.

joi, 14 octombrie 2010

Cadouri; multe cadouri

De data asta sunt manager. Manager de magazin on-line, manager de magazin cu cadouri, manager de fiţe. Pentru că da, asta a fost prima impresie când am aterizat pe Borealy. Ce-aş face dacă aş fi managerul lui? Aş da spargere şi aş dispărea cu toată marfa, direct într-o zonă care nu percepe taxe fiscale, unde mi-aş deschide magazin cu tejghea, aş vinde tot şi aş ajunge mai tare ca Bill Gates... Asta în ideea în care aş avea destul sânge-n vene.

În ideea în care trebuie să spun serios, s-o luăm cu începutul. Sistematic, cu plusuri şi minusuri.

În mod clar aş păstra sistemul de navigare, pentru că e uşor de folosit. Adică ai vizibilitate asupra tuturor produselor, nu trebuie să-ţi baţi căpuşorul tău frumos pentru a găsi cutare produs mai uşor, pur şi simplu ai secţiunile în faţă, desenate frumos, pentru cei care n-au timp sau chef să cerceteze tot site-ul, în căutare de ceva anume. Cu alte cuvinte, dacă eşti în căutare de cadouri de Crăciun, ai secţiunea cu pricina la-ndemână; la fel şi pentru cadouri pentru femei, bărbaţi, mă rog, ce caută lumea în momentul în care şi-a pus în gând să „cadoiască” pe cineva.

În principiu, găseşti de toate; cercei, brăţări, inele, cravate, şampanie, chestii de decorat apartamentul şi coşuri cu multe, multe chestii înghesuite pentru a da pe spate fericitul viitor posesor al cadoului. Livrarea e gratuită, poţi plăti ori la primirea coletului, ori prin ordin de plată sau card. Ăsta e un lucru bun, în condiţiile în care cam toate magazinele on-line taxează pentru livrare. Borealy nu. Şi-ar fi şi cam ciudat ca, în momentul în care comanzi de mult peste milion să-ţi spună „nu, că vezi tu, că mai ai şi taxe de transport”. Asta m-ar fi făcut să ridic din sprânceană.

Astea ar fi la plusuri. Ca minus... Da, mă repet, sunt cadouri de fiţe. Doar cadouri de fiţe. Adică, da, sunt faine, da, femeilor le sclipesc ochii când văd Swarovski scris mare şi pus pe bijuterie, bărbaţii bat satisfăcuţi din pălmiţe dacă primesc un Moet. Da’ ar trebui pus avertisment: dacă vrei să-ţi laşi juma’ de salariu aici, intră; dacă nu, treci pe lângă, să nu-ţi faci nervi degeaba. Dacă ai de gând doar să-ţi clăteşti privirea, la fel, click pe „intră aici”. Dacă nu, caută-ţi mătăluţă alt site de cadouri.

Şi pentru că suntem la secţinea bijuterii, tre’ să recunosc cu lăbuţa dusă sincer la inimă că ar trebui diversificată oferta. Nu de alta, da’ le-am luat, le-am bibilit pe fiecare în parte; fiecare inel, cercel, brăţară şi colier. Şi nu m-a atras nimic. Nimic n-a ţipat: „Ia-mă acasă, Camelia!” Şi nu era vorba de preţ; e vorba că, la bijuterii, îmi place să fiu surprinsă. Să mă frapeze cu ceva original, ciudăţel, ieşit din comun. Nope. Nimic. Bijuteriile sunt doar pentru o singură categorie de femei. M-am uitat la ele, şi-am gândit „discriminare”. Adică pe noi, ăştia de vrem altceva, ne-au uitat. Nici nu ne-au băgat în seamă. Aşa că da, aş băga pe stoc şi chestii mai puţin „comerciale”, dar atractive şi pentru altă secţiune de cumpărători.

Şi-aş mai face ceva: aş scoate secţiunea de feed-back clienţi. Pentru că e foarte teatrală. E exact ca atunci când citeşti o revistă pentru femei şi vezi că a fost premiată scrisoarea lunii. Şi scrisoarea aia a lunii e maximum de periaj pe care îl poate primi cineva. Periuţa la putere. Dacă te apreciază cineva, lasă aprecierea aia doar pentru tine. Se vede de la o poştă că e o laudă nu gratuită, pentru că poate clientul ăla chiar a fost satisfăcut, dar cam exacerbată. Şi ce e mult strică.

Şi-ajungem la capitolul argumente pentru convins clienţii... Aici e cu şustă, pentru că sunt două categorii de clienţi: ăi de vor să fie convinşi şi ăi de, în momentul în care încerci să-i convingi, nu ştiu cum să iasă mai repede pe uşă. Aşa că, pentru a împăca şi capra şi varza, aş păstra ideea de cadouri originale. Originalul atrage întotdeauna, şi merge pentru ambele categorii. Fiind vorba de un magazin on-line, n-ai alte argumente decât imaginea produsului în sine. Dacă cineva vrea să cumpere o va face cu siguranţă.

Şi tot în materie de argumente, aş „antrena” echipa de consilieri la telefon să răspundă repede, da’ repede de tot, să nu tragă de timp, să ştie exact ce are pe stoc şi să ştie să-ţi răspundă la întrebări de genul „ce circumferinţă are brăţara cutare”. Pentru că un serviciu clienţi bun, face mai mult decât orice alt argument. Un consilier care nu se bâlbâie şi care înţelege din prima ce vrei, e reclamă pozitivă.

Da, poate că „strategia mea” n-ar schimba cu mult „traficul” site-ului, dar cred că ar merita încercat. O schimbare uneori face bine.

P.S. – Super Blog, etapa 8.

14 comentarii:

  1. Imi place magazinul tau online :P Neaparat, tre' sa vad bijuteriile :)

    Multa bafta la concurs :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Alexandra - poate-poate găseşti ceva care să-ţi placă:)

    să fie;)

    RăspundețiȘtergere
  3. :))) pai tocmai feedback-ul ala cretinoid atrage clientzi :))) da shi tu un oki pe nejte studii statistice :))
    cat despre "sa răspundă repede, da’ repede de tot, să nu tragă de timp, să ştie exact ce are pe stoc şi să ştie să-ţi răspundă la întrebări de genul - ce circumferinţă are brăţara cutare"... hmmmm...are you kidding or somethin'???

    RăspundețiȘtergere
  4. @deus_pax - aşa o fi, nu zic nu, da' pe mine mă enervează cumplit; deci e imposibil să nu mai gândească măcar câţiva ca mine:P

    :)) nope, nu glumesc; în momentul în care o să am eu firma mea care să se ocupe cu relaţii clienţi (asta hăăăt, niciodată) toţi or să fie brici; or să înveţe acasă, pe brânci, să ştie să răspundă şi-n somn la orice întrebare:P

    P.S. - :D

    RăspundețiȘtergere
  5. poi ai zis vorba mare... "CATZIVA" ca tine... aceshti catziva sunt extrem de "catziva", so pot fi sacrificatzi in favoarea unei vanzari consistente, greshesc???

    cand itzi faci firma sa-mi zici sa verific telefonic, cand vine vorba sa incurc vanzatorii am o minte diabolica :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. @deus_pax - ai şi tu dreptate, da' cerinţa era ce aş schimba eu; şi pe mine mă exasperează partea aia:))

    or să fie atât de bine antrenaţi, că nici cea mai diabolică minte n-o să reuşească să-i deruteze; îi pun să treacă toate testele posibile şi imposibile şi, la final, înainte de a-i angaja, te las să te joci cu ei;))

    RăspundețiȘtergere
  7. yeeeeeessssss :))))))))))

    P.S. \:D/

    RăspundețiȘtergere
  8. @deus_pax - jucării noi;)

    P.S. - wow, that's a first:)

    RăspundețiȘtergere
  9. P.S. - as anything in our lives,it has to have a "first" :P

    RăspundețiȘtergere
  10. Mi-a placut articolul.

    Ar fi fost interesant sa detaliezi ce bijuterii iti plac tie si ai vrea sa le vezi pe site.

    Succes,

    Eugen

    RăspundețiȘtergere
  11. @Eugen Rasoiu - :) mulţumesc frumos...
    poate partea cu bijuteriile care-mi plac mie la o altă etapă?:P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger