.

sâmbătă, 9 octombrie 2010

A avea sau a nu avea domeniu

Blog-ul îl am de câteva luni bune. Nu e el ultra-mega, da’ e al meu; adică, fiecare chestie pe care am adăugat-o sau modificat-o la tema iniţială, e făcută cu mânuţa mea proprie şi personală. Mi-am bătut capul să aşez gadget-uri pe el, mi-am bătut capul să-mi dau seama ce-i aia SEO şi la ce foloseşte, mi-am făcut nervi că nu-mi apăreau comentariile, că prindeam câte o eroare babană, că nu reuşeam să aşez culorile după cum voia muşchiul meu. Îmi place să-l văd cum mă întâmpină el, albastru şi mândru, de fiecare dată când am chef de el; adică zilnic. Uneori, de mai multe ori pe zi.

Nu-l cheamă ca pe mine, şi asta îmi place şi mai tare. În momentul în care a trebuit să-l botez, mi-am zbătut creierii. Rău de tot. Până când am primit răspunsul salvator, şi-aşa i-a rămas numele.

Ştiam de la început că poţi să-ţi faci blog şmecher, cu .ro în coadă, contracost. Că există site-uri care oferă înregistrare domenii; care te lasă să fii mai stăpân pe blogul tău. Cam diferenţa între gazdă (unde stau blogosferic vorbind) şi chirie. Şi ştiu şi că n-ar mai face atâtea figuri platforma, şi că banda de net ar fi mai mare, că ai avea mai mult spaţiu pe server, că ai avea support tehnic 24/24, că ai fi mai uşor de reţinut de către cititori şi mai uşor "găsibil" de către Google. Da, sună fain; sună de-a dreptul încântător, şi preţul nu te arde la buzunar. Pe bune acu’.

În virtutea chestiilor ăstora, un domeniu propriu pare a fi soluţia ideală. Numai că, până la urmă, eu sunt eu. Aia care se ataşează de toate chestiile minuscule. Şi oricât de raţională ar fi decizia de a fi proprietar de domeniu, nu pot să nu mă gândesc că sunt deja câteva luni care mă leagă de adresa actuală. Că am crescut pe domeniul ăsta, că ar fi trist să nu mai primesc eroare 503, că nişte nervi din când în când ajută. Şi ar fi prea perfect – dacă mi se permite să spun aşa – un domeniu propriu; or perfecţiunea o prefer în alte părţi decât pe net.

Ca să răspund la întrebarea temă, nu, în momentul de faţă nu mi-aş cumpăra domeniu. Nu din comoditate, ci dintr-un soi de nostalgie. Pentru că, la urma urmei, nu’s eu blogger-ul ăla de profesie, care să-şi bată capul cu toate chestiile câtuşi de puţin tehnice. Sunt blogger din pasiune; şi asta poate exista oricum, nu doar pe .ro.

P.S. – Super Blog, etapa 5.

4 comentarii:

  1. Sunt absolut de-acord cu tine, exact prin aceleasi dileme trec si eu, si exact acelasi rationament ma determina sa continui pe platforma wordpress :) Un week-end frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Teo Negura - doi "nostalgici":P

    mulţumesc frumos; şi ţie unul la fel de fain:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un blogger din pasinue nu-si pune google ads pe blog. Si sa-ti mai dau un sfat: cat timp nu investesti intr-un domeniu, timpul pe care l-ai pierdut in dobandirea cunostintelor SEO e aproape pierdut

    RăspundețiȘtergere
  4. @Anonim - poate e aşa, poate că nu; în legătură cu adsensul, adică. în primă fază, faci ce vezi pe la alţii:)) dup-aia parcă n-ai mai scoate, măcar să vezi până unde poţi ajunge.

    cât despre timp pierdut, oricum îl pierd; de ce să-l pierd pe-un domeniu propriu?

    P.S. - aş aprecia dacă o critică ar fi însoţită şi de o "figură" adiacentă.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger