.

marți, 25 octombrie 2011

Proză de umplutură

Blasfemie! Afurisenie în 7 biserici, excomunicare, apă sfinţită sfârâind furioasă şi Apocalipsă în premieră. Cum pui Zaharia Stancu, Jules Verne şi Nichita pe acelaşi raft lângă Sandra Brown şi Danielle Steel?

Aveam vreo 9 ani când le-am citit pe "marile doamne" ale literaturii siropoase. Pentru femei pline de sentiment, casnice, cu gloata de copii şi cu şosete de spălat, care trăiesc din telenovele şi poveşti romanţate de dragoste veşnică şi eternă. Doi porumbei pe-o balegă moale. Firul subţire. Romantism într-o doză atât de mare că la 9 ani îmi venea să vomit şi nu ştiam de ce.

Buuun, am luat, am citit, am zis "nu, mersi, prea multă dramă pentru viaţa mea". Eu zic că aia nici măcar nu-i literatură. E ceva. Indefinit. De scris într-o noapte, după ce te-ai matolit bine şi-ţi aduci aminte de cât de nefericită eşti. Şi dă-i cu povestea care te va salva. Mă, nu-i literatură. Da' cică dacă e tipărită şi copertată, e carte.

Şi-au trecut anii. Doar casnicele cu şorţ îşi mai adsâuceau aminte de ele şi suspinau că n-au mai citit o carte bună demult timp. Că Danielle Steel şi Sandra Brown nu se mai găseau decât la moşi, prin talcioc. La d'ăştia de voiau să scoată un ban şi să piardă timpul socializând.

Da' nu, că vezi tu, că cererea a fost atât de mare, şi lumea atât de nefericită, că proza siropoasă a reînviat. Şi nu oricum, ci cu coperţi frumos colorate, preţ accesibil şi aşezată nonşalant lângă clasici. Cu lăbuţa pe inimă spun că mi s-a ridicat sprânceana, m-am zburlit şi dup-aia m-am întristat. Pentru că dacă am ajuns să-i punem pe ăia care chiar au scris lângă femei lacrimogene şi cu hormoni zburdând dezlegaţi, nu mă mai miră nimic. Şi mai că-mi vine să-l regret pe Pruteanu. Ei, hai, nici chiar aşa, da' imboldul a existat.

Şi-acu' mă chinui să-i explic lu' Zaharia Stancu faptul că n-are nici o treabă. Unii n-ar ştii ce-i aia cultură nici dacă i-ar lovi Proust cu brioşa-n cap. Dar tare mi-e c-o să intre în depresie.

Pân' la următoarea sprânceană ridicată, la bună vedere!

22 comentarii:

  1. mie imi placeau sandra si danielle cand vedeam in '90 coperti cu blonde ravasite si dezbracate langa un cal.Acum ai dreptate, e revoltator!

    RăspundețiȘtergere
  2. @mab - revoltător? eu zic că trebuiau arse direct pe rug. mereu se oprea poza prea devreme:D

    RăspundețiȘtergere
  3. Am avut in casa un 'roman' de sandra brown (cred).
    Era cu coperta lucioasa cu EA despletita,blonda si langa cal.
    Tarziu am vazut ca era si EL pe fan, langa cal si langa EA.
    Asa de tare am fost indragostita.

    RăspundețiȘtergere
  4. @tot mab - "dragostea e oarbă", suspină ea, dându-şi blondele plete la o parte cu o mână; a doua mângâia visătoare coama calului, în timp ce cu a treia tasta aceste rânduri...

    mă reprofilez :D

    RăspundețiȘtergere
  5. te-ai nascut cu trei manute.lasa.nu plange.sunt si copii cu patru.

    RăspundețiȘtergere
  6. @iar mab - daaaa, zici doar aşa, ca să mă amăgeşti... ştiu eu că nu există decât cu 5; patru e sărit, din motive rasiale.

    RăspundețiȘtergere
  7. ai deviat de la blonde.ma mut pe alt sait

    RăspundețiȘtergere
  8. @ristina cantal - nuuuuuuuuuuu, la mine pe sait sunt multe blonde. dau adunarea!

    RăspundețiȘtergere
  9. greta cristina felicia liliana petronela antal26 octombrie 2011 la 01:00

    m-am mutat

    RăspundețiȘtergere
  10. dragă greta cristina felicia liliana petronela antal - te rog eu frumos, nu te muta, că promit că aduc blonde multe, şi despletite, şi lângă cal. toate numai ca să mai stai:D

    RăspundețiȘtergere
  11. mda ... fara Coelho tot degeaba!

    offtopic: mai poti? adica mai ai nervi sa tot ridici spranceana la cate intalnesti in viata de zi cu zi?

    RăspundețiȘtergere
  12. daca imi mai spui o singura data 'greta'imi mut comentariile pe crestinortodox.ro.

    RăspundețiȘtergere
  13. @petronela - deci petronelei nu-i place de greta... să-nţeleg că felicia are probleme cu liliana?

    RăspundețiȘtergere
  14. @INTJ - să-mi aduc aminte să mă enervez şi pe coelho:D

    cum să nu? o zi fără nervi e o zi pierdută; iar la sprânceană, deja am bicepşi...

    RăspundețiȘtergere
  15. @Camelia - asta e bine de stiut ... ca nu intineresc pe zi ce trece si e reconfortant sa stiu ca morile de vant nu vor scapa ieftin. :)

    RăspundețiȘtergere
  16. @INTJ - stai fără grijă, morile de vânt nu vor avea linişte cu mine prin preajmă;)

    RăspundețiȘtergere
  17. :))))) ce ras am tras. Da' brunete n'aveau, dom'le, brunete? :))

    RăspundețiȘtergere
  18. @Torden - parcă-mi aduc aminte de-o brunetă care se-ndepărat de-o casă-n flăcări... da' nu garantez claritatea amintirii:D

    RăspundețiȘtergere
  19. Vezi că t-aștept c-o sprânceană ridicată spre Clipe de Cluj! Hehehehe. O amintire, o impresie din Cluj! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. @Napocel - da, ştiu, n-am uitat:) şi încerc, pe bune că-ncerc:P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger