.

joi, 20 octombrie 2011

Aurora boreală

Borealy îl ştiu de anul trecut, de când sugeram să diversifice secţiunea de bijuterii pentru femei şi să renunţe la "feed-back" clienţi. Evident că nici una dintre sugestii n-a fost pusă-n practică dar, pe principiul "dacă merge aşa, de ce să-l schimbăm", noi să fim sănătoşi.

Azi se schimbă puţin datele problemei: să-mi imaginez cum va arăta Borealy peste 20 de ani, adică tocmai în 2031. Mă-ndoiesc că peste 20 de ani vom putea citi gânduri sau pachetul va fi teleportat în faţa clientului; ba chiar cred că diferenţele nu vor fi epatante. Şi-o s-o luăm strategic, ordonat, regulamentar.

1. Tehnologii şi inovaţii.
Alb-albastrul va fi păstrat cu siguranţă pentru că, odată stabilită o imagine, constanţa îi conferă tradiţie.
Fiind vorba despre un magazin online, tind eu să cred că peste 20 de ani, când netul se va mişca cu viteza luminii, nu vor exista probleme de genul "mi se-ncarcă greu pagina". Vei putea vedea direct, rapid, produsul căutat; şi dacă habar n-ai ce cauţi, atunci explorarea va fi cu atât mai plăcută, cu cât fiecare produs va avea poză în mărime naturală.
În prezent, tot ce înseamnă poză e prezentat 2D. Ei, nu. În viitor vei putea să vezi cadourile 3D. Pentru că altfel alegi un inel, să spunem, dacă-l întorci pe toate părţile, decât dacă-l vezi plat.
Consilierii clienţi vor fi 24/24 on-line, gata să răspundă oricăror întrebări, oricât de stupide sau naive. Telefon, sms, mail, chat, video-chat, în funcţie de preferinţele clientului.
Livrarea va fi realizată şi ea non-stop, 7 zile din 7, oriunde, în maximum 4 ore de la comandă, astfel încât să fii salvat şi-n cele mai neaşteptate situaţii.

2. Evoluţia cadourilor.
Eu, una, recunosc cu lăbuţa pe inimă, ador cadourile. Mai mici, mai mari, mai colorate, cadouri să fie; poţi să-mi dai şi-un zar, şi tot mă bucur. Şi-mi place să le primesc, dar parcă mai mult îmi place să le dau. Dar nu despre preferinţele mele e vorba acum. Cum vor evolua cadourile peste 20 de ani? În funcţie de oameni.
Mă-ndoiesc de faptul că o bijuterie îşi va pierde vreodată din farmec, sau că o sticlă de whisky nu va fi mereu apreciată. Şi tare cred că modelele actuale de bijuterii, sau cravate, sau portofele, sau orice alte chestii drăguţe pe care le face azi lumea cadou se vor regăsi pe site la secţiunea "antichităţi" sau "oldies but goldies". Pentru că da, Borealy va avea şi o secţiune din asta, special pentru colecţionari sau pentru împătimiţii amintirilor.
În rest, cadourile vor fi aceleaşi; cu 20 de ani mai moderne, sau mai noi, sau mai "tehnice", dar aceleaşi în esenţă.



3. Raportul dintre magazinele tradiţionale şi cele online.
Am mai spus: prefer magazinele în care poţi intra, pipăi, proba. În care te poţi gândi, răzgândi, uita în oglindă; în care poţi să probezi 5 cămăşi şi să nu cumperi nici una. În care cântăreşti la propriu opţiunile. Plus că-mi face o deosebită plăcere să colind prin magazine, fără ţintă, doar din plăcerea de a vedea ce mai e nou. Dacă găsesc ceva care să fie dragoste la prima vedere, am cumpărat; dacă nu, am rămas cu plimbarea. Ca mine mulţi.
De asta nu cred că peste 20 de ani raportul tradiţional-online se va schimba prea mult. Hai, cu indulgenţă, dau un 60-40. Dar atât. Nici măcar jumi-juma. Pentru că femeile fac cele mai multe cumpărături, şi femeilor le place să-ncerce înainte de a cumpăra.

Acestea fiind zise, nu-mi rămâne decât să aştept 20 de ani, pentru a vedea dacă am veleităţi de Mama Omida.

SuperBlog 2011, etapa 7.

3 comentarii:

  1. dacă ai veleități de guru, sigur ai și de Mama Omida...:D Pot să te strig așa de acum înainte? Mami Omiduța... Pot?:D
    frumos scris!;) ăștia ar trebui să te asculte... oare știu că ai întotdeauna dreptate?:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Inache - să mă gândesc... NU!

    ms, ms:)

    RăspundețiȘtergere
  3. NU???... :( :( :( ăăă, și cum o să mă oprești s-o fac? :->

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger