.

luni, 27 iunie 2011

Ţăranul nu-i mârlan - p. 2

Îi ştii pe ăia de calcă greu, aşa, de parcă au spart şapte cartiere înainte? Ăia care îţi pot explica cu stil că dacă n-au fost "la Italea" sau "la Spanea" şi n-ai venit cu lovele, eşti varză, frate, pen' că nu contează nimic altceva decât banu' şi gagica. Cât mai împopoţonată, cu rochie cât mai lucioasă, cu cât mai mult gloss şi cu cât mai mult glitter? Eventual că maşina nu e maşină dacă nu e "Merţ" sau "Bemveu" şi că ce să ştii tu? Du-te, frate, ieşi în lume, fă-ţi relaţii că alea contează dacă vrei să fii şmenar, nu faptul că tragi ca boul la program fix, 8 ore pe zi, pentru un salariu oareşcare. Te pierzi, frate, şi te iroseşti. Da, de ăia vorbesc.

Da' pe ăia care sunt în stare să-ţi deseneze, să-ţi intre odată-n căpşorul ăla blond că dacă n-ai aur, n-ai nimic? Că aurul contează, nu cum te fandoseşti tu cu argint, pen' că pe aur poţi să-l schimbi oricând, şi dacă n-ai bila de aur pe deşt şi bibiloaiele la ureche, tot degeaba. Şi da, mai bagă şi vreo trei-cinci brăţări, că nu contează că ai un kil în plus, atât timp cât îl ai pe tot la vedere, şi arăţi de parcă ai fi jefuit Banca Naţională, da' tre' să se vadă, că dacă nu se vede, degeaba-l ai.

Ăia care încă mai au pământ sub unghii, şi pe vremea când ieşeau cu vaca la păscut n-aveau probleme să-i bată vântul din toate direcţiile, da' dacă stau 5 minute s-aştepte să li se ia comanda, fac criză de nervi. Că cum poţi tu să-i tratezi aşa? Păi, ştii tu, fraiere, cine este ei? Că te poate cumpăra pe tine cu tot localul tău, dacă-şi dă interesul, şi mănâncă hamsii ca tine dimineaţa, la micul dejun. Cu usturoi, că doar aşa se mănâncă hamsiile. Şi nu, n-are treabă nici cu pasta de dinţi, nici cu guma de mestecat după. Alea-s vrăjeli inventate pentru d'ăştia, d'alde tine.

Da, de mârlanii cu impresii vorbesc. Ştiu că-i pleonasm. Dar de când s-a dat liber la soare, parcă s-au înmulţit. Sau pur şi simplu au ieşit din vizuină; ziua e mai lungă, lumea trebuie să-i vadă, să-i admire şi da, să-i invidieze. Pentru că-n mod clar din invidie scriu. Pentru că-mi doresc total şi iremediabil să fiu un mârlan cu stare şi să-mi plimb femeia în maşină cum n-a văzut Galaţiul. Visul meu secret. Şşşt! Să nu mai ştie nimeni...

Pân' la următoarea sprânceană ridicată, la bună vedere!

20 comentarii:

  1. =)) =)) Supermișto Cami! =)) =))

    Ia: când ai timp, te invit la noul meu articolaș din noul site: http://www.clipedecluj.ro/raspunsuri-matinale/

    Articolașele mele le găsești aici:
    http://www.clipedecluj.ro/?s=napocel

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiam eu ca scrii manata de invidie, da, da. Recunosc, si pe mine ma roade... invidia, de numa'.
    Nu mai pot dormi, vreau si eu bibeloaie la urechi si crucea din cimitir, in marime naturala la gat. Da, vreau. Si o sa-mi bag si pamant sub unghii, sa vada lumea ca am. Pamant, mosie, ce mama ma-sii. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. wow, ce descriere perfectă ai putut să faci! :D nush dacă să râd sau să plâng... poți să crezi că am și eu un "prieten" așa? de când are lovele îi pute totul când vine în vizită prin România...:-L

    RăspundețiȘtergere
  4. @Lillee - puteam să pariez că nu sunt singura invidioasă de pe aici.
    ai uitat de ghiul... iar pământul, neapărat puţin întărit:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Inache - păi, râzi aici; de plâns ai timp când te întâlneşti cu "prietenul"...

    RăspundețiȘtergere
  6. păi da, clar, aici râd. ca întotdeauna:)
    ultima dată când a venit în țară a fost prea "ocupat" ca să mai treacă pe la mine. poate am noroc și data viitoare...:)
    da' stau și mă gândesc, așa, cât de mult schimbă banii pe unii oameni...în rău:) și cum îi adânceșe-n prostia lor...:)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Inache - poate ai, cine ştie?

    nu-i schimbă, doar le conturează trăsăturile.

    RăspundețiȘtergere
  8. așa-i. scoate la suprafață monstrul care dormea în ei:))) și-i transformă în ființe mult "superioare" nouă...:D și-i caraghios că ei chiar cred că-s așa...:)))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Inache - păi, nu ştii că dacă nu-i şi fudul, tot degeaba?

    RăspundețiȘtergere
  10. la faza cu mercedes si BMW nu sunt de acord.doar pt ca jegurile isi iau bemveu nu inseamna ca nu sunt masini bune cu o lunga traditie in spate.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Anonim - n-am zis că BMW nu e o maşină bună. dar când vine vorba de "bemveuri", deja e altceva...

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, asa este. Din pacate asa este!
    Si stai ca o sa incep sa ii vad si eu de maine, ca mi s-a terminat concediul. Si de maine ii am iar de clienti pe numitii marlani. Sincer, incep sa urasc si tara, si oamenii!

    RăspundețiȘtergere
  13. @Marius - hmm... cred că oamenii ar trebui luaţi individual, nu la grămadă. adică... restul care n-au nici o treabă, de ce să fie urâţi?

    RăspundețiȘtergere
  14. fata esti geniala! :))
    am ras cu lacrimi!modu in care l-ai scris,parca vedeam cum se deruleaza "filmu" in fata mea! :))

    RăspundețiȘtergere
  15. @bitzasp - ms, ms:P
    păi, zi şi tu dacă nu-i aşa...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger