.

sâmbătă, 11 iunie 2011

Privireşte-mă porţionat

Mulţi plozi au o fixaţie: se uită insistent, cu gura căscată, nu te scapă din priviri, chit că joci liniştit Quake sau că lucrezi la restaurarea Capelei Sixtine. Dacă mănânci, parcă-ţi stă mâncarea-n gât; ai impresia că-ţi numără fiecare înghiţitură. Dacă bei, întoarce-te cu spatele; e posibil să te îneci. Nici să respiri ca lumea nu mai poţi pentru că da, urmăresc, urmăresc, urmăresc. E activitatea lor preferată: să te ţintuiască vizual. Şi nu se plictisesc. Rezistă cât te ţin pe tine nervii, ba chiar şi mult după pentru că, de, sunt mai tineri.

Vară-mea făcea chestia asta cu un talent deosebit. Stăteam frumos şi mă uitam la televizor. Se aşeza la o distanţă oareşcare şi-ncepea. Puteam să-i spun să nu se mai holbe. Puteam să arunc cu perna în ea. Nimic nu o clintea, nimic nu-i schimba fixaţia. Dacă strângeam din dinţi şi ieşeam din cameră pentru că-mi trezea impulsuri violente care ar fi fost bine să fie ţinute-n frâu, ghici ce! Venea după mine. Am avut intenţia s-o închid în cămară. Bine, recunosc, chiar am închis-o, da' i-am dat drumu' repede, că-ncepuse să urle prea tare. Scula vecinii.

Da' îmi vine să strâng de gât adulţii care se holbă. Şi stau, frate, minute-n şir şi se uită insistent, de parcă ar vrea să-ţi numere atomii. Te muţi, te suceşti, canci, tot la tine se uită. Şi ştiu eu că merge faza aia: if they stare, stare back. Şi-o folosesc, ca pe-un joc; cine cedează primul. De obicei câştig, pentru că deja am o porţie de nervi la activ, şi ambiţie din plin. Ei, da' dacă are careva impresia că după o sesiune din asta jocul s-a terminat, se-nşeală amarnic. Pentru că da, cutare întoarce privirea, da' minunea durează un moment. O ia de la capăt. Se uită până-i ies ochii din cap ca la melc, până când îl vizualizez pe-o tavă, cu un măr în gură.

Ok, înţeleg că-s superbă, mirobolantă şi de neegalat. Înţeleg că apariţia mea poate tăia aerul oricărui muritor şi că, dacă nu s-ar îmbăta cu priveliştea mea fascinantă ar putea la fel de bine să pună mâinile pe piept şi să moară, da' pentru numele sfinţilor, controlează-te! Cât poţi să te uiţi? Cere-mi voie, fă-mi o poză şi fă-mi altar. Poza nu se disperă dacă o priveşti fără pauză. Da' nu mă mai privi fix, pentru că mi se revoltă şi cei mai calmi neuroni. Uită-te în altă parte. La roata de la maşină, la furnicile de pe asfalt, la orice sau oricine, da' nu la mine. Ultima oară când verificasem, nu eram Pieta; nici icoană, nici pictură. Eram doar eu. Mă uit în oglindă, constat că-s tot eu, şi mă enervez mai tare pentru că da, tot la mine te uiţi.

Înţeleg că plozii privesc fix. Unul dintre multele motive pentru care-i evit. Da' nu eşti destul de bătrân pentru a fi dat în mintea copiilor. Fii adult şi priveşte cu porţia. E mai bine pentru toată lumea.

Pân' la următorii nervi, la bună vedere!

12 comentarii:

  1. "dacă nu s-ar îmbăta cu priveliştea mea fascinantă ar putea la fel de bine să pună mâinile pe piept şi să moară" =)))))))
    Really now? :)))))))
    Tareeeeeeeeeeeeeeee =))))))))))))
    Deci iar rad cu lacrimi! :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. ce stii tu! de fapt erai privita pentru a se observa efectul trecerii timpului ... ceva in genul filmelor care sunt rulate apoi cu viteza dubla (ca sa putem si noi, muritorii de rand, sa observam ceea ce ignoram deobicei). poate ca tocmai rodea (a se citit "crestea de zor") acolo un (deocamdata) mic cos in pielea ta ... inflorirea (adica partea vizibila pentru oricine) fiind undeva-n viitor ... ea constituind in acelasi timp dovada efemeritatii tale (a se citi "esti buna de sex"), nefiind o fiinta eterica (a se citi "inger"). sa inteleg ca stai in calea cunoasterii ... tocmai tu, o varsatoare? :P :))

    RăspundețiȘtergere
  3. @INTJ - "bună de sex"? vărsător fiind mă împotrivesc total acestor legi lumeşti:)))

    RăspundețiȘtergere
  4. @Marius - tre' să recunoşti că-s mirobolantă; frate-miu dacă n-ai fi...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Camelia - doaaaa, total ... adica "suta la mie", nu? :))

    RăspundețiȘtergere
  6. @INTJ - depinde. şi ştii foarte bine de ce...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Camelia - "suta la mie" = 10% ... si daca acu' te-a observat cine nu trebuie, eu iti explicam sa stii ce si cum pe viitor ... cand vei fi observata de cineva care "se incadreaza". :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @INTJ - m-a dat de gol matematica...
    păi, de obicei, persoanele cu privire fixă sunt necunoscuţi. deci...

    RăspundețiȘtergere
  9. @Marius - bine că am lămurit-o şi pe asta:)))

    RăspundețiȘtergere
  10. asta e chiar nesimtire si e bine sa le arunci cu vitriol in ochi! :))

    RăspundețiȘtergere
  11. @bitzasp - :)))mişto soluţie. oare găsesc pe cineva care să-mi facă rost de el?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger