.

joi, 16 iunie 2011

Fobia la control

Fobii. Din ce în ce mai multe, din ce în ce mai dese. Bizareriile fiecăruia.

Frica de gândaci şi de şoareci. În stilul în care ţi se taie respiraţia şi nu mai eşti om până când respectivul nu dispare din peisaj. Frica de spaţii deschise şi de lume multă, care trece nonşalant, frecându-se de tine. Frica de câini, pisici, OZN-uri, accidente de maşină, avioane care se prăbuşesc, apă, tunete şi fulgere.

Sunt acolo doar pentru a te face mai slab. Mai ales dacă ştiu şi alţii despre asta. Pentru că, la un moment dat, or să apese nu pe ficaţi, ci acolo unde ştiu că te doare. Chit că o vor face doar în glumă. Măcar pentru a vedea dacă mai funcţionează.

Unii îşi înscenează propria înmormântare pentru a scăpa de fobia morţii. Alţii se închid în aceeaşi cuşcă cu leul din acelaşi motiv. Mers zilnic cu telecabina pentru a scăpa de frica de înălţime. O fobie îşi pierde din putere dacă o înfrunţi. La mine dispare dacă o spun. Pentru că, odată ştiută, nu reprezintă decât punctul ăla slab. Şi n-am nevoie de puncte slabe.

Mi-a fost mult timp frică de întuneric. Am învăţat să dorm fără lumină aprinsă şi fără să mă mai asigur înainte de a stinge veioza că e ceva sub pat. Destul de târziu, într-un moment în care am aflat că nu mai am de ce să-mi fie frică. Nu-mi place să-mi pună oricine mâna în păr; dar asta nu înseamnă că am coşmaruri în care zeci de persoane, mai mici, mai mari, mai ciudate îşi plimbă mâna prin freza mea. Dacă aş avea, aş ruga toţi cunoscuţii să vină să-mi pipăie firele de păr. Gândul la picăturile pentru ochi mă zburlea; mi-am cumpărat şi am învăţat să mi le pun singură. Pasul următor? Lentile de contact...

Pân' la următoarea fobie, la bună vedere!

14 comentarii:

  1. :) lentile de contact? ce-ti veni??? si,oricum, la astea nu-i vorba de fobie, pur si simplu, nu toata lumea le suporta, fizic!

    RăspundețiȘtergere
  2. Focul, de fapt doar frica de a muri in foc.

    RăspundețiȘtergere
  3. hmm ... nu stiu sa ma fobii. deobicei incadrez totul la "imi place" sau "nu imi place" ... iar cu ce nu-mi place gasesc metode de a ma descurca fara sa ma simt naspa, ba chiar sa ma distrez/amuz (descurcandu-ma).

    RăspundețiȘtergere
  4. eu nu suport ceasurile de masa , ma omoara ticaitul .....
    bine , generalizand , pe toti ne omoara trecerea timpului , nu ? :lol:

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, da, da! Lentile de contact! Eu vreau verzi! Muuusai verzi! :P

    RăspundețiȘtergere
  6. mda, gândacii nu-mi plac nici mie. da' m-am prins că, dacă le articulezi un bocanc pe schinare, se rezolvă repede problema...:)))
    cu întunericul și cu monștrii de sub pat e mai greu...:)))) iar cu extratereștrii e de-a dreptul tragic...=)))))))
    daaa, ți-ar trebui niște lentile de contact din alea care-ți fac ochi de felină...:->

    RăspundețiȘtergere
  7. Mda, chestia asta cu intunericul imi suna foarte cunoscut! Si mai am una..furtunile! Cam atat, in rest ma descurc cu toate...

    RăspundețiȘtergere
  8. @Mihaela ( Catwoman) - lentile roşii:D n-ar fi fain?
    hmmm... fobie în ideea în care-ţi intră ceva sticlos în ochi...

    RăspundețiȘtergere
  9. @Fetita Junglei13 - pe asta nu prea ai cum s-o "vindeci"...

    RăspundețiȘtergere
  10. @INTJ - la nivelul ăla vreau s-ajung şi eu.

    RăspundețiȘtergere
  11. @schtiel - când eram mică, mă fascinau. când am crescut, au dispărut din peisaj.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Marius - vreau poză cu lentilele cele verzi:D

    RăspundețiȘtergere
  13. @Inache - un papuc, pentru a nu lăsa urme pe pereţi.

    hmm... e o chestie la care trebuie să meditez...

    RăspundețiȘtergere
  14. @lunapatrata - furtunile nu-mi plac în măsura în care eu încerc să dorm şi ele fac zgomot.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger