.

vineri, 24 iunie 2011

Dă şi mie

Am o problemă cu ăştia de vin să ceară bani pe stradă. Singura replică care-mi vine-n minte e "la muncă, nu la-ntins mâna". Dacă stau frumos în colţul lor şi aşteaptă să le dai, e o chestie. Da' când eu vreau să cumpăr orice, şi el vine şi mă trage de mânecă, mi se pune pata. Şi nici nu se dau bătuţi atât de uşor. Dacă spui "nu", insistă. "Dă şi mie un ban, dă şi mie un ban, dă şi mie un ban". Presupun că aşa i-au învăţat la cursuri, că dacă te ţii de capul omului, o să-ţi dea numai ca să scape de gura ta. Ei, io-te că nu. Pe mine reuşeşti doar să mă enervezi.

Că e prea mic să se ducă să muncească. Da' chiar nu mă interesează. E prea mic să muncească, da' să meargă 4 anotimpuri în picioarele goale şi să nu capete nici măcar un guturai, nu-i. Păi, eu m-aş fi curăţat demult dacă ar fi trebuit să fac asta; şi eu muncesc. E mai rezistent decât mine, deci poate să muncească. Să cureţe zăpada, să tundă garduri, să numere frunzele pomului, să şteargă geamuri sau să danseze din buric. Da' să facă ceva.

Şi vin, frate, cârduri-cârduri. Parcă se-nmulţesc pe zi ce trece. Or fi având buton să se cloneze, că-s mulţi, şi toţi seamănă-ntre ei. Şi au şi acelaşi repertoriu. Îi şi văd, adunaţi într-o cameră neapărat rotundă, aşezaţi în cerc şi făcând repetiţie în cor. Ba chiar şi simulări de posibile scenarii: "ce faci dacă nu capeţi din prima"; "cum să-nduioşezi şi-o inimă de piatră"; "insistă, insistă, insistă"; "perseverenţa e mama înţelepciunii" şi "cum să te ţii de haina cuiva".

Ultima găselniţă e să vină să ceară ţigări. Nu, nu minori; d'ăştia mai mari, care ştiu deja cum merge treaba. Şi vin la sigur, şi au şi pretenţii; nu vor slims, nu vor mentolate, vor doar de la Kent în sus. Dacă e Marlboro lung, e şi mai bine. Şi da, vin cu d'alea: "dacă nu-mi dai, te scuip". În momente d'astea, îmi doresc să am 2 metri, 140 de kile de muşchi, să fiu bărbat ras strategic şi lucios în cap şi să mă cheme pompos Bicepsu' Furios. Din păcate, metamorfozele nu se întâmplă decât în basme...

Pân' la următorii nervi, la bună vedere!

6 comentarii:

  1. Ai punctat foarte interesant .... deși ai omis un mic aspect ... dacă totuși ți se pune pata și ii dai ceva doar, doar sa scapi de gura lui, din urma mai vin 3 ... "da și mie ca lu' băiatu' i-ați dat" ... cat la faza cu țigările am văzut una mai tare ... vine și se prezintă amabil "buna, abia am ieșit din închisoare și nu am bani, îmi dai și mie o țigara"? .... da ce ? vrei înapoi la închisoare? ... :) .... oricum e o lume mare .... și plina ... de toate specimenele ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Marius Toma - păi, dacă nu le dau, n-am de unde şti...
    măcar a venit c-un scenariu plauzibil; inventivitatea merită o ţigară.

    RăspundețiȘtergere
  3. mai dureros e cand ai nisip/praf nisipos pe parbirz ... si desi le spui si arati ca nu vrei "sa ti-l curete", ei tot se apuca sa ti-l frece bine (zgariind astfel parbrizul) ... si culmea: mai vor si bani dupa ce "te-au programat" indirect ca client la o firma care vinde si monteaza parbrize. totul la semafor bineinteles, adica atunci cand (ca sofer) nu te prea poti apara ...

    deobicei sunt calm, la volan chiar foarte calm ... da' era sa ma dau jos la o faza din asta si sa-i dau la ala pumni si picioare in valoare de 400 de euro (cat face un parbriz nou la masina mea). adica eu nu-mi curat parbrizul, asteptand sa-l inmoi bine intai si abia apoi (cu muuulta apa) sa-l spal ... si vine cretinu' si-si baga ceva in munca mea?

    RăspundețiȘtergere
  4. @INTJ - da, îi ştiu şi pe ei... faza e că sunt atât de insistenţi, încât mă enervez eu, de pe locul de lângă şofer.

    RăspundețiȘtergere
  5. chiar zilele trecute m-a disperat unu ca sa ii dau o tigara!si ma dispera ca eu eram la bere la terasa si el fix in spatele meu mi-a vorbit o ora cum ca ma roaga sa moara copii lui sa-i dau o tigara! :))
    si decat sa-i dau o sticla in cap mai bn i-am dat o tigara sa scap de raia aia si sa beau berea linistit! :))

    RăspundețiȘtergere
  6. @bitzasp - pentru insistenţă, o merita...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger