.

marți, 13 aprilie 2010

Trăistuţa fermecată

Vom discuta azi despre marele mister, despre obiectul care dă bătăi de cap bărbaţilor - şi, uneori, altor femei - mai mult decât un flirt ratat, mai mult decât o avansare ratată, mai mult decât Waterloo lui Napoleon - ţineţi-vă respiraţia - POŞETA!

Da, poşeta e mai misterioasă decât Triunghiul Bermudelor, arhivele Vaticanului şi catacombele Romei la un loc. Pentru că poate conţine diverse chestii, uneori ordonate alfabetic, alteori aruncate haotic, pentru că mereu găseşti lucruri la care nu te aştepţi, pentru că miroase a parfum fără să aibă parfum în ea, pentru că dă naştere la legende.

N-am umblat niciodată în poşeta unei femei fără să mi se dea acordul în prealabil. Mi se pare un loc mult prea intim ca să-mi bag nasul, mult prea personal. Dar, fie ea poşetă plic, sac à main sau poşetă poştaş, toate conţin obligatoriu: oglindă, ruj - 1, 2, 3, poate chiar mai multe, în funcţie de stăpână - mobil, chei şi, posibil, un mascara. Astea sunt must have-urile. Urmează apoi, într-o ordine aleatorie, şerveţele nazale, perie de păr, creion de ochi, gel de duş, încărcător pentru mobil, brichetă, trusă de manichiură, drec, pix - unul sau mai multe, de obicei toate fără pastă - lac de unghii, acetonă, pensule, fard de pleoape, fard de obraz, pudră, plasturi, pliculeţe de ceai şi paracetamol. Eu, una, n-aş fi deloc mirată dacă aş vedea în poşeta unei femei o plantă, cu ghiveci cu tot. Pentru că îngrămădesc într-un spaţiu relativ mic toată casa.

Am văzut cum o poşetă poate fi transformată uşor în geantă de vacanţă, cum pot încăpea în ea şi costumul de baie, şi loţiunea de soare, şi gelul de duş, plus sus-amintitele cosmetice. Am văzut poşete care conţineau o sticlă de whisky, poşete folosite pentru transportul pisicii, poşete cu pachete de cafea şi poşete cu cutii de bomboane. Am văzut tot ceea ce poate conţine o poşetă, şi tot sunt fascinată de capacitatea stăpânelor de a înghesui în ele o parte din viaţa lor.

Ce nu pot să pricep e cum au loc să bage într-o poşetă plic numai chestii utile, de unde ştiu exact ce să ia şi la ce să renunţe în momentul în care "îşi fac poşeta", cum reuşesc să trieze atât de bine utilul de inutil. E o chestie care mă depăşeşte.

Bineînţeles că, tot în poşetă, vei găsi, dacă ai răbdare să cauţi, ambalaje de bomboane - pentru că posesoarea nu aruncă ambalaje pe stradă, nu era nici un coş prin preajmă, şi pe urmă a uitat de existenţa lor -, bonuri din magazine, prospectul de la vitaminele pe care le-a cumpărat săptămâna trecută, eticheta de la bluza pe care a luat-o drept cadou pentru mama, brelocul pe care nu-l foloseşte, dar care e atât de draguţ, că nu se îndură să-l arunce, jucăria de la oul Kinder pe care l-a luat alaltăieri şi da, cutia de Tic-Tac despre a cărei existenţă a uitat complet, pentru că nu foloseşte Tic-Tac, ci gumă, dar a atras-o în momentul ăla pentru că era portocalie şi ciudată.

În plus, mai are şi mostre de fond de ten, pliante de la agenţiile de turism, biletul de tren de vara trecută, şi câte şi mai câte.

Sincer, înţeleg fascinaţia bărbaţilor pentru poşetă, pentru că - din punctul meu de vedere - e ca o trăistuţă fermecată, în care poţi găsi tot ceea ce-ţi doreşti. Feminitatea.

7 comentarii:

  1. draga cami-mai nou experta in genti,gentute,plicuri..poseta mea e celebra.folosita drept cobai,deci,celebra.intrebarea se pune:de ce nu gasesc niciodata nimic?
    mab

    RăspundețiȘtergere
  2. @mab - pai, daca o folosesti drept cobai, s-ar putea sa se fi suparat pe tine. am uitat sa mentionez ca posetele au o vointa proprie si o personalitate mulata dupa cea a stapanei:P

    RăspundețiȘtergere
  3. @Chocolatfollie, Mihaela, Bitzasp - :( in legatura cu comentariile...a fost un bug de net si nu mi le-a publicat blogger-ul:((
    Don't get mad:(

    RăspundețiȘtergere
  4. parca ai scris din perspectiva unui barbat..P)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger