.

luni, 21 iunie 2010

Aventuri "onlain"

De o bucată de timp încoace, netul meu face nazuri. Ba că nu vrea să mă conecteze, ba că a obosit să meargă rapid, frumos şi fără opinteli, şi îşi ia o atitudine lejeră, de vacanţă. Cam în fiecare zi îşi ia pauză de masă şi mă lasă să urmăresc atent, psihotic, ledul de on line al modem-ului. Dacă ăla e stins, clar nu mai am nici o şansă să iau legătura cu lumea exterioară. Dacă ăla clipoceşte, mai există o şansă.

Unul dintre avantajele job-ului meu e faptul că deja ştiu paşii pe care trebuie să-i parcurg când îmi pică conexiunea: mai întâi mă asigur că e moartă de-a binelea. Apoi "débrancher" şi "rébrancher le modem". Aşteptat. Dacă în zece minute (maxim) nu clipocesc toate beculeţele modemului, atunci e cu problemă. Mare. Mare de tot. Pentru că există 2 opţiuni: 1. aştept frumuşel să-şi revină când binevoieşte el; 2. sun la serviciul clienţi.

Tot din experienţă ştiu că serviciul clienţi voce e aşaa, mai ciudăţel. Adică depinde peste cine dai, depinde de cât chef are persoana respectivă să te audă lamentându-te, de cât timp face chestia asta, dacă e plictisit, tracasat, înfometat, dacă de-abia aşteaptă să ajungă acasă şi puţin îi pasă că tu chiar ai nevoie de net, cu alte cuvinte, când suni la tehnic, e bine să te înarmezi cu muuuultă răbdare. Cu nervi de fier şi cuvinte de oţel.

Sâmbătă picat net. Nu pentru prima dată. L-am aşteptat vreo oră să-şi revină. L-am resuscitat cum am putut. Nici o şansă. Mititelul era în comă. Aşa că am decis să sun. Bad mistake! Huge mistake!

După tradiţionala convorbire cu robotul (pentru limba română, apasă tasta 1; pentru informaţii despre factură apasă tasta 2; pentru a comanda un consilier apasă tasta 3; tastează prefixul Romtelecom pentru judeţul în care locuieşti; ţâr, ţâr, ţâr) ajung finalmente nas în nas cu nefericitul de serviciu, tehnicianul on line de sâmbătă seara.

Normal că mă aşteptam să răspundă un gălăţean de-al meu, care în doi timpi şi trei mişcări să-mi încredinţeze formula magică pentru a-mi învia modemul şi, o dată cu el, conexiunea. Canci! Şi repet: canci! Pentru că, în loc de viteza gălăţeană, îmi răspunde deja binecunoscuta lentoare ardeleană. Şi nu, n-am absolut nimic cu ardelenii, îmi sunt dragi de mor, dar când vine vorba de rezolvat rapid ceva, e mai greu. Şi, ca să fie totul complet, politicosul meu agent relaţii clienţi s-a nimerit să fie un ardelean care nu rupe tocmai bine româneşte; adică un ardelean cu prima limbă maghiară.

Sunt răbdătoare la telefon. Îmi închipui cum e să-ţi vină cine ştie ce client care să te anunţe că nu-şi găseşte Internetul pe desktop, sau care nu ştie ce s-a întâmplat cu yahoo-ul lui, că l-a pierdut prin my documents. Aud d-astea în fiecare zi. Dar, mă gândesc eu aşa, nu fac parte tocmai din categoria asta. Adică ştiu ce s-a întâmplat cu netul meu, n-am scos din întâmplare modemul din priză şi acum am nervi fără motiv că nu mă pot conecta, da, am compul deschis când spun că n-am conexiune. Da, am făcut faza cu "débrancher - rébrancher le modem"; da, o mai fac o dată ca să verifici şi tu conexiunea; nu, în continuare n-am net; da, toate led-urile clipocesc în afară de unul; ţi-am zis deja care, dar nu mă enervez, îţi mai zic o dată; şi încă o dată, pentru că se pare că nu pricepi din prima; nici din a doua; doamne, de-abia dintr-a treia! Da, ieri am avut conexiune până la o anumită oră, când s-a gândit să pice, la fel ca azi; da, în continuare n-am net; da, aştept să mai verifici nu ştiu ce; da, vreau să vină un tehnician; cât mai repede, pentru că am ceva important de rezolvat cu netul.
Şi aici s-a rupt firul. Redau conversaţia întocmai:
"Un tehnician va veni luni la dumneavoastră."
"Adică, dacă nu-şi revine, printr-o minune, singur, eu până luni n-am net?!"
"Un tehnician va veni luni la dumneavoastră."
"Am înţeles asta, dar până luni eu n-am net?"
"Un tehnician va veni luni la dumneavoastră."
ARGHHH!
"Deci, un tehnician va veni luni la dumneavoastră. Când vă poate găsi acasă?"
"Oricând!"
"Luni, când vă poate găsi acasă?"
"ORICÂND!"
"În ce interval orar luni?"
"ORICÂND!"
"Intervalele orare sunt 8-11, 12-15.30, 16-18."
"Oricând luni, cât mai repede!"
"Trec atunci aici intervalul 12-15.30, da?"
Dezarmată, plictisită, terminată, încuviinţez. Ba chiar îi şi mulţumesc pentru ajutor, nu de alta, dar aşa mi-s eu, politicoasă. Îmi urează o zi bună.

Peste două ore, Internetul a venit cu de la sine putere. Azi aştept tehnicianul. Vreau modem nou şi agenţi relaţii clienţi gălăţeni. Sau măcar brăileni. De dragul nervilor mei şi pentru siguranţa modemului, căruia îi mai arunc priviri ucigaşe pe furiş. E în cârdăşie cu tehnicianul cu care am vorbit la telefon. Pot să bag mâna în foc pentru asta. Dacă mai stă mult pe lângă mine, presimt că impulsurile mele ucigaşe îl vor arunca direct în cadă. Cada plină cu apă. Şi sper că ultimul lui gând va fi spre agentul relaţii clienţi care n-a mişcat un deget pentru a-l salva. Sper să aibă mustrări de conştiinţă toată viaţa lui.

12 comentarii:

  1. Sper să nu te pricopseşti cu unul care seamănă cu Super Mario, mustăcios şi morocănos.
    Ultima dată când am avut eu probleme de genul ăsta, aşa ceva mi-au trimis.
    Probabil e şi asta o strategie... data viitoare să-mi rezolv singurică problemele... că vorba aia, e suficient faptul că ei îmi dau voie să-mi plătesc facturile la timp...

    RăspundețiȘtergere
  2. @Iulia Mihai - din fericire, n-a venit Super Mario:)) Au venit 2, au facut un modjo si, TADAAAM, se pare ca nu voi mai avea pb cu netul in urmatoarea suta de ani!
    :-??

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam asa patim si noi de vreo 2 saptamani. A venit cineva sa verifice, ne-a asigurat ca nu vor mai fi probleme si degeaba. In fiecare simineata, pana aproape de 12 netul nostru face nazuri si noi ne plimbam pe langa server si il tot restartam :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Se pare ca eu sunt norocos. :D O singura data am avut pb cu netul. Am sunat, in vre-o juma de ora mi-au sunat la usa doi, s-au uitat (cred ca erau plictisiti rau) si au zis: "Cel mai simplu schimbam modem-ul, doar e in garantie." Desi nu mai era de vre-o juma de an in garantie. Asa ca..am modem nou nout, internet strasnic...si da...toate astea cu ardeleni de-ai mei. :P

    RăspundețiȘtergere
  5. @Alexandra - s-ar putea sa fie problema generala; si la munca face netul nazuri. in schimb, vestea buna e ca azi nu mi-a mai picat deloc deloc netul:D

    RăspundețiȘtergere
  6. @Miţă - fericitule:P
    oricum, presupun ca e mult mai usor daca suni in timpul saptamanii, si nu in week-end, ca mine; dar ce era sa fac daca atunci s-a hotarat sa pice?:-??

    RăspundețiȘtergere
  7. ... data aviatoare cand cade netul din pat il suni pe mr. Muscolo sa vina sa il repare... si sa iti aduca si o carutza (de net la borcan)sa ai de rezerva! =))

    RăspundețiȘtergere
  8. Inseamna ca ai mei de la RDS is niste bomboane de baieti! Romtelecom zici? hell, no!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu prea am avut probleme de astea si doar de la altii am aflat povesti cu serviciul clienti :))
    E bine macar ca ati vorbit in romana.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Black Angel - mda, ar fi o idee, numai ca nu-mi iese faza cu fluieratul:D

    RăspundețiȘtergere
  11. @Alexiuss - nuuu, netul meu nu e Romtelecom! Voia doar prefixul...Oricum am vaga impresie ca la RDS in Galati avem serviciu voce local:-??

    RăspundețiȘtergere
  12. @George - am vorbit in romana...de inteles ne-am inteles mai greu:P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger