.

joi, 24 iunie 2010

Dietă chinuită

"Fată, nu mai pot...Şi-a făcut al meu ieri cartofi prăjiţi cu ouă şi cu şunculiţă!"
"Şi ce, fată, poate îi era omului foame!?"
"Da, fată, înţeleg, dar eu sunt la dietă...Doar ştie chestia asta."
"Vai, fată, da' zi-i şi tu să mănânce când nu eşti tu acasă. Şi, oricum, nu mai ai mult până la nuntă."
"Da, fată, ştiu, asta mă gândesc şi eu. După nuntă, adio dietă!"

Da, suntem din nou la capitolul "dietă". Că, de, a venit vara, e cald, fructe şi legume din plin şi, în plus, după vară vine toamna, sezonul nunţilor, adică.
Ce învăţăm noi nou şi frumos din dialogul de mai sus? Păi, învăţăm aşa:
1. Când eşti la dietă, trebuie să ştie toată lumea - asta o ştiam deja, pentru că o dietă care se respectă trebuie anunţată în gura mare, eventual semnalată cu bannere şi fanioane.
2. Când eşti la dietă, nimeni nu trebuie să mai mănânce nimic apetisant, frumos mirositor sau îmbietor din orice punct de vedere.
3. Dieta se ţine cu un scop fix, nunta cel mai probabil, pentru că oricum după nuntă nu mai contează cum arăţi; eşti "luată".

Ce e în neregulă cu cele trei puncte sus-menţionate? Păi, să vedem...
1. Pe ăsta l-am mai discutat într-un post anterior. Da, se pare că nu poţi - fizic şi psihic vorbind - să te ţii de o dietă până nu dai sfoară-n ţară, până nu ştie toată lumea cât eşti tu de virtuoasă, cât eşti tu de plină de ambiţie şi de vise măreţe, în care arăţi ca Heidi Klum sau Kate Moss, până nu ştie şi tanti care vinde bilete de autobuz că tu ţii regim. Şi trebuie specificat şi faptul că anunţul vine triumfător, ca un sunet de trâmbiţă: "De luni, ieri adică, sunt la DIETĂ!" Frate, umflă-te în pene când ai ajuns la sfârşitul ei, nu când eşti la început. Nu de alta, dar am auzit de atâtea începuturi de regim, dietă, restricţii, că mi se face rău; de puţine ori am auzit în schimb de un sfârşit de dietă. Şi asta pentru că, de obicei, sfârşitul ăla nu există. E mai palpitant să te apuci de douăj' de mii de ori, decât chiar să te ţii de ea, să o duci la bun sfârşit, să scapi de kilogramele alea care se pare că-ţi stau pe creier.

2. E ceva malefic şi de neconceput ca ceilalţi să mănânce în perioada sacră în care tu încerci să slăbeşti. Mai ales cei care-ţi sunt apropiaţi. Vrând nevrând, trebuie să se apuce şi ei să ţină regimul drastic pe care ţi l-ai impus pentru că, altminteri, înseamnă că nici nu te respectă, nici nu te iubesc. Adică, dacă tu te-ai hotărât să mănânci doar pesmet cu apă timp de 2 luni, cel de lângă tine trebuie să se conformeze. Şi dacă vrea să mănânce altceva, n-are decât să o facă pe ascuns. Să nu gătească, pentru că mirosul se păstrează şi s-ar putea să ţi se facă poftă, să nu spună că a mâncat ceva, pentru că vizualizezi, şi ţi se face poftă, să nu gândească ceva delicios de mâncare, pentru că citeşti pe retină la ce se gândeşte, şi ţi se face poftă. Păi, dacă e aşa, retrage-te în "pustie" cât ţii dietă; nu mai ai contact cu lumea exterioară, nu te mai bate nimeni la cap şi, cel mai important, nu mai terorizezi pe nimeni cu kilometrii de dietă pe care i-ai copiat în agendă sau memorat pentru vecie.
Şi nu mai calcula caloriile pe care le îngurcitează ceilalţi în comparaţie cu tine, mititica, pentru că dacă tu ai decis să trăieşti săptămâni în şir cu 500 de calorii pe zi, asta nu înseamnă că ceilalţi trebuie să se simtă ca-n Auschwitz din solidaritate.

3. Finalmente, al treilea punct pe care nu-l pricep nici dacă-mi bate cineva un cui în cap. Pentru ce, femeia lui dumnezeu, te chinui luni întregi să scapi de nişte kilograme pentru o singură zi, cea a nunţii, când recunoşti tu, cu guriţa ta, că din ziua imediat următoare o să "lucrezi" să le pui la loc? Mi se pare logic să încerci să slăbeşti pentru că nu te simţi bine tu cu tine; pentru că, medical şi estetic vorbind, ţi-ar fi mai bine. Dar pentru o singură zi, pentru 24 de ore, te chinui de numai poţi. Şi ideea care te motivează nu e aceea că vei arăta mai bine dup-aia, ci ideea că, după nuntă, vei putea mânca din nou tot ce-ţi pofteşte inimioara, pentru a recreea kilogramele pierdute.
Sincer, dacă tot ăsta e principiul după care te ghidezi, las-o baltă. Te chinui degeaba şi, pentru o singură zi, există photoshop-ul. Nu te mai tracasezi, nu-i mai maltratezi pe alţii, şi ajungi direct la scopul final, acela de a mânca fără limite, fără restricţii.
Pentru toate femeile care şi-au propus să slăbească doar pentru a arăta mai bine la nuntă, propun o promoţie: pe baza invitaţiei, să se ofere Photoshop cu licenţă.

Şi încă ceva...Pe perioada verii, vânzările scad considerabil, tocmai pentru că femeile ţin dietă. Pentru propria nuntă, sau pentru nunta la care sunt invitate. Photoshopul gratis ar redresa economia, pentru că ar continua să cumpere, fără să se mai gândească la repercusiuni.

Acestea fiind zise, mă duc să văd ce devorez drăguţ, simpatic şi delicos din frigider. Nu sunt la dietă, nu trebuie să ajung la nici o nuntă, n-am nici o rochie în care trebuie să încap, iar când voi considera că e nevoie, voi trage pe bandă rulantă câteva sute de abdomene, fără să stresez audienţa cu lamentările mele.

Poftă bună!

21 comentarii:

  1. mai, uite, eu vara trecuta am tinut o dieta draconica pe motive medicale si crede-ma ca e dureros sa se manance bunataturi pe langa tine si tu sa mananci mazare cu piept de pui FIERT. singura persoana care ma intelegea, era colega mea de munca: fugea cu mancarea (fripturele,cartofiori,delicatesuri) in depozit, ca sa nu o vad, simt, miros eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord ca dietele paraanuntate si sus-strigate sau trambitate sunt de prost gust. Am trecut prin astea cand inca nu ma maturizasem si-am realizat ca cei din jur nu te mai "asculta" si sunt iritati de lamentarile tale. Am o alta strategie acum: nu spun ca incerc sa slabesc cu regim sau cu alergari in parc. Astept sa se intmple ca sa ma laud... Dar nu se prea realizeaza :))

    RăspundețiȘtergere
  3. @QED - persista:)
    oricum, mai degraba muncesti in secret pt rezultatele alea.
    daca te lauzi, se pare ca ramai doar cu laudatul:P

    RăspundețiȘtergere
  4. @Iulia Mihai - pai, la tine nu se pune, k era pe motiv medical. ma indoiesc in schimb ca stia pana si soferul de autobuz ca tu erai la regim:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bine punctat articolul tau ! Femeilor le place sa isi planga de mila si sa fie "ocrotite" chair mai mult decat este cazul. Ce bine ca mai sunt si unele exceptii !

    RăspundețiȘtergere
  6. Cam la fel și cu marii credincioși în viață care spun în dreapta și stânga că ei țin post, ba se mai și plâng ce greu e să nu mănânci carne și brânză, se uită urât la ăia care mănâncă ce vor ei, bârfesc mai abitir ca niciodată, dar ce puri sunt ei că țin post, nu? :D Eu am ținut o dată tot postul Paștelui, 6 săptămâni, dar pentru că am dorit să fie post în adevăratul sens al cuvântului, în afară de faptul că știam doar eu ce și cum mănânc, zâmbeam mult și eram foarte liniștită. La fel și cu dieta pe care am ținut-o o dată, pentru mine, pt dat câteva kg jos, simțit mai ok. Era strict treaba mea și mă concentram pe asta, nu aveam eu treabă cu ce mănâncă ceilalți, ce fac, etc. Dar din păcate am întâlnit foarte multe cazuri ca cel prezentat de tine și la ce rele se făcuseră persoanele în cauză, le-am recomandat mai bine un fund ceva mai mare, dar un zâmbet ceva mai larg :D

    RăspundețiȘtergere
  7. "Da, fată, ştiu, asta mă gândesc şi eu. După nuntă, adio dietă!"
    ...a se citi... "după nuntă sunt liberă să arăt ca o vacă"
    La noi încă sunt rare femeile care au ceva respect de sine, din punctul ăsta de vedere. Le apreciez pe cele care trag un fitness, o rolă, bicicletă... anything. Și știu că nu e ușor, după serviciu, spălat, gătit, etc. Cât despre specimenele descrise de tine... sunt pierdute pentru eternitate.
    mmmmuuuuuuu!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. De la Botez citire....orice femeie, oricat de slaba, grasa, frumoasa, urata, stramba, fara maini, fara picioare, fara deget opozabil, fara limbaj articulat si mers biped..sigur a tinut MACAR o singura data o dieta. Pana si eu; daaaaaaaaarrrrr eu zic ca succesul unei diete vine abia in momentul in care ai inceput sa mai scapi de slanina si lumea iti zice "bai, da` ai mai slabit!" - si abia din momentul asta dieta e la "start" :)

    Nush, asa mi s-a intamplat mie :)

    p.s. NU sunt la dieta! Am devorat o salata de rosii cu branza in seara asta [delicios, m-am lins pe degete - asta`i pt alea la dieta care suspina cu gandul la bere, ciocolata, chips`uri, fripturi, frisca...etc.]

    RăspundețiȘtergere
  9. in afara de (Doamne-fereste!) scopuri medicale, nu vad sensul dietei. Ma uit la mine: m-am ingrasat pentru ca am mancat ca un porc, deci e firesc sa arat acum ca unul, nu?
    Deci draga Cami, BRAVO! De acord cu tine: nu-s la dieta, nu urmeaza sa fiu, deci ce rost are sa ma lamantez?

    RăspundețiȘtergere
  10. @Cony - cred ca mai mult se alinta decat isi plang de mila:P

    RăspundețiȘtergere
  11. @LiaLia - :)) sa nu deschidem cutia pandorei cu postul, pentru ca nici eu nu inteleg de ce unii striga-n gura mare ca sunt buni crestini, si se purifica, si mor dupa o bucatzica "de dulce", in timp ce tu, pacatosul, nu catacdisesti sa tii post pentru ca n-ai face-o din toata inima...deci, sa nu atingem "postul", ca deja imi aduc aminte cat am "patimit" postul trecut din cauza dorintelor infranate ale celorlalti:))

    dar da, si eu cred ca unii ar fi mai fericiti daca ar renunta sa creada ca tin regim.

    RăspundețiȘtergere
  12. @'zinho - si, completare, clar te simti mai bine cand observa cineva ca ai dat jos un kil, doua, decat sa-i vezi figura extenuata pentru ca s-a saturat sa tot auda cum incepi o dieta fara final.

    ps - am mancat o deliciozitate de inventie a maica-mii, care seamana cu o pizza, dar e mai buna, mai pufoasa, mai apetisanta:P

    RăspundețiȘtergere
  13. @Alexiuss - hai sa ne luam de manutze, noi, toti cei care nu ne lamentam:D

    RăspundețiȘtergere
  14. P.S. Leapsa la mine pe blog. Nu trage, am primit-o si eu... :))

    RăspundețiȘtergere
  15. @Iulia Mihai - faster than the ray of light:)) rezolvată deja;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Absolut! Si ai parte de`o satisfactie de nedescris in momentul in care esti privita cu o oarecare invidie si ti se spune cu ochii plangaciosi si plecati: "ai slabit ma". Adica mie imi gadila teribil de mult orgoliul o replica de genu` asta.

    Asa ca....ia zi-mi..am mai slabit? :))

    RăspundețiȘtergere
  17. eu am fost mereu foaaate slaba. bine, in ultimii ani m-am mai ingrasat si eu si arat normal acum (am 1.75 si vreo 62 kg). multi ma intreaba "vaaaai, dar cum faci sa ramai asa slaba?" si le raspund simplu: nimic. mananc de toate, tot ce am pofta si nu pun nimic pe mine. nu-i asa ca-i tare?
    in alta ordine de idei, mor cand vad fete normale sau slabe care se plang ca sunt prea grase /:)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Alina - :)) cunosc intrebarea, si mie mi se pune tot timpul. numai ca am inceput sa cred ca unii ma banuiesc de infometare:)) si pe bune ca mananc de cate ori am chef:P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger