.

luni, 17 octombrie 2011

Daţi-ne noaptea înapoi

Să fi avut vreo 15 ani când am citit manifestul. Andrea Dworkin mi-a făcut instructajul în materie de "feminism", dar partea cu noaptea n-am digerat-o foarte bine atunci. Adică, de ce să-ţi fie frică de noapte? Sau, mă rog, mi se părea mai puţin probabil chiar să păţeşti ceva noaptea. Doar stai în oraş, nu? Iei un taxi, dai din mâini, eventual mai ţipi puţin, şi gata, nici un pericol.

Mai târziu am aflat că nu e chiar aşa. Şi-am ajuns la o dilemă: cum de bărbaţi care, atunci când treci pe lângă ei în timpul zilei, n-au nici măcar tupeul să se uite în direcţia ta, odată venită noaptea capătă curaj? Da' curaj d'ăla, de nu te lasă să treci, te mai apucă şi de mâini, te fac să ai palpitaţii că s-ar putea să ajungi machiată natural acasă şi alte d'astea?

Care-i miracolul prin care noaptea se transformă? Ca ce chestie să-mi tremure mie cămaşa când mă duc să-mi iau un pachet de ţigări, doar pentru că nu mai e soare, e lună pe cer? Oare dacă ar purta măşti pe stradă, ar avea acelaşi tupeu şi-n timpul zilei?

Nu vreau marş feminist cu bannere, şi plăcuţe, şi lumânări aprinse prin care să ne revendicăm noaptea. Am crezut că timpul pentru acţiuni de genul a trecut demult. Vreau doar să ştiu că pot ieşi la ora 12 din noapte pân' la magazin, fără să dau de figurile lu' cutare, care se simte mai cocoş doar pentru că ceasul îi spune că are voie. Am dreptul la noapte, la fel cum am dreptul la zi. Şi vreau să am dreptul ăsta, fără să fie nevoie să fac cursuri de autoapărare sau să merg cu spray-ul ăn buzunar. Pentru că noaptea e pentru toţi; mai ales dacă obişnuieşti să dormi toată ziua...

Pân' la următoarea dilemă, la bună vedere!

18 comentarii:

  1. Total de acord, mai ales atunci cand lucrezi pana la 12 si nu ai tigari, whiskass, pufuleti, napolitane,supa la plic la 12.30.
    Noaptea Dihaniilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. uneori vreau sa ma marit cu o firma de paza si protectie

    RăspundețiȘtergere
  3. @mab - şi cum de obicei se-ntâmplă să rămâi fără ceva - orice - dă-i cu panica. că unii nu vor să priceapă că şi noaptea se pot face cumpărături...

    la asta nu m-am gândit până acum. dar cred că ar rezolva muuulte probleme. întrebarea e: cu care dintre ele???

    RăspundețiȘtergere
  4. eu cumpărând bureţi de bucătărie.ora 12.30.conditii de ploaie si vat slab pana la moderat.Chiosc luminat de bec slab prietenos cu mustele.
    el : "Pepuşe, vii des p-aici?"
    eu : "locuiesc aici."
    el : "in chioşc, gazeluţă?"

    RăspundețiȘtergere
  5. @mab - tre' să recunoşti că măcar a avut bunul simţ să folosească dulcegăriile deja cunoscute. a fost politicos de-a dreptul...
    măcar s-a oferit să te ajute cu bureţeii până acasă?:D

    RăspundețiȘtergere
  6. enervanta aia cu 'mab spunea... '

    RăspundețiȘtergere
  7. @mab - s-o desfiinţăm, zic! propuneri?

    RăspundețiȘtergere
  8. da,io!:D înlocuiești cu: "înțelept grăia adevărul acesta, pentru posteritate" :P

    RăspundețiȘtergere
  9. :)) ... nenea in tricou, huh :))?... hihihi
    By the way... minunea aia de te curenteaza e mai buna decat spray-ul. O scoti frumos din poseta, si.... "baazzzzzzz!!!!" :)))... "aaa... ce spuneai, nene? Ia d'aici!"
    ... la spray ai neplacuta sansa sa iti trimita vantul o rafala "iute" in ochi.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Torden - ăla, şi alţii ca el;)
    cred, cred, da' de unde faci rost de una din aia? tare m-aş împrieteni cu ea:D

    RăspundețiȘtergere
  11. @Cami...:)pai cred ca se poate face comanda pe net, de la magazinele de profil, dar in oras la noi... hmm, asta inca nu stiu.
    In ideea asta trebuie vazute si ultimele modificari in legislatie... ca dupa unii... cred c-ar trebui sa le si multumim talharilor...

    RăspundețiȘtergere
  12. @Torden - ultima dată când verificasem, nu erau tocmai legale. dar, dacă s-a schimbat ceva între timp, clar o drăcie din aia ar fi utilă, utilă de tot...

    RăspundețiȘtergere
  13. Mă întreb ce te-ai face dacă ai trăi într-o ţară unde nu există magazine NONSTOP sau cu orar prelungit, unde de sărbători nu se deschide DELOC magazinul? Gen Italia. :)) Pe mine mă apucau dracii numai când vedeam că se închid la 8 seara, chiar dacă aveam tot ce-mi trebuia. Dar să mai şi fi rămas fără ceva şi să-mi dau seama la 8 şi un minut. Şi mie îmi place să fac cumpărături noaptea. :D Mai ales dimineaţa pe la 3 sau 4.

    RăspundețiȘtergere
  14. @Liviu - aş deschide eu singurul magazin non-stop din ţară:D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger