.

marți, 7 iunie 2011

E = mc2

Nu mi-a plăcut niciodată să fiu dată drept exemplu sau să mi se laude "realizările" în interiorul clanului. Din punctul meu de vedere e doar treaba mea cu cât am luat bacul, ce idee genială mi-a venit sau când, cum şi unde am intrat la facultă. Ce salariu am sau ce chestie meseriaşă mi-am luat. Pentru că astea ţin de mine; dacă am eu chef să spun, spun cui cred eu că se bucură sincer şi chiar îi pasă. Altfel, de ce să te dai rotund şi să te umfli în pene cu ce copil ultramegagenial ai? Da, l-ai făcut, l-ai crescut, da' ce face mai departe ţine doar de el; n-ai nici un merit în "succesul" lui şi nu, în nici un caz vreo vină dacă dă rateu.

De fiecare dată când copilu' lu' cutare făcea ceva bine, trebuia să ştie tot clanul. Că a câştigat nu'ş ce olimpiadă, că are doar 10 pe linie, că s-a înscris voluntar pentru "salvaţi rizomii de ferigă". Şi replica era spusă aşa, cu puţin reproş, adică uite ce poate să facă ăla şi tu de ce nu poţi? Mereu se găsea unul care să facă ceva şmecher; mereu câte unul care să fie exemplu; mereu ori ţi se ridica soclu, ori ţi se băga în suflet soclul altuia.

În schimb, dacă făcea vreunul vreo prostie şi-ncercai să-ntorci comparaţia în favoarea ta, ţi se tăia scurt macaroana: "nu mă interesează ce fac copiii altora". Straight face, pe bune.

Bat la pariu că, atunci când Einstein a venit cu formula relativităţii, mama lui a fost foarte mândră. L-a lăudat peste tot, s-a înfoiat ca o cloşcă pe ouă dar, dacă ar fi fost prietenă cu mama lui Picasso, l-ar fi bătut pe bietul Albert la cap că, dacă şi-ar fi dat mai tare interesul, ar fi putut picta chiar el Guernica.

Pân' la următoarele pseudo-revelaţii, la bună vedere!

12 comentarii:

  1. La cat era de autist Albert in copilarie, nu prea cred ca ii pasa de laude sau de mama lui Pablo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Probabil sunt dati drept exemplu alti copii "eminenti" ca sa mobilizeze si sa motiveze copilasul sa invete. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne,asa este!Nu mai suport modul in care mai totii parintii se bat "copilu meu e mai bun" blah blah.Asta suntem invatati in ziua de azi sa facem,sa fim mai buni ca x sau y.Si unde ne aduce asta?Nicaieri.Daca vrei sa fi mai bun esti pentru tine.Asta e parerea mea :)).

    RăspundețiȘtergere
  4. @dinu roman - nu-i păsa lui, da' mamei lui, da...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Cristi - o fi, da' copiii ăia numai motivaţi nu sunt; se simt prost şi demotivaţi.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Nobody - tocmai; nimeni n-o să fie mai deştept, mai harnic, mai motivat printr-un continuu exemplu "perfect".

    RăspundețiȘtergere
  7. N-ai tu idee ce complexe am avut eu din cauza altora la scoala! Si pe langa rude care imi scoteau ochii ca "nu-s destept ca altii", mai erau si profii care nu se dadeau inapoi sa te faca sa te simti de tot rahatul atunci cand greseai.
    Tampite conceptii mai are poporul asta!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Marius - asta zic şi eu. de ce să-i facă capul mare, când clar o să se simtă ca "cel mai prost din curtea şcolii"?

    RăspundețiȘtergere
  9. "Tu de ce ai luat 8 si ala 10".."Dar, mama, stii...cutare a luat 5 si eu 8". "Lasa-ma dom`le ca nu ma intereseaza cutare". :) All my childhood!

    RăspundețiȘtergere
  10. @'zinho - toţi părinţii îs croiţi după acelaşi calapod?

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce e mai trist e că unii oameni maturi au părinți care se laudă cu ei. Mie cel mai mult îmi place când îl laudă pe unul sau pe altul că și-a luat mașină și apartament, dar cu ratele nu-i interesează cum se târâie, mai ales după ce a început să fâsâie balonul imobiliar.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Zergu - păi, na, cică ar conta mai mult ce are, nu cât trebuie să tragă pentru ce are...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger