.

marți, 18 octombrie 2011

Încălzire mincinoasă

Mă, cică se-ncălzeşte planeta. Anii trecuţi era o panică majoră: că se topesc gheţarii, că o să ne inundăm, că vom fi ca-n Waterworld şi alte fatalisme de genul ăsta. Pentru mine era simplu: ne inundăm, facem plută şi supravieţuim. Ba ne mai şi bronzăm frumos pentru că, dacă se-ncălzeşte, visul meu de-o vară veşnică devine realitate. Nu vedeam nimic rău în încălzirea asta globală.

Nici acum nu văd. Da' unde e? Vreau să simt încălzirea, vreau s-o pipăi, vreau să mă adopte şi să mă încălzească până-mi iese tot frigul din oase. Până simt că-mi arde pielea şi pot folosi loţiunile alea de plajă pe care le-am cumpărat şi le-am uitat acolo. Până pot să fac ou ochi pe tigaia lăsată la soare.

Numai că afară e din ce în ce mai frig. Că s-au gândit unii că încălzirea asta e un lucru rău. Cel mai rău. Că, dacă o ţinem tot aşa, peste 200 de ani e posibil să fie Waterworld, şi că trebuie să ne gândim la generaţiile următoare. Mă, peste 200 de ani o să fiu dead, over, kaput, конец. Ce-mi pasă mie că atunci se vor îneca cu toţii? Cu ce mă-ncălzeşte pe mine că lor o să le fie bine, dacă eu acu' tremur?

Nu, că, gândeşte-te la balenă şi la delfin. Păi, mă gândesc. La ăştia de acum. Peste 200 de ani, delfinul cu care stau eu la o şuetă din când în când, o să fie la fel de mort ca şi mine. Balena, la fel. Nu, că urmaşii noştri... Ai voştri, mă. Că ai mei n-or să existe. Şi dacă printr-o minune biblică vor exista, atunci vor fi îndeajuns de deştepţi, încât să se salveze; să supravieţuiască şi să întemeieze noua dinastie Cameliană. Dacă n-o să-i ducă capul, atunci ar face bine să moară, pentru că nu de tăntălăi are nevoie dinastia.

Şi de ce mi-ar păsa de-un posibil viitor în care ei vor fi bine mersi, dacă eu acu', în prezent, tre' să arunc al cincilea pulover pe mine, ca să-ncep să-mi simt organele? Nu-mi pasă, frate, nici măcar în vârful degetelor îngheţate. În curând or să cadă şi-o să tastez cu pumnul.

Să vină, deci, încălzirea globală! Să ne perpelim ca peştii pe uscat, să fim peşti în uleiul încins din tigaie, să ne prăjim ca guvizii şi să ne bucurăm de soarele prezent, nu de perspectiva unor urmaşi posibil fericiţi. Anarhie!

Pân' la următorii nervi, la bună vedere!

13 comentarii:

  1. tare de tot!!!:D și-a venit la fix...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Parcă ziceai că nu vorbești decât despre ceea ce cunoști foarte bine. Idea asta naivă cu dacă se încălzește e bine că fac plajă e un exemplu clar că nu înțelegi despre ce vorbești și ce înseamnă încălzire GLOBALĂ, nu locală.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai de fapt, se zice ca incalzirea globala se va manifesta prin accentuarea extremelor, veri mai calde si ierni mai reci, furtuni mai puternice, etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmm... eu am citit undeva ca s-ar putea sa fie de fapt inceputul unei noi ere glaciare, care cica ar dura intre 60 si 80 de ani, ceea ce ar putea fi si mai rau decat incalzirea globala.
    http://atlantis-ariel.blogspot.com/2011/02/era-glaciara-incepe-in-2012.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Ia citește un pic de ce climatologia este prost înțeleasă.

    http://www.guardian.co.uk/environment/2011/oct/14/rick-perry-texas-censorship-environment-report

    Exact, agende politice, n-are nimic de-a face cu știința.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Zergu - să-nţeleg că n-ai prins părţile ironice şi miştourile.

    cât despre ştiinţă, las oamenii serioşi să se ocupe de ea.

    RăspundețiȘtergere
  7. @C - ok, da' vara unde a fost? că iarna deja o simt de anul trecut.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Angel - asta e mai grav decât frigul de afară. o eră glaciară e exact ce-mi trebuia!

    RăspundețiȘtergere
  9. cine a dat 'enervant' e delfinu'

    RăspundețiȘtergere
  10. @nu sunt delfinu - să găsim delfinul, zic!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger