.

duminică, 12 decembrie 2010

Manie de iarnă

Dacă spun că e frig, nu spun nimic nou. Nici dacă plusez şi spun că e cumplit de frig. Pentru că da - şi asta o să sune a compunere de clasa a-IV-a - a cam venit iarna. Problema e că pe timp de iarnă maniile par a se înmulţi. Dacă pe mulţi căldura îi face irascibili, la mine efectul ăsta îl are frigul. Nu suport să-mi îngheţe mâinile, urechile, nasul. Şi dacă pe vremea când eram ţâncău nu aveam nimic de spus în ceea ce priveşte garderoba pentru frig excesiv, şi trebuia să suport pantaloni din ăia "de schi", şi mănuşi cu un deget care mă chinuiau teribil pentru că nu puteam să-mi folosesc neam mâinile, şi căciulă (a se citi fes), şi glugă, şi câte şi mai câte instrumente de tortură, acu' pică în sarcina mea să-mi aleg ambalajul.

Pentru că spuneam de manii, să purcedem în a descoperi maniile de iarnă:
În primul rând, mănuşile. Nu suport mănuşile, nu pot respira în ele, încerc senzaţia ciudată că aş avea două rânduri de piele şi nu pot pipăi nimic cum trebuie. Drept urmare, am mănuşi doar pe jumătate. D'alea de permit să-ţi îngheţe în voie degetele, fără să le sufoce. Şi da, ajung în stadiul ăla în care, dacă-mi atingi mâinile, e posibil să mai pice câte un deget cu zgomot cristalin pe podea şi să se facă ţăndări, da' asta e! Riscurile maniilor...

Tot în ideea de degete protejate, nu suport nici şoseţelele cu degeţele. Mi se strepezesc dinţii când le văd. Sunt aşa, separate şi disparate, că-mi vine să iau rola de scotch şi să le lipesc la loc, doar-doar or arăta mai aproape de adevăr. Nu pricep rostul şosetelor ăstora. Da, sunt drăguţe, da' mie-mi dau impresia că cine le-a creat s-a gândit că, pe timp de iarnă, e posibil să ţi se certe degetele între ele, aşa că le-a separat pentru mai multă siguranţă. Brrr...

Hainele stratificate sunt un must pentru iarnă. Adică tricou, bluză, pulover. Dacă e mult prea frig, încă unul, şi dup-aia geaca. Motivul? Afară-i prea frig, când ajungi undeva înăuntru e posibil să fie cald, sau prea cald. Deci, să ai ce da jos. Şi înţeleg cum se simte o ceapă când începi să-i dai jos straturile, pentru că aşa mă simt când mă dezbrac. Strat după strat, şi ajung de la aparenţa aia de 60 de kile dată numai şi numai de haine, la greutatea mea oficială. Dacă mă uit în oglindă iarna, îmbrăcată fiind, mă recunosc mai greu.

De ce nu port pulovere groase? Simplu: senzaţia de mohair între dinţi. Da, aia de scârţâie, de te zgârie pe creier, de poate fi comparată cu zgomotul de unghii lungi pe tablă. Pentru cine nu înţelege, recomand un fir de mohair; îl iei, îl simţi pufos între degete, şi-apoi îl încerci cu dinţii. Efect garantat!

Mai am? Mai am... oricât de geniali ar fi bocancii, la o anumită temperatură simţi nevoia de două perechi de şosete. Ei, şi da-i chin să găseşti şosete care să se potrivească una cu alta, în aşa fel încât să nu te strângă, pentru că dacă strâng, atunci iar nu mai poţi respira, şi-ţi vine să te descalţi pe stradă şi să mergi doar în ciorăpei, pentru a scăpa de lipsa de aer. Glugă? Care glugă? În primul rând, oricum o ia vântul, în al doilea rând n-am găsit încă o glugă care să stea cuminte, care să acopere şi fruntea, care să nu îmi strice coafura, cu care să mă înţeleg perfect. Deci, mai bine fără. Să-nceapă îngheţul neuronilor. Asta duce în mod clar la necesitatea de a avea şerveţele tot timpul în geantă. Şerveţele care se încăpăţânează să se ascundă pe după orice altceva mai ţin în geantă, exact când am cea mai mare nevoie de ele. Paracetamolul se termină tocmai când simt cum mă paşte răceala, aşa că trebuie să merg la vânătoare de pastile pe la colegi. Strănut? Din ăla de te chinuie, şi ba te-ncearcă, ba te lasă, ba ghici ce, exact când vrei să zici ceva te loveşte în vârful nasului, şi mai scapă de el dacă poţi. Deci, dă-te doi metri mai în spate, fă-i loc, şi lasă-l să se dezlănţuie. Şi dacă ar fi doar unul, ar fi ceva, da' nu, că el vrea să vină şi cu prieteni, rude, amici, aşa că nu te lasă decât după vreo 10 minute şi 49 de strănuturi...

Ar mai fi ceva? Păi, şi acu' mă scarpin româneşte-n vârful capului, ar mai fi multe... Şi toate cauzate de frig. Clar nu m-am născut pe paralela potrivită...

18 comentarii:

  1. lol ... da' ochelarii de soare? sau aia e manie all time? :D :))

    ref. la tema, eu am o vorba: "mai bine transpir decat sa tremur ... desi ambele incep cu tr". :P

    RăspundețiȘtergere
  2. @INTJ - aia e permanentă:)))

    exact! frigul e prea mult pentru mine;)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Camelia ... femei dezbracate am mai vazut, da' sincer tare-as fi curios de fata celeilalte persoane ... mai ales dupa ce dispare strat dupa strat (si raman ochelarii de soare). :))

    RăspundețiȘtergere
  4. @INTJ - :-l nu dispar toate straturile:))) nu în public, cel puţin:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. păi și fesu'? a dispărut de tot? e cel mai important :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Știi ceva, Cami? Cred că pitici tăi au fost la aceeași școală cu ai mei, au făcut aceeași facultate și au avut chiar și aceeași lucrare de diplomă... :D
    Hihi...șosețele cu degețele... :D Cu dunguțe sau fără?... :))
    Pe mine, cum dă gerul, mă stresează întrebarea: "Vai, ai capul gol, pe frigul ăsta..." :-L Și pusă de aceleași persoane care, de ani buni, primesc același răspuns: capul meu e chiar plin iar pe el nu pun nica pt că urăsc să mi se tuflească freza!!!... Waaaaaaa!... :((

    RăspundețiȘtergere
  7. @Ioana - :)) fesul a dispărut în momentul în care a fost înlocuit cu o freză cu care nu se împacă:))

    RăspundețiȘtergere
  8. @Inache - încâlcite sunt căile destinului, deci nu pot înlătura nici o variantă:)))

    RăspundețiȘtergere
  9. :)) eu îl port chiar și cu riscul de a arata ca un copil special :D

    RăspundețiȘtergere
  10. @Ioana - :)) neee, fesul îmi lipseşte din garderobă pt moment:P

    RăspundețiȘtergere
  11. A... Și nu te mai plânge, că neuronu' ăla al tău nu are cum să înghețe! Ce fes, ce glugă... Frate, dacă-l folosești intens și permanent, degajă energie mai ceva ca o centrală nucleara... :D Deci... Frostproof... :-> Stiu eu ce zic... ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. @Inache - :)) neuronu', da?:)) cred că are şi familie de-acu':P cred:-??

    RăspundețiȘtergere
  13. Are, are! Numeroasă!:D Eu ziceam de neuronu' șef, de capu' familiei, ăla care-i protejează pe toți ceilalți... :P

    RăspundețiȘtergere
  14. Sosete cu degete nu cred ca as purta, mi se par incomode - in plus, practic, ca sa nu iti fie frig, hainele trebuie sa fie un pic largute, la fel si sosetele, ca doar sa pastreze caldura corporala, daca sutn stramte, efectul e exact invers! Port saluri si fulare groase, dar caciula foarte rar, mai degraba gluga de la haina in caz de forta majora :)

    RăspundețiȘtergere
  15. @Inache - :)) e o ierarhie bine stabilită şi printre neuroni, deci:)))))

    RăspundețiȘtergere
  16. @Mihaela ( Catwoman)- fularul există şi pentru mine; şi-l iubesc, şi-l preţuiesc:P

    RăspundețiȘtergere
  17. Păi, normal ca da... :D Ce, tu credeai că-și fac de cap, care cum vrea, acolo în mansardă?!?... :P Nu, nu... :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger