.

miercuri, 8 decembrie 2010

Reţete şi secrete

Să nu torcoşeşti paianjenul de perete, că cică aduce ghinion. Ba da, pocneşte-l de nu se vede, că ţi se iartă nu ştiu câte păcate. Nu trece pe sub scară, e ghinion curat. Ba nu, că vezi tu, că e posibil să pice scara, şi-atunci e mai mult accident decât ghinion. Nu te uita într-o oglindă spartă; ba nu, nu sparge oglinda. Ai grijă să nu-mi spargi farfuria, că e set complet. Ba da, sparge-o, că cioburile aduc noroc. Nu te spăla pe cap în zi de sărbătoare; ba da, spală-te de Sânziene, câ-ţi creşte părul frumos, şi des, şi sănătos. Mi-a tăiat o pisică neagră calea, clar îmi va merge rău; ba de fapt nu, că negrul e la modă, şi poate pisica aia voia doar să fie în trend.

Am auzit multe. Multe le-am crezut, pe toate am ales să le ignor cu bună ştiinţă, în timp. Tot ce s-a spus că nu trebuie făcut, am făcut şi n-am murit încă. Bine, nu prea trec pe roşu, mai ales dacă sunt maşini multe, eventual trei benzi; nu de alta, da' ăla nu mai poate fi numit ghinion; te cheamă Ambulanţă direct, chit că tu te încăpăţânezi să spui că te cheamă Cami.

Când eram mică erau două chestii peste care nu puteam trece nici cu ordinul procuraturii, pentru că veneau cu de la bunica citire: nu mănânci dulce înainte de masă pentru că-ţi piere pofta de mâncare şi nu bei apă-n timpul mesei pentru că te umfli şi, din nou, nu mai mănânci. Pe la 5 ani am reuşit să-mi impun punctul de vedere, şi a fost prima victorie repurtată în faţa ideilor preconcepute şi, într-un fel, a superstiţiilor. Mâncam ciocolată înainte de masă şi, ca să mă simt împlinită, mai rădeam şi câte o cană de apă. Evident că primeam ochiul ăla critic, dar deja era prea târziu; independenţa mea era pe cale să se contureze din ce în ce mai mult.

Le-am luat la rând pe toate, şi le-am desfiinţat tot pe rând. În timp. Cu minuţiozitate şi cu un soi de încăpăţânare specifică. Cruce pe lângă biserică? Păi, ajungeam să fac câte 5 cruci pe acelaşi traseu; deja era plicticos. Tăiat de pe listă. Zbătut de pleoapă - semn rău? Aşa, şi? Cât poate să se zbată? Las-o-n pace, dacă asta e plăcerea ei. Ieşit cu dreptul din casă? Hmm, hai cu stângul sau, şi mai bine, nu mai băga de seamă cu care picior ieşi; tot la aceeaşi destinaţie vei ajunge. Nu te întoarce din drum, c-o să-ţi meargă rău. Pe bune? Io-te că mă-ntorc şi de 5 ori, şi tot la fel o să fie. Nu mânca "de dulce"-n post. Sau ce? Cerurile se vor deschide şi catapeteasma bisericii se va rupe-n două? Nu fluiera în casă; ohooo, şi-ncă cum, mai ales dacă-s în dispoziţie bună. Nu deschide umbrela-n casă; pe asta am evitat-o, pentru simplul şi bunul motiv că nu folosesc umbrelă. Te uiţi la mâini, te vorbeşte de rău; n-are decât. Dacă mai mult nu poate... Te uiţi la ceas la fix, te iubeşte; poate că da, poate că nu, da' tre' să mă iubească mult de tot la câte "fixuri" am prins în ultimul timp. Nu lăsa cuţitul cu tăişul în sus, sau se lasă cu ceartă; dacă e să fie, apăi poţi să n-ai cuţit în casă şi tot se lasă cu scandal.

Şi câte nu mai sunt; şi câte n-a reuşit să creeze mintea mea, şi-apoi să le şteargă pe toate. Pân' la urmă, avea dreptate cine-a spus că de ce ţi-e frică, de aia nu scapi. Oricât de mult ai încerca să ţii linia dreaptă. O singură chestie n-am reuşit să înţeleg: faza cu dorinţele. Cică dacă le spui, clar nu se mai îndeplinesc. Dacă nici nu le gândeşti măcar, cică universul n-are de unde să ştie ce vrei. Da' dacă te gândeşti la ea prea mult, sigur nu mai iese, pentru că deja inversezi ordinea firească a lucrurilor. Asta m-a băgat în confuzie de tot. Pentru că, nu de alta, dar fiind sezonul dorinţelor, vreau şi eu să-mi pun o dorinţă; una singură, şi nu mai cer nimic niciodată. Care e sistemul?

20 comentarii:

  1. Eu zic ca e o prostie la fel cu celelalte. Iti pui dorinta, o zici la toata lumea si ti-o doresti din tot sufletul. Daca iese, bine, daca nu, nu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hihi, da' lunga lista mai aveai, frate... :D Pe aia cu, sa scuipi in san daca vezi un popa, n-o aveai in inventar? :))Eu nu cred sa fi fost vreun examen la care sa nu ma fi intors din drum, sub privirile ingrozite ale maica-mii, care imi striga sa stau pe loc ca-mi aduce ea ce-am uitat, dar eu eram deja inapoi in casa... :D Si, cu dulcele inainte de masa ma terorizau si pe mine. Pana le-am zis: ce conteaza ce mananc mai intai, doar tot in stomac ajung toate iar stomacul meu nu se supara sa primeasca intai prajitura... :D Acu' , ca-s mare, sau, ma rog, asa zice buletinu' :D, clar incep cu dulcele si termin cu saratu'... ;;)
    Cu dorintele, incearca asta: pune-ti una cand mananci prima data un fruct in anul respectiv... care este... :D Am o prietena la care chestia asta n-a dat gres niciodata! Eu? Normal ca nu cred... :)) Dar daca... :) Fa-o asa, pe sest, fara sa recunosti, poate poate... ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu personal n-am înteles niciodată supersițiile. adică, mai evitam și eu capace de canal cu prea puține găuri, insistam să fiu călcată înapoi de cineva pe care călcasem pe picior, plus alte câteva prostii de copii. Am trecut de 10 ani, așa că au trecut și ele. Nici macar atunci când făceam sport nu aveam superstiții. Și sportivii sunt celebrii în domeniul ăsta.

    Nu pot să înțeleg cum un om cu pretenții de adult face își ghidează viața după așa ceva. Am supărat de-a dreptul pe cineva când am pus pâinea cu fundu'n sus.. și nici n-au vrut să-mi spună ce o să mi se întâmple... am întrebat, așa, pentru cultura mea generală, dar nu am avut nicio șansă să aflu.

    Cât despre dorințe... eu aleg calea plictisitoare: cer sau fac singură acolo unde se poate. Sau îi scriu lui Moș Crăciun :D

    RăspundețiȘtergere
  4. @Mack - vreau să cred că e prostie:P da' nici o chestie pe care am spus-o nu s-a împlinit:-??

    RăspundețiȘtergere
  5. @Inache - he, he, şi încă nu's toate;))
    cu popii n-am avut nici o problemă, în afară de pupatul mâinii:-??

    hmmm...am încercat şi faza cu fructele; la mine nu ţine:(

    RăspundețiȘtergere
  6. @Ioana - păi, eu încă ştiu chestii şi persoane care le respectă; şi nu, n-au 10 ani:))

    pân' la urmă, fiecare are chestiile lui de care se teme; da' parcă prea multe strică:P

    Moş Crăciun mai îndeplineşte dorinţe?:D

    RăspundețiȘtergere
  7. Uof, nici la mine n-a ținut niciodată... :(
    Știi ce cred eu, Cami? Uneori ne dorim ceva mult de tot, cu toată ființa noastră, atât de mult încât simțim că nu suntem în stare să trăim fără... Dar timpul trece și minunea nu se întâmplă... Și rămâi doar cu o stare nașpa și cu speranța... Însă niciodată nu ne gandim că, indiferent de ce ne dorim și simțim noi, poate lucrul ăla nu-i în avantajul nostru, poate e timpul să facem un pas înainte și chestia aia ne ține pe loc și nu ne lasă s-o facem, poate uneori ar trebui să acceptăm deciziile pe care le ia pentru noi divinitatea, sau karma sau altceva de genul... Nush, e doar o teorie, încă nu am aprofundat-o... :) Dar poate fi o explicatie pentru dorințele care nu ni se îndeplinesc. :-??
    Oricum, eu sper, ca nu peste mult timp, să citesc o postare pe blogul tău în care să zici că ți s-a îndeplinit dorința, aia cu D mare, și că ești bucuroasă și fericită... :)

    P.S. >:D<

    RăspundețiȘtergere
  8. Superstitia cu cutitul o am si eu :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Inache - să lăsăm filisofiei ce-i al ei;))

    păi, şi eu sper:P

    >:D<

    RăspundețiȘtergere
  10. @Dana Radu - da' pe aia cu foarfecele deschis, care-i tot ceartă?:D

    RăspundețiȘtergere
  11. :)) păi și eu știu. dar n-a reușit nici una dintre ele să mă lămurească. eu vreau o formulă, ceva.

    strică. mie mi-e teamă de cei care au prea multe :))

    Pe mine nu m-a dezamăgit niciodată: înainte îi scriam scrisori pe care le trimitea mama mai departe. acum îi scriu mailuri și îi pun în CC pe toți cunoscuții. îmi împlinește toate dorințele :D

    RăspundețiȘtergere
  12. @Ioana - formula spune că...nu e nici o formulă:P

    defineşte "prea multe":)))

    hmmm...mail-ul să fie secretul?:))

    RăspundețiȘtergere
  13. off.. atunci nu mai încerc, măcar acum am aflat :D

    păi, la nivel macro și extrem, credința oarbă, vindecatul cancerului cu frunze de varză, încercarea de interzicere a pașapoartelor...
    la nivel micro... să te iei de mine că am făcut ceva într-un fel și să îmi prevestești ghinioane, morți și altele asemenea.. dacă și le ține fiecare pentru el, sunt ok. :D (asta pentru că nu am aflat nici în ziua de azi ce-i cu pâinea aia:)) )

    eu așa zic. sau poate sunt farmecul meu personal și puterea de convingere. nu pun la îndoială, să nu stric karma :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. @Ioana - ce te-ai fi făcut fără mine?:)))

    hmm...plantele chiar vindecă:P încercat şi garantat...chestii "minore", dar vindecate:D
    cu pâinea e ceva legat de religie; nici eu nu ştiu foarte sigur;))

    ar fi cam ciudat să-ncerc mail-ul:))) sincer:D

    RăspundețiȘtergere
  15. aș fi rătăcit prin viață cu un scop de neatins... sau aș fi trecut peste :))

    da, crema de gălbenele face o piele ca de bebeluș :D
    dar să pui frunze de varză ca poate trece cancerul și apoi să te miri că n-a trecut, când tu ai luptat ca un leu... no comment. este pe principiul - prayer, how to do nothing and pretend you're helping. dar deja sunt rea. fiecare cu alegerile noastre atât timp cât suntem fericiți cu ele.

    hmm... acum, eu nu știu despre ce e vorba. dar eu cred că nu există dorință de neîndeplinit. sau macar fără deznodământ, oricare ar fi el :-)

    RăspundețiȘtergere
  16. @Ioana - ştiam eu:)))

    aşa clar nu:P dar chiar sunt chestii care, dacă nu vindecă ca prin minune, măcar ajută teribil:D

    aşa zic şi eu; dar nu ştiu dacă faza cu "oricare ar fi el" îmi surâde:)

    RăspundețiȘtergere
  17. cui îi surâde? :-) dar pentru mine e important să îl vad. așa sunt eu, eu vreau să știu, chiar dacă nu îmi convine ce aflu. nu a fost mereu bine :-)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Ioana - păi, un deznodământ sună bine; până în momentul în care te prinzi că nu e ăla de-l aşteptai:)

    RăspundețiȘtergere
  19. dacă e chiar așteptat, nu doar dorit, chiar e neplacut. dar și atunci când iese așa cum trebuie... :D

    RăspundețiȘtergere
  20. @Ioana - ohohooo, atunci să te ţii, frate, veselie:))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger