Ei, şi ar trebui să vă povestesc despre argumente pro şi contra noii imagini a site-ului. Să purcedem deci şi să vedem care sunt lucrurile care m-ar impacta prima dată când aş ajunge pe o pagină de profil:
- categorii bine definite, astfel încât să găsesc direct ceea ce caut. Adică, dacă eu intru cu scopul sigur şi precis de a-mi cumpăra o placă video, de exemplu, să o găsesc fără prea multe probleme. Are.
- posibilitatea de a filtra produsele după preţ şi producător. Are. Ba chiar, pentru cei care ştiu cu ce se mănâncă tehnologia, are posibilitate de filtrare după tot soiul de chichiţe, ajungând chiar la filtru după greutate.
- explicarea sistemului de cumpărare, astfel încât să nu-mi bat capul cu presupuneri. Are. Are explicaţii detaliate despre cum poţi cumpăra, cum poţi plăti, uşurel şi step by step, ca pentru începători.
- căsuţă de căutare care chiar merge, are. Adică, dacă am chef să găsesc rapid toate produsele unei anumite mărci, de exemplu, mă pot baza pe căutare, fără a mai naviga din categorie-n categorie.
- numere de contact, în caz că vrei să auzi o voce umană care să-ţi răspundă la întrebări. Adresa fizică a magazinului, în cazul în care te hotărăşti să le impingi o vizită, cu tot cu program, pentru a nu risca să ajungi exact când se închid uşile.
- şi da, ca să închid categoria de plus-uri, îmi place alb-albastrul, fără nici o afiliere microbistă. Nu m-a atacat vizual, nu mi-a disturbat retina, ba chiar m-a făcut să mă joc ceva timp cu butoanele de categorii. După cum am spus, albastrul e una dintre slăbiciunile mele...
Trec rapid la partea cu minus, pentru că, până la urmă, nimic nu e perfect.
Prima dată când am ajuns pe pagină, m-a întâmpinat o „hologramă”; o tipă care spunea ea acolo frumos tare de tot juma’ de minut de poveste. Partea negativă e că, atunci când am intrat din nou, n-a mai vrut să apară. La fel s-a întâmplat şi cu „holograma” masculină, care auzea sirene şi mă-ndemna să dau click pe el.Evident că nu m-a putut abţine, şi l-am clicăit. Nu, nu mi-a explodat compul când am făcut asta. M-a dus direct pe altă pagină, unde mi se explica diferenţa dintre un Windows cu licenţă şi unul fără, de unde am dedus eu că Azerty.ro si Microsoft au aşa, ca un soi de parteneriat, pentru a propaga idea de stop piratării sistemelor de operare. Deci, reiau, faptul că „hologramele” mi s-au arătat o singură dată, e pe minus; nu de alta, dar încep să mă îndoiesc că le-am văzut cu adevărat...
Axată pe partea vizuală cum sunt, n-am putut să nu observ şi că există vreo câteva produse fără imagine; adică, acu’ spun sincer, o denumire gen OCZ Agility 2 2.5 120GB SATA2 MLC mie, una, nu-mi spune absolut nimic. Deci voi sări peste produsul cu pricina fără a simţi impulsul de a verifica ce-i cu el. Dacă ar avea o poză-n schimb, mi-aş da seama că e vorba de-o memorie şi, în căutare de memorii fiind, aş vizita-o, mai ales că e şi la secţiunea de produse recomandate.
Mesajul „pentru că tu eşti important” e cam pe acelaşi principiu cu „clientul nostru, stăpânul nostru”. Menit să gâdile orgoliul vizitatorului. Ăsta-i un punct neutru. Adică, mie nu-mi place să fiu „gâdilată”, dar nu mă chinuie la nivelul neuronilor; pentru cei cărora le place strategia, cred că e un mesaj binevenit. Cred.
În principiu, cam asta ar fi povestea noului site Azerty. E aerisit, e bine structurat din punctul meu de vedere, dă posibilitatea de a găsi rapid ceea ce caut, cu tot cu detaliile adiacente. „Hologramele” şi pozele presupun că-s scăpări tehnice, care vor fi rezolvate-n timp. Ca să spun mai mult, ar însemna doar să mă întind fără rost. Aşa că mai spun doar atât: e fain să vezi că, din când în când, până şi site-urile îşi schimbă hainele. Nu de alta, dar acelaşi design, în timp, poate deveni foarte plictisitor...
P.S. – Super Blog, etapa 31.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu