.

miercuri, 28 aprilie 2010

Ce le naşte unora mintea

M-am trezit la o oră mult prea matinală pentru mine. În timp ce-mi făceam cafeaua am auzit ceva ce m-a făcut să-mi ciulesc antenele. De menţionat că nu sunt nici foarte receptivă, nici foarte vioaie imediat după ce mă dau jos din pat - vreo trei ore după, adică - deci clar era ceva important. Din seria lucrurilor care mă calcă pe ficaţi, mă termină, mă transformă.

Cică Măria Sa, prefectul capitalei, a înaintat o propunere care, dacă este aprobată, va duce la eutanasierea câinilor vagabonzi, atât timp cât nu se găseşte nimeni să-i revendice. Cu alte cuvinte, după ce ne-am bătut cu pumnul în piept şi am pus - măcar cu numele - pe picioare o "poliţie a animalelor", după ce au apărut câteva asociaţii care se chinuie cum pot pentru a ajuta animalele fără stăpân, când din ce în ce mai multă lume se implică pentru a steriliza şi a stopa astfel, pe cale cât mai umană, înmulţirea câinilor fără stăpân, vine unu' din ăsta cu câte o idee care ne trage cu mulţi ani înapoi.

Adică vezi tu, dragă, a visat el aşa într-o noapte că va deveni salvatorul bieţilor oameni nevinovaţi, care suferă urgia maidanezilor, propunând eutanasierea în masă. Sincer acum, eu nu văd mare diferenţă între maidanezi şi copiii străzii - cunoscuţi de mulţi sub numele de "aurolaci" - care cerşesc sau îţi subtilizează portofelul. Tot fără stăpân sunt, tot nu produc nimic, tot pot deveni agresivi. Să-i eutanasiem şi pe ei, că tot se poartă . Ce mai contează cum scăpi de ceva ce te supără, dacă ai scăpat? Şi Hitler a mers pe acelaşi principiu, deci, Sieg Heil!

Recunosc că pe mine nu m-a ţinut să mă duc la un adăpost pentru câini. Pentru că nu ştiu cum aş pleca de acolo, şi bat la pariu că aş visa dup-aia doar boturi umede, cozi fluturătoare şi priviri bune care spun "ia-mă acasă". Nu mă ţine psihic. Repet, cu orfelinatele n-am nici o problemă, pentru că un om se descurcă altfel. Stă şi-n cap şi tot se descurcă. Iar cei care nu se descurcă, soarta...Asta e. Dar măcar, la un moment dat, li s-a oferit şansa de a încerca să se descurce. Un animal n-are cum. Decât dacă dă din coadă, sau dacă muşcă ca să se apere. Iar dacă muşcă, e considerat periculos, şi omorât. La fel, nu văd nici o diferenţă între un câine care muşcă şi un om care omoară cu sânge rece. Şi pe ei nu se oferă nimeni să-i eutanasieze. Cu toate că există riscul de omorî over and over again.

Şi mă miră faptul că un om care ar trebui să gândească - doar de asta e prefect - poate veni cu o idee atât de minimalistă. Ar putea să propună fonduri pentru sterilizare şi îngrijire, amenzi pentru cei care sunt responsabili de existenţa câinilor vagabonzi, dezvoltarea "poliţiei animalelor", dar nu! El se gândeşte că ar fi bine să omorâm tot ce nu ne convine. Cât de brută trebuie să fii? Cât de crud şi violent şi sadic? Mă-ntreb ce părere ar avea PETA despre propunerea domnului prefect, şi Brigitte Bardot, şi toţi oamenii ăia care şi-ar da braţul stâng ca să pună capăt violenţei gratuite împotriva animalelor.

Da, ştiu, unii vor spune: "Păi, ştii că nu mai poţi merge pe stradă din cauza haitelor de câini. Sar la jugulară, şi te sfâşie, şi te mănâncă de viu!" Să fim serioşi. Am trecut şi eu prin cimitir - unde sunt, într-adevăr, haite organizate -, am trecut printre gingii ridicate, şi lătrături, şi mârâileli, dar n-am păţit nimic. Şi-n plus, un câine nu atacă decât dacă îi e foame. Şi dacă îi e foame, tot vina omului este. Da, ador organizaţiile care sprijină sterilizarea, şi deparazitarea, şi îngrijirea câinilor fără adăpost. Pentru că un câine sterilizat e un câine care clar nu e violent, care nu mai poate să facă pui de-a valma, care nu mai are de aşteptat decât să moară de bătrâneţe. Şi fondurile alea care ar trebui să se ducă spre eutanasiere, ar putea la fel de bine să se ducă spre sterilizare, fără să inventezi un abator de câini. Dar poate că domnul prefect nu s-a gândit până acolo. Sau poate domnul prefect nu a gândit deloc. Poate că, în ciuda faptului că e plătit să gândească, trebuie s-o facă alţii în locul lui.

Mă gândesc aşa: dacă nu v-aţi direcţionat cei 2% - eu una încă n-am făcut-o - şi vă plac câini, pisici, grămezi de animale - vii, nu ca în visele unora -, şi n-aveţi planuri măreţe cu ei - gen Smurd - ce-ar fi să-i "donaţi" către organizaţiile care se ocupă de maidanezi? Măcar aşa ar scădea numărul "posibililor eutanasiaţi", iar cei care au asemenea idei vor fi nevoiţi să renunţe la ele, din lipsă de "subiecţi". Dacă aţi avut, sau aveţi, sau aţi vrea un animal de companie, gândiţi-vă măcar la asta. Schimbările vin din gesturi mici, dar multe. Părerea mea.

14 comentarii:

  1. Să-i omoare pe toţi,nu vreau eu să mă gândesc dacă le e foame sau nu,dacă sunt castraţi sau nu,atunci când latră 10,cu colţii spre mine.Anul trecut a trebuit să ajung până pe banda a doua a unui bulevard din Bucureşti pentru a scăpa de nişte câini.Cred că nu i-ai văzut bine de tot pe cei din Bucureşti,abia atunci vei vedea că e bine să fie omorâţi.E clar,sterilizarea n-a mers,au sterilizat probabil 40.000 imediat după ce-au făcut 50000 de pui şi degeaba...Cu câinii e delicată treaba şi nu merge altă variantă.Ok,dom'le...ai câine,tre' să îl ţii numai în lesă şi-i dai drumul pe stradă doar în spaţiile amenajate,aşa regulă să fie,altfel amendă.Maidanezii să dispară.

    RăspundețiȘtergere
  2. trebuie, din cand in cand, sa apara cate o stire care sa starneasca controverse si sa distraga atentia poporului de la starea jalnica in care stam cu partea financiara. A fost mai intai flacara violeta, apoi boala lui base, acum sunt cainii. Eu sunt de acord sa fie eutanasiati, in masura in care se face acelasi lucru si cu vagabonzii de pe strazi si din canale. Aceeasi masura pentru toti, si nu ma opun. Altfel, vreau sa fie sterilizati si tratati uman.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, asta s-a dezbatut si de dimineata la Guerrila si din pacate destul de multi au dat mesaj ca ei sunt de acord pentru ca au fost muscati de maidanezi, sau pentru ca le este teama pentru copii lor, sa nu fie muscati. Foarte buna ideea cu redirectionarea procentului de 2% pentru salvarea animalelor fara adapost.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Camelcutza - exact, atat vreau. sa ne ridicam la statutul ala de "om" pe care-l pretindem.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Alexandra - azi mi-am downloadat formularul. saptamana viitoare il depun. sper sa nu fiu singura:P

    RăspundețiȘtergere
  6. @Blindius - de obicei, inainte de sterilizare, se verifica daca acel caine e violent sau nu. nu mi se pare normal sa omori 1000 de caini pasnici care, la urma urmei, au ajuns fara stapan din cauza mea, sau a ta, doar pentru 1 violent.
    iar maidanezii sunt maidanezi pentru ca noi i-am lasat pe strada, nu pentru ca au ales ei sa moara de foame.
    iar unde sunt fonduri pentru eutanasiere, sunt fonduri si pentru sterilizarea tuturor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Noi, din păcate-ntodeaunaam avut în funcțiile înalte oameni care ne-au tras înapoi cu ani de zile... :(

    Te-am inserat în blogroll. :) Ai un blog splendid!

    RăspundețiȘtergere
  8. Camelcuţa,cum pizda mă-sii de treabă poţi trata UMAN un ANIMAL ? Omul a permis ca animalul (câinele) să fie domesticit,nu invers.Omul decide soarta câinelui,este absolut normal.Pretexte moralizatoare gen ''vai,dar câţi oameni sunt animale...'' sunt NIMICURI.Camelcuţa,să-ţi deformeze faţa o haită şi să vezi ce vei da afară toată umanitatea din tine.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Blindius - cred ca, de fapt, animalul s-a lasat domesticit. si, cu riscul de a ma repeta, da, poate niste caini au muscat; poate chiar au omorat. asta nu inseamna ca toti sunt violenti si trebuie omorati. pentru ca, daca e asa, eu propun sa-i omoram pe toti criminalii in serie, violatorii, pedofilii. sunt mai multi, si au si capacitatea de a distinge binele de rau, spre deosebire de un caine.

    RăspundețiȘtergere
  10. frate..sa-mi bag ce egoista esti,nu numai din postul asta ne dam seama,din tot ce scrii

    RăspundețiȘtergere
  11. @Anonim - ti-a luat mult sa-ti dai seama;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Cami, te ador pentru articolul ăsta! Și pt că gândești așa! >:d< Și mi-e, sincer, milă de "oamenii" care nu iubesc pisicile, câinii... Mi-e milă de ei pt că n-or să afle niciodată cum e să fii OM, pt că or să fie mereu niște ființe incomplete, pt că părerea pe care o au despre ei e mult diferită de ceea ce sunt ei în realitate... Eu,personal, n-o să am niciodată încredere în cineva care nu iubește animalele...oricât de simpatic, de corect, de deștept ar fi... :) Și, dacă să gândești și să simți așa vis-a-vis de animale înseamnă că ești egoist, atunci mă trec bucuroasă în capul listei cu "egoiști"! :d

    RăspundețiȘtergere
  13. @Inache - ms, ms:P sper să fim din ce în ce mai mulţi "egoişti" din ăştia...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger