.

marți, 15 iunie 2010

Părerea mea

Niciodată, dar niciodată n-am putut să mă exprim în termeni ireverenţioşi în legătură cu gusturile altor persoane, cu atât mai mult cu cât persoanele respective puteau fi încadrate la categoria "colegi", "amici". Pentru că există posibilitatea ca omului ăluia să nu-i pice tocmai bine părerea mea. Adică, de fiecare dată când nu-mi place ceva, ţin să precizez că e "părerea mea", că "din punctul meu de vedere" sau că "mie, personal". Asta pentru că, până la urmă, de gustibus...

Aşa că vă puteţi imagina ce figură am avut ieri când am avut parte de următoarea replică: "Păi, fată, să-ţi spun eu cum e cu Rammstein ăştia...Sunt o trupă de câcat, care cântă nişte melodii de câcat!" - explicaţia oferită de o colegă altei colege, după ce, cu o secundă înainte, tocmai spusesem că mi-ar plăcea să merg să văd concertul Rammstein, pentru că mi se pare o formaţie super tare, pentru că am auzit că fac super show, pentru că mie-mi plac şi versuri, şi linie melodică, şi prezenţă scenică!

Mi-au picat plombele, mai aveam puţin şi-mi pica maxilarul cu totul. Nu de alta, dar a fost genul ăla de replică pe care nu-l poţi localiza, la care nu te aştepţi nici în ruptul capului. Pentru că domnişoara în cauză, ale cărei gusturi nu le-am criticat niciodată cu toate că n-au fost puţine cazurile în care eram în dezacord, s-a gândit să-mi desfiinţeze pif-paf preferinţele.

Păi, să ne lămurim. Din câte ştiu eu, dacă nu altceva măcar bunul-simţ te obligă să nu-l jigneşti pe ăl de lângă tine. Mai degrabă îi spui că e prost pe faţă, decât să spui că ceea ce lui îi place e "de câcat". Nu ştiu, aşa gândesc eu; să accepţi şi părerea celuilalt, chiar dacă nu eşti de acord cu ea. Să o laşi să existe, nu să-i astupi gura cu bocancul. Dacă eşti foarte şmecher, şi te ţine, poţi aduce argumente pentru care o chestie sau alta e naşpa, dar limitându-te la punctul tău de vedere. Nu vii şi decretezi pe nepusă masă că aia e naşpa, da' naşpa de tot, fără să poţi spune şi altceva decât "pentru că aşa zic eu". Păi, aşa mă pot trezi şi eu spunând că Mozart e naşpa, că Michelangelo e nasol, că Dali e naşpet, doar pentru că mie nu-mi place (şi, să ne înţelegem, cei trei aleşi drept exemplu chiar îmi plac). Fără să vin cu argumente. Fără să am o bază. Poate că nici măcar nu ştiu mare lucru despre ei şi poate tocmai faptul că nu-i ştiu mă face să-i discreditez pompos.

De ce m-am atacat? Pentru că faza de ieri nu e o chestie singulară. Am văzut, auzit, citit persoane care îşi dau cu părerea despre ceva, catalogându-l drept rău, urât, scârbos, fără să vină şi cu argumente. Mai mult, pretinzând că părerea lor e general valabilă, de necombătut. Încercând să impună ceva doar pentru că aşa vor ei. Păi, să mă scuzaţi dacă nu pot accepta un verdict doar pe ochi frumoşi. Doar pentru că gusturile tale nu se pupă cu ale mele, asta nu înseamnă că unul dintre noi e prost. Înseamnă doar că unul are o părere, şi celălalt alta. Dacă mă convingi - cu argumente viabile - că ai dreptate, atunci chapeau! Altminteri, lasă-mă în ignoranţa mea să cred că Rammstein face muzică...

Şi dacă vrei să-ţi exprimi dezacordul, fă-o puţin mai subtil. Nu de alta, dar pentru Hitler a fost uşor să-şi impună punctul de vedere, chiar dacă nu prea avea dreptate. Dar cred că am trecut demult de el. Şi nici nu cred că mai e cazul să apelăm la camere de gazare doar pentru că nu împărţim aceleaşi convingeri. Nu de alta, dar am ajunge să ne gazăm între noi.

15 comentarii:

  1. ...am eu o vorbă, legată de gusturile oamenilor... dar mă abțin
    Cei mai mulți oameni nu au "balls", pentru a spune ce gândesc, în față. Concluzia: decât să vorbești cu ei despre lucruri personale... mai bine aștepți câteva ore, și vorbești cu un/o prieten/ă. Îți spun din experiență...

    RăspundețiȘtergere
  2. Smade si Papusoi mai mult ca sigur :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu unul nu-mi exprim dezacordul in maniera aleasa de tipa respectiva, decat daca stiu sigur ca dezacordul meu va ataca in plexul solar persoana vizata, si ca respectivul dezacord va deschide noi drumuri catre un minunat scandal:D
    In alte cuvinte nu am pareri contrare de emis cu voce tare si cu intentia vadita de a face rau la stomac interlocutorului decat daca vreau sa ma cert!
    Sweet isn't it ?:P

    RăspundețiȘtergere
  4. Poti sa nu fii de acord cu parerea sau cu gusturile cuiva, dar o poti face intr-un mod elegant si finut, fara sa acuzi si fara sa jignesti. Pentru asta insa iti trebuie o delicatete a gandirii si a simtirii pe care putini o au.

    Si cum sunt nepoata de marinar grec ce se incaiera in toate porturile Mediteranei, am sa-mi permit sa-i urez domnisoarei in cauza sa nu mai aiba parte in viata ei de cacat, sa o chinuie constipatia si sa-si cheltuie toti banii pe Ciocolax, Dulcolax si ceaiuri de crusin. Si asta din tot sufletul meu frustrat ca nu pot sa ajung la concertul Rammstein. Reise, reise...

    RăspundețiȘtergere
  5. N-are rost sa te enervezi,faci riduri si nu se merita.Eu ii las in pace si rad,asta ii enerveaza si mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. off, dulce Romanie !! ce-ai ramas la fel ...

    RăspundețiȘtergere
  7. @S - da' nu era personal...era o chestie simpla, o informatie pe care putea s-o uite in 30 de secunde:-??

    RăspundețiȘtergere
  8. @Alexiuss - :))very sweet:))
    de obicei evit faza cu "lovitul in plex", dar nu ma dau in laturi de la o "contrazzice" buna:))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Vesper - exact asta ziceam si eu! nu e nevoie sa-i dai in cap cuiva doar pentru ca nu esti de acord cu el.
    cat despre Rammstein, las' ca mai vin ei si alta data:))

    RăspundețiȘtergere
  10. @Fetita Junglei13 - mey, nici eu nu prea bag in seama, dar reactia asta m-a lasat masca. nu ma asteptam la ea...

    RăspundețiȘtergere
  11. @Alina - simt nostalgie in glasul tau?:P

    RăspundețiȘtergere
  12. eu incerc pe cat posibil ca atunci cand fac o remarca de genul asta sa spun "eu cred ca" sau "mie mi se pare ca". asa e normal sa faci cand nu e vorba despre un adevar general valabil.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Alina - si eu, pentru a evita reactii gen reactia mea:P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger