.

joi, 2 decembrie 2010

Minune cu de-a sila

E la modă deja să faci pariuri, pentru a hotărî care e următoarea care va rămâne însărcinată. Căsătorită, pe punctul de sau în tratative încă, previziunile se fac. Că cică aşa trebuie. Că d'asta eşti femeie, şi ai un uter în dotare; eşti ca un fel de seră pentru micuţa rază de soare care va creşte în interiorul tău. Inutil să spun că am sprânceana ridicată când scriu asta.

Eu, una, nu vreau copil. Cu toate că sunt femeie. Cu toate că da, am uterul ăla care ar trebui să mă facă să simt minunea de a fi mamă. Am aflat zilele astea că există şi o explicaţie pentru faptul că nu vreau copii. Ţineţi-vă bine de scaune. Cică asta se datorează faptului că am pisică. Că posesoarele de pisici sunt aşa, mai ciudate şi, în loc să dea o floare societăţii, mângâie pisica. Ei, na. Adică, nu există nici o posesoare de pisici care să aibă şi copil în stoc? Mă-ndoiesc. Da' se pare că eşti mai inuman decât inumanitatea în sine, şi mai eşti şi egoistă pe deasupra, dacă nu-ţi închiriezi corpul pentru 9 luni, în aşa fel încât să înmulţeşti populaţia.

Cred cu toată tăria că a avea sau nu copii e o alegere personală. Adică, depinde de fiecare în parte dacă vrea sau nu să suporte sarcină, scutece, jucării, bani de buzunar. Că am trecut demult de perioada când era musai ca o femeie să fie soţie şi mamă. Cred eu.

Se pare că mă cam înşel pentru că, în momentul în care spui că nu, nu vrei să fii preamultbinecuvântata mamă, primeşti o privire câş. TREBUIE să faci copii. TREBUIE să simţi ticăitul biologic. TREBUIE să zâmbeşti fericită la gândul că vei procrea. Pe naiba! Nu trebuie nimic. De unde ideea asta? Adică da, ştiu de unde, din vremuri demult apuse, da' chiar trebuie să continuăm mitologia?

Cine a spus că eu trebuie să mă leg la cap, dacă nu mă doare? Unde scrie că e musai, şi neapărat, şi strict necesar ca eu să-mi aduc aportul genetic la perpetuarea speciei? Faptul că aş putea, nu înseamnă că e şi obligatoriu. Şi ce e ciudat e că privirea aia câş nu vine numai de la persoanele care au învăţat în timpul celui de-al doilea război mondial cum e să fii părinte, ci şi de la persoane actuale. Persoane care au purtat pantaloni scurţi în acelaşi timp cu mine şi care învăţau să scrie undeva prin '89. Adică ideile preconcepute sunt perpetuate mai ceva ca libertatea de a alege.

Mi se pare de-a dreptul stupid să trebuiască să fac ceva doar pentru că sexul mi-o permite. E ca şi cum toţi japonezii ar trebui să ştie karate, toţi nordicii ar trebui să poarte coifuri vikinge, sau toţi ruşii să bea vodka. Toţi, de la mic la mare, fără excepţie.

Nu, nu TREBUIE să fac nimic. Nu trebuie să-mi doresc copii, nu trebuie să-i fac, nu trebuie nici măcar să-mi placă. Şi mi se pare mai cinstit decât să-i faci pentru că aşa trebuie, nu pentru că aşa vrei tu. Şi nu aparţin nimănui decât mie insămi din punctul ăsta de vedere, şi e alegerea mea, şi-o s-o susţin până-n pânzele albe. Da' nu-nţeleg o chestie: dacă eu îi las să respire pe cei care-şi doresc copii, ei de ce nu mă pot lăsa şi pe mine să respir? Aerul e pentru toată lumea, ba mai e şi gratis, pe deasupra...

18 comentarii:

  1. Mi se pare deja mai mult decat evident ca a avea sau nu copii este o alegere personala. Dar acum nu stiu, tu poate ai avut parte de oameni care au realizat (nu neaparat in mod direct) aceasta presiune psihologica asupra ta.

    Normal ca daca nu vrei, nu ai. Nu mai suntem intr-o societate bazata pe principii aproape mitologice (acele TREBUIE de care vorbeai tu), dar asta nu inseamna ca nu exista si o opinie majoritara.

    RăspundețiȘtergere
  2. "how dare you to be/think different?" - teoretic e bine sa fii unic, da' in practica sa nu te puna dreq' sa iesi din rand!

    "pai toti ar face ca tine (si ca mine), ar dispare omenirea." - doaa, de parca de aia nu mai pot eu ... c-o sa traiesc 1000 de ani si voi suferi amarnic pe urma deciziei mele. nu ajunge ca (tot pentru "omenire") pun botu' la povestea cu "fiecare vot conteaza", tre' musai sa contribui si cu samanta!

    "domnu' a zis sa ne inmultim" - ti-a zis tie? ca io n-am auzit ... si din cate stiu eu, aia care aud voci in cap au "mici" probleme.

    "nu stii ce bucurie e sa-i vezi crescand" - corect, da' in schimb stiu cat de naspa e sa-i vezi suferind si sa nu-i poti ajuta. da' stai putin: io tre' sa-mi fac "un fel de jucarii" care sa ma distreze pe mine? pai un pc sau o consola de jocuri e mult mai ieftin(a) ... si n-are nici "suflet" care sa "se bucure" cand afla ca exista pe lumea asta doar pentru propria mea distractie.

    si sa nu uitam clasicul "cine o sa-ti dea un pahar cu apa cand esti batran?" - un asistent social as zice io (ca doar de aia muncesc si economisesc) ... si daca nu, o sa mor de sete ... scapand astfel de "bucuriile" unui Alzheimer si alte "bunatati" ce ne asteapta la varste inaintate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord cu tine, iti impartasesc punctul de vedere cu privirea la libertatea alegereii. Ce Dumnezeu, am depasit era purpurie, cand era obligatoriu sa crestem si sa ne inmultim, nu? O fi dovada de egoism, n-o fi, nu e treaba mea sa te judec, timpul ti-o va spune mai bine daca ai gresit sau nu. Eu doar iti respect decizia. Si da, nimic nu e obligatoriu, cine spune asta, ca TREBUIE ceva, e un tampit...
    Totusi, iubesc copiii, sa nu ma intelegi gresit, mereu mi i-am dorit :)

    RăspundețiȘtergere
  4. sa vezi cum e sa vrei, dar sa nu poti si sa ti se reproseze ca nu vrei! prostia omeneasca nu inceteaza sa ma mire!

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta cu pisica n-am mai auzit-o până acum =)) Eu îmi doresc și o pisică și un copil. Oare mi se aruncă o privire câș? Nu contează! Noi să fim sănătoase! =))

    RăspundețiȘtergere
  6. @subsoare - teoretic da, e o alegere personală. ba chiar şi practic, pentru că puţine sunt cazurile în care eşti pusă să faci copii cu de-a sila:P
    da' e vorba de societate în sine, care te priveşte ciudat când spui că nu, nu vrei:)

    RăspundețiȘtergere
  7. @INTJ - io-te că da, m-a pus dracu':)) uneori e bine, alteori e enervant, da' se merită:P

    şi, în continuare: total de acord cu restul punctelor. oare cum de s-a întâmplat să picăm pe aceeaşi lungime de undă total?:-??

    RăspundețiȘtergere
  8. @teonegura - teoretic, am depăşit multe; cu practica e mai greu:P

    e cel mai bine pentru mine:) pentru societate... cui îi pasă?:))

    :) după cum spuneam: n-am nimic cu cei care şi-i doresc; dar fiecare e liber să aleagă:P

    RăspundețiȘtergere
  9. @Mihaela ( Catwoman) - ooo, daaaa... prostia n-are limite:P

    RăspundețiȘtergere
  10. @Mădălina - în cazul ăsta, s-ar putea să primeşti mai multe priviri câş, că cică pui copilul în pericol dacă îi aduci pisică:)))

    RăspundețiȘtergere
  11. @Camelia ... o simpla coincidenta ... la care a contribuit faptul ca ai fost probabil obligata sa-ti argumentezi decizia respectiva in medii diverse (cu abordari diferite). eu am scris doar cele mai des intalnite "texte motivationale" ... si cum nimic nu-i nou pe lumea asta ... probabilitatea unor astfel de coincidente e (imho) foarte mare.

    RăspundețiȘtergere
  12. Atunci, trebuie să fie adevărat, deoarece și eu am o pisică. Dar, știi ce se întâmplă? Oamenii inteligenți nu fac copii, în timp ce proștii se înmulțesc fără număr. Și,la un moment dat, este posibil să regreți această decizie, dar să fie prea târziu. În plus, astfel, vei lipsi lumea de un copil care, dacă va moșteni calitățile mamei sale, ar putea realiza ceva deosebit.
    Și mai este și partea egoistă, prin care transmițându-ți genele, obții poate singura ta șansă la nemurire.

    RăspundețiȘtergere
  13. @INTJ - :))
    trebuia să minimizezi evenimentul:(((

    RăspundețiȘtergere
  14. @ א סופר סת”ם בשם דניאל - :) nu mi se pare corect să spui că nici un om inteligent nu face copii; adică... incluzi prea multă lume care n-are nici o vină.

    posibil să regret dar, până la urmă, e o decizie ca oricare alta. ne-o asumăm şi mergem mai departe:)

    cât despre lume, gene, nemurire prin copii... permite-mi să fiu egoistă şi să spun că nu prea îmi pasă ce-o să fie după ce eu nu voi mai fi. :D

    RăspundețiȘtergere
  15. @Camelia ... daca te referi la coincidenta, doar ti se pare ca am minimizat ... deoarece pentru a ajunge la concluzii tre' intai sa gandesti (chestie incadrata de multi la "sport extrem"). ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu am spus că niciun om inteligent nu face copii. Mă refeream în general.

    RăspundețiȘtergere
  17. @INTJ - dar cum, nu e sport extrem? şi eu m-am păcălit atâta timp? =))))

    RăspundețiȘtergere
  18. @ א סופר סת”ם בשם דניאל - ştiu ce ai vrut să spui; doar că de sunat, a sunat puţin cam drastic:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger