.

miercuri, 27 octombrie 2010

Criza la Real

Mărturisesc, la fel de sincer ca întotdeauna şi cu acceaşi lăbuţă dusă maiestuos la inimă, că pe mine criza nu m-a afectat. Nu, nu sunt nici Paris Hilton undercover, nici rudă directă cu Bill Gates; doar că, în timp ce toată lumea îşi frânge mâinile pentru că e criză, eu nu o simt. Da, spun drept: n-am chirie de plătit, pentru simplul motiv că stau la mine acasă; n-am copii de hrănit, pentru că nu-i voi face niciodată; n-am cele mari cheltuieli la întreţinere, pentru că da, consum puţin – la cât stau eu pe acasă, ar fi şi ciudat să consum mai mult; rate la bancă – în nici un caz. Mâncare? Nu, nu mă hrănesc cu aer, da’ dacă tot suntem la capitolul sinceritate, dau mai mult pe ţigări decât pe „de-ale gurii”; şi da, judecaţi-mă cum vreţi. Asta sunt. Criza nu m-a debusolat, nu m-a scos din ritm, nu m-a făcut să strâng cureaua.

Dar, reluăm, asta sunt eu. Mă duc în Real pentru că găsesc chestii pe care nu le-aş găsi în altă parte. Mă duc în Real pentru că-mi place să mă plimb printre rafturi, să-mi ia mult până să mă decid între o cafea şi alta aproape identică, pentru că doar acolo găsesc un anumit ceai roşu care-mi place, şi multe alte nimicuri de gen. Nu, nu mă duc pentru promoţii; nu cumpăr doar pentru că „e mai ieftin”, nu-mi refuz nimic pentru că, sincer, viaţa-i scurtă; şi dacă va fi să mă ajungă criza, nu mi-aş da palme ştiind că n-am profitat la timp?

Bineînţeles că nu toţi sunt eu; unii chiar au rate, copii, obligaţii. Şi-aşa ajungem la „Programul cel mai ieftin”, lansat de Real. Pe scurt, şi-au propus să creeze cel mai mic preţ pentru peste 300 de produse de bază – alimentare şi nealimentare – astfel încât să contracareze – într-o anumită măsură – efectele crizei. Au scăzut cu până la 20% preţurile, produsele sunt "semnalizate" pe raft, se merge pe principiul că doar solidarizând se va putea trece peste criză. Se subliniază faptul că nu e vorba despre o măsură temporară, ci despre un program în toată regula, care va include din ce în ce mai multe produse.

Bun, zic eu. Bună iniţiativă, adică. Să fim serioşi acu’, cui nu i-ar plăcea să cumpere acelaşi produs mai ieftin? Mai ales dacă te duci să-ţi faci „aprovizionarea” o dată pe lună, şi leu la leu se adună, şi la final vezi că ai economisit cât să plăteşti factura la mobil, să spunem. Normal că-ţi convine; şi normal că data următoare tot aici vei veni să-ţi faci cumpărăturile, pentru că te-ai obişnuit să fie mai ieftin, şi să fie la-ndemână, şi să fie mult mai lejer decât la magazinul din colţ.

Da’ ce te faci dacă ai de-a face cu clienţi cum ştiu eu că există? Care cumpără, spun „mersi”, şi dup-aia se plâng că se putea şi mai ieftin? Că au văzut ei, acolo, la concurenţă, că dădeau cu 1 ban mai puţin şi era şi mai aproape? Că e posibil să fie şi bun, şi ieftin, şi proaspăt, da’ e criză, dom’le, nu puteai să mai scazi? Ce, scădeai din buzunarul tău? Spun eu ce faci... Continui ce-ai început, pentru că plângerile vin şi se duc dar clientul, oricât de plângăcios ar fi, tot unde ştie că-i i-e bine revine. Chit că te-a făcut cu ou şi cu oţet înainte.

Nu, nu ţin morţiş să fac reclamă. Da, mi se pare strategie de marketing, dar dacă dă rezultate, de ce s-o căutăm şi de desuuri? Eu ştiu una şi bună: când vin ai mei de la cumpărături, şi vin, frate, cu sacoşe multe, şi zic c-au găsit mai ieftin, păi îi cred pe cuvânt. Pentru că eu cheltuiesc mai mult, şi ajung acasă c-o singură sacoşă. Repetăm, priorităţile sunt cu totul altele. Da’ dacă pe ei programul de criză din Real îi face fericiţi, cine sunt eu să mă pun în calea fericirii lor? Şi dacă asta mă scuteşte pe mine să-i aud că se plâng de criză, de ce n-aş fi mulţumită?

Zic aşa: criza cu victimele ei; dacă Real-ul mai resuscitează niscaiva victime, de ce să nu-l lăsăm? Ba chiar să-l ajutăm puţin, scriind despre asta? Părerea mea....

P.S. – Super Blog, etapa 17.

14 comentarii:

  1. Am citit cu interes, insa la mine nu exista Real in oras, fiind unul mai micut. Daca vreau asa ceva, dau o fuga pana la Sibiu. In rest, mi-a placut franchetea cuvintelor tale, te apreciez pentru asta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Marketing în timp real. :mrgreen: De fapt se putea și-nainte decriză.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Teo Negura - mulţumesc frumos:)

    păi, şi eu dau o fugă până-n capătul celălalt al oraşului pentru a ajunge în Real:P

    RăspundețiȘtergere
  4. @Napocel - :-?? cred că s-ar fi putut; da' dacă ar fi scăzut atunci, acum cât să mai scadă?:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat sa mai scada? Pai sa scada la un nivel real asa cum ar fi trebuit de fapt inainte de criza daca oamenii sa gandeau intr-un mod real, he he he he

    RăspundețiȘtergere
  6. @Napocel - joc rolul de avocat al diavolului, da' până la urmă, e o afacere; şi dacă n-ai profit, degeaba te mai numeşti "afacerist", nu?:D

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt si afaeristi curati; bineinteles foarte rari.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu toti si sunt mai putini decat cei verosi. :d

    RăspundețiȘtergere
  9. @Napocel - oricum îs puţini, deci slabe şanse să schimbe lumea:-??

    RăspundețiȘtergere
  10. La noi se va schimba lent si nu va ajunge la nivelul lumii (bune). Am prieteni si-n Ungaria, nu e o tara ca germania dar cunosc vreo 2 carora le merg afacerile constant, sunt multumiti iar stilul lor e curat, neveros si-au abordat marketingul pomenit de tine mai sus cumpatat si-nainte de criza. La noi totul e aiurea, iar pomenesc de marketing, marketingul mirosind la noi a nesimtire, lacomie, minciuna, hotie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu credeam ca-n Real e cel mai scump. E drept ca merg destul de rar si am aflat acum, de la tine, de programul lor anticriza. Si felicitari ca n-ai rate. Nici pe mine nu m-ar fi afectat criza asta din Romanica, daca nu cresteau valutele :))) Asa, insa, e jale, dar supravietuiesc, oricum. Nu se stie daca scapam pana la urma de Ciomu FMI, asa ca sa nu ma bucur pana in ianuarie :)

    RăspundețiȘtergere
  12. @Napocel - se va schimba atât de lent încât, mai mult ca sigur, nu vom prinde schimbarea; deci, de ce să ne stresăm?:D

    RăspundețiȘtergere
  13. @QED - păi, nu-mi prea place ideea de a depinde de bancă:-??

    acu' ce să zic...or fi fiind şi magazine unde găseşti "mai ieftin"; eu, deocamdată, sunt la capitolul real:)) când schimb, anunţ:P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger