.

marți, 14 iunie 2011

Buletinul la control

Cică arăt mai tânără decât indică buletinul. Sau că nu-mi arăt vârsta. Nu spun eu; vorbeşte lumea. Evident că nu-mi pare rău. Departe de mine gândul. Ţelul meu major e ca la 50 de ani să arăt de 35, fără intervenţii chirurgicale, dacă se poate, vă rog. Ironia sorţii e că pe la 4 ani, toată lumea zicea că am măcar 8; la 8 mi se dădea lejer 12 şi tot aşa până undeva pe la 22, când am stagnat, şi-au început să mi se atribuie vârste din ce în ce mai copilăreşti. Zic eu că pe când eram ţâncău, toţi se ghidau după înălţime; cred.

Şi e o senzaţie faină să ţi se spună că pari mai tânără; pentru că da, dacă ai sărit de 25, deja se foloseşte "mai tânără". De parcă sfertul ăla de secol e mare lucru. De parcă ar spune "încă tânără"; de parcă ar vrea să te tragă de atenţie că mai ai puţin şi gata, treci pragul ăla de tinereţe, şi te-ndrepţi vijelios spre eternitate. Mie, una, o femeie la 40 de ani încă-mi pare tânără, dar asta e doar o părere personală.

Revenind. Da, e fain. Până la un punct.
Ăla în care eu încă mai îmi iau bulgări în freză iarna, pentru că se pare că nu-mi trădez vârsta. Dacă mai există persoană trecută de 25 de ani care să fie bulgărită, să ridice mâna, măcar să nu mă simt singură.

Dacă intru într-o bancă, e mai grav. Nenea portaru' se uită la mine de parcă m-aş fi pierdut şi-o caut pe mama. Domnişoara de la ghişeu, care arată şi ea de parcă tocmai ar fi terminat anul 2 de facultate, nu pricepe de ce vorbesc de limite de credit şi nu despre ultimul episod din Power Puff Girls. Dacă domnişoara nu e domnişoară, şi e o doamnă respectabilă, atunci mi-o iau nasol: "cu ce te pot ajuta, fetiţă?" Maxim mi-am luat când a început un consilier trecut de 45 de ani să-mi explice avantajele retragerii banilor direct de pe card şi nu din cont, la ghişeu; da' aşa, cu lux de amănunte. Şi mie doar ce-mi expirase cardul, şi făceam 13-14 că nu pot să ajung la salariu decât cu buletinul...

Nu mi s-a întâmplat, ce-i drept, să mi se ceară buletinul atunci când cumpăr ţigări. Asta ar fi fost de-a dreptul peste stângul. În schimb tot cu "fetiţă" mă tratează parte dintre taximetrişti, tanti de la magazin şi da, inclusiv medicul de familie care ştie foarte bine în ce an sunt născută. Mi-am auzit şi-un "pisi" de la găşti de 17-18 ani, cu fiţe-n program. Mai primesc şi câte un ochi rău în maxi-taxi că nu cedez locul, respectând astfel vârsta; de la persoane cu vreo 10 ani mai mari, să ne înţelegem.

Dilema mea majoră e: dacă mi-aş pune fustă şi sacou, pantofi cu toc şi mi-aş mai lua şi-o mapă d'aia serioasă, aş arăta cât zice buletinul, sau cu niscaiva ani în plus?

Pân' la următoarea dilemă, la bună vedere!

21 comentarii:

  1. Same problem I got. Mi s-a intamplat de multe ori sa fiu intrebata la ce liceu sunt, in conditiile in care eu termin si masteratul anul acesta . Si parca asta nu-i asa grav, mai degraba amuzant, dar cand incearca sa ma agate pusti de 15-16 ani, deja devine enervant, mai ales ca nu se lasa cu una cu doua(cel putin pana cand le zic cati ani am).
    Iar hainele... pe mine nu ma ajuta prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. @angel - e de apreciat că ştiu ce vor; până le arăţi buletinul...
    garderoba actuală, nici pe mine; da' n-aş schimba-o pe ceva "mai serios" nici într-o mie de ani.

    RăspundețiȘtergere
  3. :)) welcome in my world! cunoastem foarte bine problema :) si nu se rezolva nici cu haine mai serioase... sa spunem ca nu ma ajuta fata :P (vezi poza de la mine). Mai grav e cand la intalniri mai oficiale se cam uita lumea chioras la tine, ca ai venit tu, o copila, sa le dai lor lectii si sa le corectezi munca :P
    Dar e fun :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :)) e mai rau cand le spui cati ani ai si tot nu se lasa :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu siguranta da (siguranta de la tabloul eletric)
    Cand ma imbrac sa arata "a mama" e la fel "oau, nu-mi vine sa cred", plus ca aud "ce faci fetiţa?" a mai apoi sa aud "saru'mana doamna...aaaa, tu erai".

    RăspundețiȘtergere
  6. @clarra - s-ar putea să fie şi faţa de vină...
    e fun, nu zic nu, până când se ia lumea de tine că nu "arăţi vârsta".

    RăspundețiȘtergere
  7. @Mihaela ( Catwoman) - ei, uite că asta nu mi s-a întâmplat:))

    RăspundețiȘtergere
  8. @Fetita Junglei13 - recunosc, faza cu hainele n-am încercat-o; nu de alta, da' ar fi ceva radical şi care nu m-ar caracteriza. dar dacă zici c-ai încercat şi nu merge... mă bazez pe tine:P

    RăspundețiȘtergere
  9. lol ... si vocea? tot de fetita? :P :))

    RăspundețiȘtergere
  10. @INTJ - :))aia n-o aveam nici când eram "mai mică":P

    RăspundețiȘtergere
  11. @Camelia - let me guess: cand erai "mai mica" spuneai pe-un ton atipic varstei "gugu-gugu"? :))

    RăspundețiȘtergere
  12. @INTJ - poate nu chiar atât de mică...

    RăspundețiȘtergere
  13. Si la mine e la fel ,mai ales ca termin serviciul la 12,opresc o masina sa ma ia pana acasa si toti ma intreaba: "Incepi orele atat de tarziu?nu intarzii la scoala?"
    Si explica-le ca de fapt lucrez la scoala,am ore acolo dar in calitate de educatoare nu de copil.

    E enervant zau....mi se intampla cel putin de 2 ori pe saptamana.

    RăspundețiȘtergere
  14. @sara - ai putea să spui că ai chiulit. gândeşte-te atunci morală...

    RăspundețiȘtergere
  15. eu încă mă distrez de fiecare dată când spun câți ani am și văd mutra celuilalt...:D
    și am "tantile" mele din piață care încă-mi mai spun puișor...:D:D:D
    dacă ți-ai pune fustă, sacou și pantofi cu toc(de lac?:D)? well...kind of creepy=))))) da' măcar poți fi sigură că ai merge foarte liniștită pe stradă, nu te-ar mai recunoaște nimeni:D

    RăspundețiȘtergere
  16. @Inache - "puişor"? tre' să-ncerc, să-ţi vizualizez şi eu reacţia:D
    daaa, în mod sigur ar fi deghizarea perfectă. aş putea, finalmente, să ies din programul de protecţie a martorilor...

    RăspundețiȘtergere
  17. :-L îți arde de experimente, ai? :))))))
    să știi că da...ai putea chiar să renunți și la ochelarii de soare:)))))

    RăspundețiȘtergere
  18. @Inache - nu refuz niciodată un experiment pe cinste:D
    hmm...la ochelari, never!

    RăspundețiȘtergere
  19. Apropo' de cumparat tigari, pe la 27 de ani cand m-am dus sa imi iau tigari, m-a intrebat nenea vanzatorul daca m-au trimis parintii sa le iau tigari si ca daca am buletinul la mine. Vazand fata mea lunga a zis ca imi da si fara buletin.

    RăspundețiȘtergere
  20. @Luka D - :))) mă simt mult mai bine ştiind că nu sunt singura care păţeşte d'astea:D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger