.

joi, 25 noiembrie 2010

Laptop, bambus, şi alte povestiri

Când spun bambus, fac o asociere rapidă, şi mă gândesc direct la urşi panda. Urşii panda care sunt pe cale de dispariţie. Care trebuie salvaţi. Salvaţi, ca şi alte specii în pericol, pentru că planeta moare. Planeta moare? Nu mai moare, că cică s-a stabilizat de ceva timp încoace; că suntem mai responsabili şi reciclăm tot ce prindem. Sau aşa ar trebui. În felul ăsta funcţionează mintea mea în materie de analogii.

De asta, când am auzit că ASUS U Bamboo are cu 25% mai puţin plastic în componenţă pentru că l-a înlocuit cu lemn de bambus, m-am gândit că e un pas înainte pentru a salva urşii panda de la dispariţie. Da, ştiu, sună complicat, da’ la asta m-am gândit eu.

Vine Asus U Bamboo (U43JC-WX110X) cu 3GB RAM, 320GB spaţiu de stocare, procesor Intel® CoreTM i3 şi placă video NVidia GeForce GT 310M. Da’ nu asta îl face deosebit de restul laptop-urilor. Ce-l face deosebit e în felul următor:


- exteriorul este făcut din bambus, cu o folie subţire de aluminiu, permiţând lemnului să-şi menţină aparenţa, atât la nivel vizual cât şi tactil. Din punctul meu de vedere arată vintage şi, tot din punctul meu de vedere, „vintage” e de bine.
- are cu 25% mai puţin plastic, asta însemnând că e mai uşor de reciclat, în momentul în care vei fi vrând să renunţi la el.
- e atât de eco, încât inclusiv ambalajul în care vine e din miez de bambus şi pânză.
- rezistenţa bateriei e mărită, datorită procesorului cu Turbo Boost de până la 3.33 GHz, astfel încât perioada dintre încărcări e mai mare.
- în plus, este creat în aşa fel încât consumul de energie să fie minimizat. SHE (Super Hybrid Technology) şi tehnologia NVIDIA Optimus colaborează pentru a reduce consumul de energie în funcţie de cerinţele sistemului.

Şi revin la întrebarea iniţială: de ce e Bamboo unic pentru cei preocupaţi de mediul înconjurător? Păi, simplu: consumă mai puţin, e eco-friendly şi e vintage. Da, ştiu, vintage n-are nici o legătură evidentă cu mediul dar, dacă încerci să gândeşti ca mine, e în felul următor: pentru ca un lucru să fie sau să arate vintage, trebuie să fie, sau să aibă o aparenţă de vechi, de trecut. În trecut – trecutul în care lemnul era omniprezent – nu existau probleme la nivel de ecosistem. Totul era mai pur, mai „ecologic”. Aşa am ajuns eu la concluzia că vintage e eco-friendly.

Dilema e de ce continui să fac analogii complicate. Pentru că, pe lângă toate cele enumerate mai sus, Bamboo e complicat. Complicat pentru un neofit în ale laptop-urilor care a reuşit, totuşi, să priceapă că unicitatea stă, întotdeauna, în complexitate.

P.S. – Super Blog, etapa 39.

4 comentarii:

  1. hehehe ... se vede ca n-ai vazut/aflat cum se recicleaza electronicele. in alta ordine de idei, parca bambus mananca si ursii aia panda pe cale de disparitie, sau? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @INTJ - ba da:P da' bambus e mult; urşi, nu prea;))

    RăspundețiȘtergere
  3. @Camelia ... deocamdata (sau inca) e mult. da' sa vedem rezultatele recensamantului actual din China ... si mai discutam atunci despre bambus si ursi panda, ok? :D

    RăspundețiȘtergere
  4. @INTJ - vreau să nu dispară urşii panda:(

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger