.

marți, 26 octombrie 2010

Se ia un pachet de nervi...

Ce-mi place, frate, când oamenii sunt oameni până-n ultima picătură de măduvă umană! Ce-mi place când se dau rotunzi cu umanitatea lor, când varsă lacrimi pe şest, da'ţi cer un şerveţel, ca să nu ai nici un dubiu în legătură cu faptul că da, plâng pentru nefericitul ăla care nu ştiu ce măreţ sacrificiu a făcut, şi vaaaai, ce frumos şi înduioşător! Ce-mi place că n-or să uite şi n-or să treacă mai departe...

Chestie vizibilă: pisicile te ţin minte dacă le-ai făcut ceva rău; cu prima ocazie, se răzbună. Te zgârie, pe muşcă, mă rog, ce face o pisică în momentul în care e nervoasă rău pe tine. Da' prima ocazie vine undeva în cel mult jumătate de oră, şi-apoi sunteţi chit. Adică, tu ai tras-o de coadă, ea te-a umplut de sânge, nimic nu vă împiedică să staţi mai apoi să toarceţi fericite pe covor. Nu, că vezi tu, că la oameni nu-i la fel. Oamenii ştiu să se ţină bine de tot de râca aia, s-o păstreze acolo, adânc îngropată, şi s-o scoată la iveală de fiecare dată când le e oferită ocazia. Adică, nu e de ajuns să se răzbune o dată şi bine; trebuie s-o facă din nou, şi din nou, şi din nou.

Taică-meu zicea ceva de genul: "nu-i de ajuns că eşti şchiop, mai ia şi gheaba mea". Pentru mine, asta se traduce: "nu-i de ajuns că sunt la pământ, mai apasă-mi puţin cu bocancul pe tâmplă; şi când vreau să mă ridic, repetă mişcarea".

Dar, revenind la oameni. Daa, sunt buni, şi inimoşi, şi plini de iubire faţă de semeni, şi îngăduitori, şi şi-ar da şi cămaşa pentru tine. Asta până când se schimbă. Şi nu trebuie să le faci ceva. Nuuu, că dacă ar fi cu motiv, ar avea măcar o umbră de scuză. E de ajuns să li se pară că le-ai făcut ceva, şi-ncepe circul. E deschis la show, poftiţi de luaţi bilete!

Că le-ai mâncat pensia, că le-ai furat caii de la bicicletă, că te-ai uitat nu ştiu cum, în condţiile în care tu aveai ochelari de soare, totul se trece la carneţel. Nimic nu se uită, totul se reţine. Şi-apoi, când dau în tine îţi bagă o replică bombastică de genul "mai ţii minte acu' doi ani, când tu mi-ai zis să mă dau mai încolo, şi de fapt eu nu voiam, şi tu ai insistat, pentru că stăteam cu bocancul peste piciorul tău descălţat şi, până la urmă, m-am dat la o parte, dar m-am supărat aşa de tare că acum, când pot, palma asta ţi-o dau pentru atunci..." Unde-i logica? Strig din toţi rărunchii. Unde-i, frate, logica?

Eu ştiu una şi bună: în momentul în care m-a supărat ceva, am spus. Dacă am avut ceva de rezolvat, am făcut-o face 2 face. Dacă n-am făcut-o, înseamnă că nici nu mă rog în fiecare zi să te lovească accidentul; înseamnă doar că am trecut peste. Şi dacă te va lovi cândva accidentul, nu e din vina mea; înseamnă doar că ai mai călcat şi pe alţii peste bombeuri, iar ei n-au vrut să uite. Logic. Da' nici nu stau să-mi scormonesc memoria, să-mi mai aduc aminte încă o chestie care mi s-a părut mie că mi-ai greşit-o, pentru a te toca apoi, mărunţel-mărunţel. Mie una, nu-mi place să fiu tocată; mi-ai spus o dată, am băgat la cutiuţă, n-o să se mai repete, dar nu-i nevoie să-mi aduci aminte de trei ori pe secundă, că rupem şi prietenie, şi amiciţie, şi cunoştinţă, şi te las să toci mărunţel din buze-n gând.

Dar da, mi s-a mai spus, cică aşa ar fi Vărsătorii. Iartă, nu uită, da' nici nu mai bagă câte un cuţit între omoplaţi când nu eşti atent, pentru ca mai apoi să pretindă că plouă. Şi poate că de asta prefer să mă feresc de anumite zodii; pentru că un zid distanţă n-a stricat nimănui. Da' nici nu-i face pe alţii să uite...

24 comentarii:

  1. A ierta, dar sa nu uiti, a uita, dar sa nu ierti, asta e intrebarea?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Fetita Junglei13 - :)) sau, putem alege varianta: iertăm, nu uităm, trecem mai departe:P

    RăspundețiȘtergere
  3. Can you really forgive if you cant forget?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Miss Sunshine - păi, da; memoria mea lucrează într-un mod mai special:)) stochează tot, tot, tot; deci, iert, dar chestia iertată rămâne acolo forever:-??

    RăspundețiȘtergere
  5. daca aleg sa uit, voi uita si partile bune. daca nu uit, creierul oricum "infrumuseteaza" amintirile (cu fiecare rememorare) si (in timp) rezultatul final va fi intotdeauna preponderent pozitiv. pe langa asta, "a uita" presupune a nega o parte din mine, ceva ce a contribuit la ceea ce sunt acum. ergo eu prefer sa nu uit.

    partea cu "a ierta" e si mai simpla pentru mine: rareori mai fac greseala de a avea asteptari si deci nu prea am ce ierta. iar cand totusi se intampla sa am ce ierta (nimeni nu-i perfect), atunci imi amintesc ca viata-i prea scurta ca sa-mi pierd timpul cu suparari si alte cele ... cand pot sa-mi continui drumul si fara partea mea de balast din acele intamplari (adica: tu poti sa fii suparat/suparata pe mine cat vrei tu, eu consider ca nu-i musai sa-mi continui viata carand in spate si chestia aia).

    in rest ... tot varsator si eu. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu poate ca iert, desi imi este greu, dar de uitat nu uit niciodata. Si-mi pare rau cand cineva se deda la fapte nedemne de-un Om si ma injunghie pe oricare dintre parti, mai ales ca eu nu deranjez pe nimeni. Si-atunci, da, frate, nu uit, never. Si de i s-o intampla ceva acelui nemernic, ma gandesc un pic ca e si de la mine o farama pentru ca m-a bagat in seama cu "bocancul".

    RăspundețiȘtergere
  7. @INTJ - :)) dacă tot vărsător, atunci suntem ok:P

    partea cu "înfrumuseţatul"...nu ştiu...adică sunt chestii pe care chiar nu poţi să le faci mai frumoase; doar să se mai estompeze din violenţa culorilor:-??

    RăspundețiȘtergere
  8. @QED - şi zâmbeşti puţin sadic în minte?:P

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu trebuie sa te feresti de alte zodii. Vezi omul dupa ochi si simt.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Napocel - ei, te încrezi în simţuri; da' şi-n zodii, că mare dreptate au:P

    RăspundețiȘtergere
  11. Io-n zodii absolut deloc nu-mi implant=ncrederea.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Napocel - eu da:P pentru că nu, nu toţi oamenii sunt la fel, dar anumite caracteristici sunt mai mult decât des întâlnite la reprezentanţii unei anume zodii:D

    RăspundețiȘtergere
  13. He he he. Noah asa, esti de neclintit. Ma? Semeni c-o ardelenaca! He he he he

    RăspundețiȘtergere
  14. @Napocel - mai ales când vine vorba de zodii:)) ştiu eu ce ştiu;))

    RăspundețiȘtergere
  15. Esti de-a me' atunce. =)) Încăpățânată ca o moață cu spiritul Peaghiei Roșu în e'.

    RăspundețiȘtergere
  16. @Napocel - mai era vreo urmă de-ndoială?:P

    RăspundețiȘtergere
  17. hai sa exemplific putin procesul de "infrumusetare" ... placand de la exemplul unei despartiri dureroase. initial durerea resimtita e mare si pentru a o "combate" rememoram foarte des, in cautarea cat mai multor "defecte". da' facand asta, de fapt reactualizam memoria ... partea interesanta fiind ca de partile bune nu ne atingem (ele raman cum sunt stocate), pe cand cele rele isi pierd treptat potentialul. astfel cu fiecare rememorare raman stocate procentual mai multe informatii cu potential pozitiv (cele cu potential negativ devenind in timp neutre). asa se si explica de ce oamenii mai in varsta isi amintesc zambind viata lor: nu prea mai exista potential negativ (neprelucrat deja cu alte ocazii).

    RăspundețiȘtergere
  18. @INTJ - niciodată nu m-am gândit la părţile rele; cred că nimeni nu merită să stai să-i vezi defectele, când ai avut parte de bine; dar asta sunt eu...

    RăspundețiȘtergere
  19. hmm ... e interesanta prima ta afirmatie! pentru mine orice comparatie defavorabila "trecutului" se incadreaza la "rememorat parti rele" prin simplul contrast existent. da' nah, vorba ta: asta sunt eu ... :)

    RăspundețiȘtergere
  20. @INTJ - da' cine a zis că fac comparaţii defavorabile? :P
    trecutul mi-l asum; că o parte din el mi-aş dori să fie încă prezent, asta e cu totul altceva; dar de văzut părţile rele pentru a-mi fi mai bine...asta nu pot s-o fac.

    RăspundețiȘtergere
  21. bineintzeles o parere extrem de personala, atunci cand simtzi nevoia razbunarii fa-o, astfel shuntezi din prima ceea ce pentru ceilaltzi reprezinta "o tragedie obishnuita" dar care le marcheaza viatza in mod evident, cat despre rememorarea de care vorbea INTJ (mare dreptate are) se va transforma dintr-un proces lung de neutralizare intr-un proces aproape spontan de transfer in aria motivatziilor...

    P.S. shtiu, sunt un monstru :)))
    P.P.S. - :P

    RăspundețiȘtergere
  22. @deus_pax - n-am de ce sau pentru ce să mă răzbun:)

    RăspundețiȘtergere
  23. zise ea cu mana la spate incercand sa ascunda degetele incrucishate nervos :)))))))))))

    P.S. :P :P :P

    RăspundețiȘtergere
  24. @deus_pax - :)) nu, mey, nu ţin degetele încrucişate; ţin doar prea mult la persoana cu pricina pentru a mă răzbuna; şi-n plus nu-mi prea stă în fire...

    P.S. - :D:D:D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger