.

duminică, 19 iunie 2011

Ai dreptate, draga mea

Dacă nu vrei să se lase cu sânge, dacă vrei să ai în continuare capul pe umeri, două mâini şi două picioare, dacă nu vrei să fii scalpat, să nu-ţi fie decupată rotula, să nu treci prin torturi de care nici măcar Inchiziţia n-a auzit decât în poveşti, atunci există o regulă pe care trebuie s-o respecţi cu sfinţenie. Ia-o ca pe biblie. Niciodată, da' niciodată zic, nu contrazice o femeie, mai ales dacă nu e în cea mai bună dispoziţie ever.

Ai dreptate? Abţine-te! N-ai dreptate? Nici măcar nu deschide gura. Te contrazici de dragul conversaţiei? Calci pe teren minat.

Sincer, nici măcar nu contează despre ce e vorba. Că vorbeşti maşini străine, programul pentru week-end-ul următor, unde mergeţi în concediu, ce vitamine trebuie să iei, ce haine să-ţi alegi pentru întâlnirea aia importantă, cum ar trebui să redecorezi camera pentru a fi feng shui, din care capăt se desface o păstaie sau dacă oul trebuie spart la vârful ascuţit sau la ăl mai rotund, nu o contrazice. Dacă nu vrei să vezi cum aruncă flăcări.

Ai făcut imprudenţa de a deschide cutia Pandorei? Fă-te mititel. Încearcă să schimbi subiectul. Dă-o cotită. Take cover. Blend in. Fă doi paşi mai în spate şi, în timp ce te fereşti de farfuriile care se încăpăţânează să zboare către tine, confirmă-i că are dreptate şi că nu ştii unde ţi-a fost capul când ai îndrăznit s-o contrazici.

A nu se înţelege greşit: dacă chiar crezi ceea ce spui, atunci ai tot dreptul să încasezi o farfurie, în timp ce-ţi susţii pledoaria. Doar dacă ai dreptate cu adevărat cucuiul ăla va fi binemeritat, în ideea în care ai îndrăznit să ai dreptate, în detrimentul ei. Dacă nu, dacă e o chestie minoră, dacă nu e ceva vital şi e mai bine să se lase fără victime, încuviinţează ceea ce spune. E mai sigur pentru toată lumea.

Asta în condiţiile în care nu eşti vreun om al peşterilor, cum am avut eu "onoarea şi plăcerea" de a întâlni un coleg, care spunea cam aşa: "fimeia, dacî nu-i altoitî din când în când, chiar şî fărî motiv, apăi nu-i fimeie. Tre' sî-i arătî cini-i cocoşu' în casî, cî altfel ţî sî urcî în cap." Specimenele de genul ăsta se exclud total şi iremediabil din orice discuţie cât de cât umană.

Pân' la următoarea revelaţie, la bună vedere!

16 comentarii:

  1. @Bogdan Popa - deja ţi-ai însuşit lecţia, bro;)

    RăspundețiȘtergere
  2. așa deci...:D teorie văd că știi, ia să vedem cum stai cu practica...:-> delfinu-i peștișor!=))))

    RăspundețiȘtergere
  3. aiurea! neah! n-ai dreptate! :D

    ps: te superi daca vand bilete in timp ce tu arunci flacari? facem fifty-fifty! :P :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Poftiiiiiiiiiiiiiim????
    Si nu l-ai pocnit? Nu i-ai dat un picior bine plasat intre picioare? Ca daca nu se vaită ca un copil mic, parca nici magarii de barbati nu-s barbati!
    Ptiu, fi-mi-ar scarba! Bou' dracu'!
    Cat pot sa urasc mentatlitatea asta romaneasca patraiarhala!
    geez, asta chiar m-a enervat! Cocos in casa! Auzi la el! As vrea sa vad si eu un astfel de "cocos" trecand macar 30 de minute prin durerile nasterii, sa vedem atunci: CINE e cocosul cu adevarat? Sau avand dureri menstruale lunar, eventual asortate cu o batuta buna acordata cu darnicie de catre nevasta! Ala trai, nu?

    RăspundețiȘtergere
  5. @Inache - cu practica e mai greu; deci clar nu:D

    RăspundețiȘtergere
  6. @INTJ - 60-40; eu trebuie să lucrez şi la partea cu enervatul:P

    RăspundețiȘtergere
  7. @Marius - neee... a avut proasta inspiraţie de a spune asta, înconjurat fiind de gagici care nu "gustă" mentalitatea cu pricina. n-a trebuit decât să mă relaxez, şi să mă bucur de show:D

    nu cred că e faza de "care-i mai tare" pân' la urmă. eu zic că ţine doar de respect. da' cu specimene de genul ăsta, mai greu...

    RăspundețiȘtergere
  8. :)))))
    :D pe principiul "guru are întotdeauna dreptate", cumulat cu "orice regulă are excepții", răspunsul corect e: clar da!:))))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Inache - aici se aplică faza cu "nu mă cert cu copiii":D

    RăspundețiȘtergere
  10. /:)aha...:-L
    :))))) chiar mă întrebam când o s-o spui...:D:D:D

    RăspundețiȘtergere
  11. :D deci am trimis-o bine, right?;)

    RăspundețiȘtergere
  12. @Camelia - da' tu inca n-ai auzit ca-n lumea asta totul functioneaza pe baza de IP (Intellectual Property)? pai ideea e a mea si fara mine nu faci nici un leu ... sa fii bucuroasa ca n-am zis eu 60/40! :D :))

    RăspundețiȘtergere
  13. @INTJ - corect; da' nervii mei sunt scumpi:)))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger