mai multe ori vine replica aia: "dacă mama ta ar fi gândit aşa..." Degeaba m-aş agita să explic că 1. nu-mi plac; 2. nu sunt eu aia care să împingă un căruţ; 3. chiar dacă mi-ar plăcea, m-aş gândi înainte dacă am cum să-l cresc fără să plângă după o ciocolată şi aş ajunge la concluzia că cel mai probabil nu. Vajnicii apărători ai maternităţii vor veni imperturbabili cu aceeaşi replică; de parcă şi-au luat doctoratul în "cum să spui asta mai cu patos".

E simplu: dacă doamna mamă ar fi gândit aşa, cel mai proabil eu n-aş fi aici, scriind despre asta. E la mintea cocoşului. S-ar fi găsit în schimb alte doamne mame care să scoată pe bandă rulantă Camelii după Camelii şi dintre toate, una poate că s-ar fi nimerit să fiu eu. Şi dacă nu, ghinion! Dacă ar fi fost ghinion, eu n-aş fi avut cum să mă gândesc la asta, pentru că n-aş fi existat; nu m-ar fi afectat, nu m-ar fi atins cu nimic. E ca şi cum ai spune " dacă mama lui Hitler s-ar fi gândit înainte dacă să păstreze sau nu sarcina..." Nu, nu s-a gândit. La fel, ghinion.

Degeaba-mi spui acu' după 27 de ani că nu gândesc ok nevrând copii, pentru că dacă mama... Întoarce, frate, timpul; dă-l înapoi; fă-o pe doamna mamă să se răzgândească. N-ai cum. Şi-atunci de ce-mi vii cu replica asta obosită? Nici măcar un sfert de argument nu este. E aşaaa, hai să ne jucăm de-a ce-ar fi dacă n-ar fi. Inutil şi stupid.

Iar faptul că doamna mamă a avut geniala inspiraţie de a nu gândi ca mine, nu înseamnă că şi eu tre' să fac acelaşi lucru. Am trecut de perioada în care fiicele trebuiau să calce pe urmele mamelor; şi idealul meu în viaţă nu e să fiu ca mama. Mi se pare pierdere de timp să vrei să recreezi viaţa altcuiva. Una ai, şi pe aia s-o faci copia fidelă a ceva ce a fost deja? Exist - indubitabil. Mai e loc de încă unul? La fel, indubitabil. Dar vreau asta? Nici în ruptul capului. Aşa că las-o pe mama în pace, pentru că deja trecem la altă categorie; yo mama. Şi nu se ştie cine cedează primul.

Pân' la următoarea sprânceană ridicată, la bună vedere!

13 comentarii:

  1. Stai că vreau să zic și io ceva da' nu pot, tocmai am avut o viziune terifiantă cu tine împingând un căruț cu o Cami miniaturală și nu reușesc să-mi revin...:D

    Ahhh...gata, am reușit să alung imaginea:)) Deci, nu pot decât s-o felicit pe doamna mamă a dumneavoastră, că a luat decizia corectă la momentul potrivit:P

    Cât despre chestia cu copiii, eu nu pricep de ce tre' să se mire câte cineva, periodic, pe tema asta. Și cine naiba îți dă ție dreptul să mă judeci că nu vreau moștenitori?:-L Asta în situația în care eu îmi văd cuminte de treabă și nu mă pun să critic ce faci tu, pentru că faci destule care mie mi se par pe dos...:-L Și de ce trebuie să-mi tot explici, iar și iar, cât de înălțător e sentimentul matern și cum m-ar schimba pe mine, în bine, un plod. Ei să mori tu...:-L Te-ai gândit vreodată că poate motivele și argumentele tale sunt diferite de ale mele și că nu-i cazul să mi le bagi cu forța pe gât? Evident asta era o întrebare retorică și, la fel de evident, mai sus nu mă certam cu tine :D Ci cu tanti X, care mă tot calcă pe sistem cu subiectul respectiv, care este...:)) Vrei un copil, doi, șapte, bravo ție, mă bucur că ai curaj și că asta te face fericită, da' nu încerca să mă convingi de ceva ce eu nu simt și nu vreau. A, ca să nu mai zic de replica idioată: decât câinele ăsta( adică prințesa mea mică...), mai bine ai face un copil...:-L Asta mă transformă întotdeauna în ceva horror:))) Și argumente pro cuțu și anti bebe am cât să umplu o postare:D

    RăspundețiȘtergere
  2. @Inache - o să-i transmit:))))

    mă-ndoiesc de faptul că vom ajunge la momentul în care celorlalţi să nu le mai pese de alegerile tale, care te privesc doar pe tine...

    RăspundețiȘtergere
  3. pe la 35 o sa gandesti altfel...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Bucur - asta e altă frază care-mi ridică sprânceana. nu, n-o să gândesc altfel...

    RăspundețiȘtergere
  5. așa, așa :P

    evident că asta n-o să se întâmple niciodată:( da' asta nu mă poate opri să mă întreb, din când în când, de ce? ce-o fi așa de greu să-și vadă de treaba lor și să nu-și mai dea cu părerea despre tot ce mișcă în "curtea" mea. mai ales în situația în care chiar nu mă interesează opinia respectivă...:-?? și mai ales când părerea lor e și de proastă calitate:D aoleeeu, mai bine mă opresc, că am început să vorbesc ca un guru:))) și n-aș vrea să fiu acuzată că atentez la scaunul cuiva:D

    RăspundețiȘtergere
  6. "cine are sa-i traiasca, cine nu sa nu-si doreasca!" ... deobicei ma rezum la asta si ma/ii scutesc de discutii inutile.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Inache - pentru că unii n-au altă viaţă decât pe cea a altora:D

    RăspundețiȘtergere
  8. @INTJ - de-ar fi aşa uşor şi pentru mine...

    RăspundețiȘtergere
  9. moaaamă, că înțelept mai grăiești..:P păi, înseamnă că pentru ei viața asta pe care și-o fac e o telenovelă fără sfârșit:D pentru care primesc în final "zmeura de aur" :))

    RăspundețiȘtergere
  10. @Inache - pân' la urmă, fiecare cu premiul pe care-l merită;)

    RăspundețiȘtergere
  11. haha si imi zicea cineva ca nu o sa vad femeia care sa nu vrea copii... cum dracu se explica ca am vazut mult mai multe decat barbati?

    RăspundețiȘtergere
  12. @Pato Basil - păi, există excepţii care să întăreascp regula; plus că cele care nu vor, ştiu la ce să se aştepte.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger