Ţinând cont de faptul că trebuie să mă gândesc cam cum ar arăta transportul aerian peste 100 de ani, cred că-mi pot permite să rezolv problemele „de siguranţă” care mă ţin acum departe de avioane. Să purcedem deci în a vizualiza viitorul aerian:
Nu cred că vom ajunge să ne bucurăm de nave spaţiale stil Star Trek, pentru simplul motiv că 100 de ani e cam puţin – din punctul meu de vedere – pentru un salt imens de la avion la „space ship”. Da, probabil avioanele îşi vor păstra forma originală; ultramegaaeriană, cu aripioare şi motoare. Dacă nu din alt motiv, măcar din tradiţionalism.
Că vor evolua, că vor reuşi să atingă viteze mult mai mari, indubitabil. Că vor fi mult mai sigure, probabil. Eu zic aşa: va exista posibilitatea de „eject” a fiecărui pasager în parte, în momentul în care apare riscul unei prăbuşiri. Scaun „eject” dotat cu paraşută pentru o aterizare cât mai lină, şi cu plută/colac de salvare, pentru situaţiile în care aterizezi direct în apă.
Confort maxim. Asta însemnând ceva mai mult loc pentru cei cu picioare lungi; scaune puţin mai mari, pentru a nu amorţi în cele 2 ore cât va dura, în medie, cel mai lung zbor; posibilitatea de a fuma fără probleme dacă se întâmplă să fie primul tău zbor şi eşti stresat sau dacă, pur şi simplu, îţi arde plămânul după o ţigară. Nu cer mult, nu cer imposibilul.
Zic eu că va exista în continuare posibilitatea de a-ţi alege modul în care vrei să călătoreşti, adică nu vor fi exclusiv curse aeriene. Dar da, pot spera că până şi eu mă voi putea urca în avion fără să am palpitaţii gândindu-mă că s-ar putea să fie primul şi ultimul zbor. Nu, nu vor mai exista ştiri alarmante despre nu ştiu ce avion care s-a lovit frontal de-un munte, pentru simplul motiv că partea de pilot automat va şti să evite situaţiile gen vizibilitate scăzută, şi va indica exact pilotului uman cât trebuie să urce, ce trebuie să facă pentru a evita furtuna aia de nisip sau stolul de păsări cu gânduri războinice.
Nu cred într-o schimbare totală şi radicală a aviaţiei în următoarea sută de ani. Tot maşinării care se vor dezlipi de sol vor fi; tot oameni în carne şi oase care să ţină de manetă, tot stewardese care să-ţi aducă sticla de apă. Atâta tot că va fi mult mai sigur, mult mai relaxant.
Şi da, în condiţiile astea, probabil că lumea va prefera să zboare mai mult decât în prezent, sau măcar cu inima mai împăcată.
P.S. – Super Blog, etapa 25.
Hahahaha, trenul! Ce tare. De cele mai multe ori trenul deraiază și faptul că ești mai aproape de sol este irelevant pentru că ajungi înfipt în vreun cap de pod, în vreo șină desprinsă, într-un alt vagon etc.
RăspundețiȘtergerehttp://www.metacafe.com/watch/611780/train_wreck/
http://www.youtube.com/watch?v=WprJbbX6T74
Ca să ai o impresie corectă a realității trebuie să te uiți la incidența accidentelor raportat la numărul total de curse și acolo avionul e cel mai sigur. Pe ultimul loc este automobilul din motive lesne de înțeles.
Iar depre trenuri:
Train – Car Accident Statistics
Every 115 minutes, either a person or vehicle is hit by a train.
Nearly half of all collisions at railroad crossings occur where automatic warning devices such as flashing lights or flashing lights with gates are present and are functioning properly.
De aici.
Acum despre avioane, de aici:
The table above is compiled from the PlaneCrashInfo.com accident database and represents 1,300 fatal accidents involving commercial aircraft, world-wide, from 1950 thru 2009 for which a specific cause is known. Aircraft with 10 or less people aboard, military aircraft , private aircraft and helicopters are not included.
Riscul să pățească ceva avionul este mai mic decât riscul să fii trăznită în cap într-o zi de miercuri la ora 12:34 într-un an bisect în 5 iunie.
@Zergu - :-?? aşa o fi, nu zic nu; dar asta nu-mi împiedică piticii de pe creier să vrea să meragă în continuare cu trenul, nu cu avionul:P
RăspundețiȘtergeremie-mi plac mult cifrele de la "Mechanical Failure" ... ca nah, candva toate avianele au fost noi noute si exploatate lejer. mai nou nu mai sunt noi, de exploatare nu mai zic ... oricate piese noi ai pune pe o vechitura, ea tot vechitura ramane si problemele apar cand ti-e lumea mai draga. avionul e, pana la urma, tot un fel de masina ... primii 50 mii de km n-ai probleme, apoi ele incep sa apara tot mai des (indiferent cat ingrijesti masina si cate piese noi bagi in ea). facem pariu ca statisticile ignora vechimea avioanelor si gradul lor de exploatare?
RăspundețiȘtergereps: nu ma intereseaza cat de bune (si ieftine) sunt anvelopele reesapate, eu cu asa ceva nu circul ... nici macar dupa ce am vazut "how it's made"!
Eu sunt sigura ca peste o suta de ani aviatia va fi super, super, super avansata fata de acum :-) Dupa cum acum o suta de ani abia se inventasera avioanele...si uite cat de mult au evoluat pana in ziua de azi :-)
RăspundețiȘtergereSi tot legat de asta, eu zbor f mult, dar nici ca as pune piciorul in avion daca nu as fi atat de avida dupa calatorii :-) Si asta in conditiile in care stiu foarte bine cat este de sigur sa zbori, am pe cineva in familie care se pricepe bine de tot la aviatie
@Zergu: M-ai distrat teribil cu concluzia ta, LOL
vreau sa zbor... si eu vreau sa zbor!
RăspundețiȘtergeredar pana atunci tot trenul ramane "satisfactia" numarul unu in materie de calatorii.
zi albastra!
@INTJ - :) suntem de acord aici:P
RăspundețiȘtergere@Ioana - nu zic că n-ar fi sigure; doar că nu-s atât de sigure pentru mine:D
RăspundețiȘtergere@tu26dor - singurul zbor pe care l-aş încerca - probabil - e ăla cu parapanta:P
RăspundețiȘtergerezi frumoasă şi ţie:)